Kosten paard laten beleren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Junella

Kosten paard laten beleren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-08 12:50

Ik weet niet of mijn vraag hier goed staat, zo niet, hoor ik het graag!

Mijn vraag is wat er ongeveer gevraagd wordt voor het beleren van een paard.
Mijn paard is nog zo groen als gras.
Dit jaar 3 geworden.
Ze moet alles nog leren, dwz, vanaf het longeren.
Vaak wordt het gerekend per week.
Ik zelf heb alleen geen idee wat de kosten ongeveer zijn.
Zit daar totaal niet in.
Weet dat het per regio vast ook verschillend zal zijn, maar zou graag een indicatie hebben.
Wil me geen oor aan laten naaien Bloos

ikke

Re: Kosten paard laten beleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 15:27

Junella schreef:
Ik weet niet of mijn vraag hier goed staat, zo niet, hoor ik het graag!

Wil me geen oor aan laten naaien Bloos

Dan zul je het zelf moeten doen, onder leiding van een goed lesgeefmens, als je het alleen niet durft.

Mijn Welsh heeft de basis elders geleerd, door een zeer specifiek uitgezocht persoon en die heeft voor twee maanden 250 euro gevraagd, excl stalgeld (125 p/m). Vervolgens hebben we 4 maanden gewerkt één keer per week les, één keer ikke alleen en één keer de instructeur alleen. Steeds een half uur. Dat koste me 25 euro per week. Welsh was 2,5 toen we begonnen. na die periode was ie zadelmak, verkeersmak, hondmak en kuddebraaf. Bovendien was hem geleerd om in een goede, correcte, zelfhouding te lopen, waardoor hij uit zichzelf al weinig neiging meer heeft om op de voorhand te vallen.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 15:31

ik ben hier ook benieuwd naar. Even stipje

Heb wel de indruk dat prijzen voor pony's lager zijn dan voor paarden. Klopt dat?

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 17:35

Er zit veel verschil in per plaats.
Je zit globaal tussen de 400 en 800 euro per maand, maar zoals ik zei: er zit veel verschil tussen plaats a. en b.

kleppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 15:13

Ik kan je zo gauw geen prijsopgave doen. Verschilt wel per regio lijkt mij.
Wel ben ik van mening dat je je bij je keuze niet alleen door de prijs moet laten beïnvloeden. Sommige zijn waarschijnlijk duurder, maar die nemen meer tijd voor je paard en dan duurt het dus niet 2 weken, maar bijvoorbeeld 4 weken voor je paard beleerd is. Dan ben je misschien wel wat meer geld kwijt, maar ik ben ervan overtuigd dat je er later meer plezier van gaat hebben, dan dat je een goedkope beleerder neemt en dat het in twee weken "erin geramd" wordt.
Maar dat is natuurlijk mijn mening Haha!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 15:15

hier in de buurt ben je tussen de 500 en 700 kwijt voor een maand incl de stalling ter plekke, normaal gaan ze dan 2 maanden naar zo'n stal dan krijg je een paard wat op B/L niveau loopt ervoor terug

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 15:20

Mijn pony is beleerd voor 300 euro per maand, incl. stalling (nouja, ze stonden buiten maar met slecht weer 's nachts binnen). Vooral de basis is haar daar geleerd. Ze heeft daar heel wat maandjes doorgebracht aangezien ze niet de makkelijkste was (nog steeds zijn we druk met haar bezig).

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 15:28

mijn fjord word in de zomervakantie weggebracht voor 4 weken, per week betaal je €60,-

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 16:22

Ik heb mijn paard laten inrijden door een PsG-ruiter en dat heeft me 500 euro gekost, all in. Paard moest er normaal een maand naartoe, maar is uiteindelijk 2 weken langer gebleven door het slechte weer dat de training wat vertraagde. Als ik een ander jong paard zou hebben, zou ik die zo weer voor die prijs daar zetten.

Junella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 18:15

Bedankt voor jullie reacties!

Ga ook zeker niet degene kiezen welke het goedkoopste is, maar wie ik denk dat geschikt is.
Heb haar liever een maand langer weg en een goed paard terug.
Hou er absoluut niet van als er teveel druk uitgeoefend wordt.
Was alleen erg nieuwsgierig wat de prijzen kunnen zijn omdat ik er dus totaal geen idee van had.

