chipvraagje (België) ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jappielover

chipvraagje (België) ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-08 09:48

hey
ik heb een dikke maand geleden mijn papieren opgestuurd om mijn pony te laten chippen, maar ik vraag me af hoelang het duurt voordat je er iets van te horen krijgt? hoelang duurde het bij jullie?
Omdat mijn pony vorig jaar een blessure had heb ik ze nog niet laten chippen omdat ik toch niet op wedstrijd kon, maar nu is ze weer beter en zou ik graag volgende week weer starten maar mag ik op wedstrijd gaan want ze is nog niet gechipt?

groetjes

dromertje2

Re: chipvraagje (België) ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 19:48

hallo
Ik heb mijn paard vorig jaar in juni of juli enheb mijn paspoort in oktober ontvangen, maar 2 stalenoten hadden het vroeger opgestuurd en hebben het nu maar pas ontvangen dus bijna een jaar.

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 19:50

Ik vroeg het aan mijn dierenarts , zij heeft alles geregelt en een maand later had ik alles Lachen

Nieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 20:11

Het duurt behoorlijk lang...
Ik ben omgekeerd tewerk gegaan en heb eerst laten chippen en heb dan pas een formulier met aanvraag opgestuurd.
Ondertussen heb ik nog maar 1 paard in orde, mijn bwp-merrie. (die heeft een boekje en was dus al geschetst) Als je een equipas moet aanvragen, kan het denk ik wel enkele maanden duren. Daarom dus alvast de chip, volledig in orde ben ik dus niet maar die chip is al het belangrijkste.
Mijn papieren met schetsen enzo zijn bijna drie maand geleden verzonden maar heb nog geen paspoort ontvangen.

x__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 10:18

Ik heb mijn paard (BWP) ook eerst laten chippen en dan het formulier opgestuurd (vereenvoudigde procedure), het heeft toch nog enkele maanden geduurd voor alles in orde was.
Dit is nochtans de 'snelste' manier (gaat wel enkel voor paarden met papieren), dus als je nog een Equipas moet aanvragen mag je daar gerust nog een paar maanden bijtellen vrees ik...

jappielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 10:05

bedankt voor jullie reacties!! ik merk dat ik nog wel even kan wachten tot alles inorde is. mijn veearts had me de papieren gegeven, hij zou dan papieren krijgen en dan kwam hij chippen had hij gezegt! maar je kan blijkbaar best eerst je paard laten chippen Lachen

Zelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 18:34

als je je paard eerst laat chippen heb je een paar dagen erna een formulier in de bus met het bewijs dat die gechipt is. een maand a anderhalve maand later hadden we de equipas al in huis.

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 19:53

Mijn paarden zijn vorig jaar mei gechipt.
De duitse merrie had al een paspoort en was dus geschetst,de KWPN had enkel het gewone oude KWPN en BWP(geregistreerd)papier.
Mutatiepapieren en bewijs v chippen had ik 3 maanden later,maar het paspoort voor de KWPN'er dat ik via BWP aangevraagd heb,heb ik nog steeds niet!!!Geduld is een schone deugd zeggen ze dan...

jappielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 17:56

jah het is idd lang wachten als ik het hier zo lees! maar gaan jullie ondertussen op wedstrijd als je de papieren nog niet hebt?

jappielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 18:37

bedankt iedereen, ondertussen is alles aangekomen en is men paardje al gechipt! ik ben dus inorde en kan weer gerust op wedstrijd gaan Lachen!! bedankt voor al de reacties