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 20:46

Ik zit met ze zelfde vraag... maar je heb ook verschillende inrijders. Ik wil echt dat het bij een inrijstal word gedaan. met mensen die echt rond de z rijden. Maar sommige mensen laten het ook bij vrienden doen die dat leuk vinden en durven.. dat vind ik niks en zo leer je het paard snel verkeerde dingen aan... maar volgens mij kost het idd. rond de 700 euro per maand....??¿¿

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 21:26

chaatje16 schreef:
Ik zit met ze zelfde vraag... maar je heb ook verschillende inrijders. Ik wil echt dat het bij een inrijstal word gedaan. met mensen die echt rond de z rijden. Maar sommige mensen laten het ook bij vrienden doen die dat leuk vinden en durven.. dat vind ik niks en zo leer je het paard snel verkeerde dingen aan... maar volgens mij kost het idd. rond de 700 euro per maand....??¿¿

Dat zegt allemaal helemaal niets.
Dit voorjaar is mijn eigen paard zadelmak gemaakt door een nationaal springruiter voor 25 euro per keer. Hij heeft er acht keer opgezeten, dus voor 200 euro was ik klaar. Daarbij heb ik wel zelf het longeerwerk gedaan, aan het zadel wennen, hoofdstel, hulpteugeltje enz.
Vorig jaar heb ik voor een eigenaar een paard zadelmak gemaakt dat daarvoor al negen maanden (!!!) bij een prof had gestaan á 500 euro per maand. Uiteindelijk is dat dier opgehaald zonder resultaat. Ik heb er (gratis Knipoog ) een half jaar hard mee gewerkt, waarbij een hoop correctiewerk kwam kijken, maar toen was ze wel super fijn te rijden.

Reden_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 21:38

Toevallig vroeg ik het afgelopen vrijdag aan m'n instructrice. En Zij zei dat de gemiddelde prijzen tussen de 500 á 700 euro liggen.

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 21:44

Reden_ schreef:
Toevallig vroeg ik het afgelopen vrijdag aan m'n instructrice. En Zij zei dat de gemiddelde prijzen tussen de 500 á 700 euro liggen.

En dat is per maand?

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 21:47

Kun je een shet ook bij zo'n "beleerstal" brengen?

Onze shet is nu pas 2, dus het speelt sowieso pas volgend jaar, maar wij zelf zijn allemaal veel te groot en te zwaar om op haar te rijden. Wij hoeven er zelf dus ook niet op te rijden, maar ik wil wel graag dat ze goed zadelmak wordt... dat ze gewoon alles netjes leert zeg maar.
Als we dan eens kleinere kindjes op bezoek hebben, dan kunnen die toch op een vertrouwde manier eens een rondje op haar zitten/rijden.
En verder gaat ze op enig moment waarschijnlijk wel voor een wagentje.

Maar bij zo'n beleerstal zijn het toch zeker ook allemaal volwassenen of grote tieners? Hoe moet dat dan met het inrijden van zo'n kleine pony?

Junella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 08:53

Ik heb iemand gevonden die voor het beleren ongeacht de tijd die er in gaat zitten € 600 vraagt.
Daar komt nog wel de maandelijkse stalling bij.
Ze komt dan helemaal mak (B/L) terug inclusief buitenrit proof Haha!
Heb hun gekozen omdat ze erg veel geduld hebben met het paard en er alle tijd voor nemen.
Ze nemen ze lekker mee naar buiten en durven ze ook is te laten gaan.
In elk geval ook geboeg ontspanning in plaats van alleen maar dingen moeten.

strawberrys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 14:39

ik heb in totaal 820 euro betaald voor 2 maanden met mijn vorige paard... was wel super goed gedaan moet kz eggen

Junella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 15:08

Ik zal ook ongeveer zoveel kwijt zijn.
Maar dan weet ik ook dat het goed gebeurd en dat is het aller belangrijkste Haha!

kiimberliiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 19:45

Volgens mij is het gemiddelde zo'n €250,- per maand

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 19:46

dat dnek ik ook, vind 500 a 700 wel erg veel

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 21:17

kiimberliiee schreef:
Volgens mij is het gemiddelde zo'n €250,- per maand

Dan waagt die ruiter dus gratis z'n leven. Lekker is dat Scheve mond
Beetje stalling kost al 250 euro, meestal meer. Als er dan een tientje per dag voor de training bij gerekend wordt, zit je op 550 euro. Nou... wat een vetpot. Als er dan wat extra werk aan zit, kom je een keer op 5 euro per uur Nagelbijten / Gniffelen

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 21:26

Ik geef je wel een tip mee...ga er zelf ook op rijden en niet pas als het paard terug komt! Scheelt heel veel narigheid, geloof mij!

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 21:32

stipje, ben ook wel benieuwd...

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 21:43

ik rijd en corrigeer ook paarden en doe er zo'n 2 maaden over om ze te beleren, ga wel naar hun stalling toe dus naar het paard toe. en vraag 20 euro per keer,

is dus niet profesioneel maar basis (B) zit er helemaal in.
maar doe dit gewoon als bij baantje zeg maar en omdat ik veel paarden op stalling heb ingereden heb ik de ervaring van jonge paarden ( doe alleen geen hengten omdat ik hier te weinig ervaring mee heb, en deze toch wat anders zijn).

Junella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 07:20

Ik ga ook zeker daar rijden voordat ze thuis komt.
Ook krijg ik thuis eerst begeleiding van degene die haar beleerd heeft om zo een goede start te maken.
Wil haar niet thuis laten beleren omdat ze nogal aan de groep hangt.
Denk dat het wel goed voor haar is om even ergens anders te kijken.
Ze heeft ook altijd wel in de opfok gestaan 's zomers maar toch blijft ze een plakkert Bloos