Volgends mij hoeft dat niet hoor. 1 chip is al voldoende als je het passport op nieuw laat maken met de naam van de nieuwe eigenaar ( als je hem/haar verkoopt ) dan is er niets aan de hand
Nee. Elk paard krijgt en houdt gewoon 1 chip. Welke papieren / paspoort zit er verder bij? Je zou bij die instantie kunnen informeren voor het op naam zetten.
hoi ik heb net de dierenarts gbeld en hij moet opnieuw gechipt worden omdat hij hier geregistreerd moet worden. dat is verplicht. het geristreren van belgie is anders dan in nederland. als hij gestolen word en ze vinden bonheur vinden ze de eigenaar niet. dat is laats t op het journaal geweest toen is een paard naar de slacht gegaan omdat nederland anders werkt dan belgie. hoe het presies werkt weet ik niet maar als ik dit niet doe voor 1 juni dan kan ik een fikse boete krijgen. dit geristreren in belgie is voor als er ziektes uit breken in belgie.
Ik geloof er eerlijk gezegd helemaal niets van. Kan toch niet dat je voor ieder land een nieuwe chip moet laten zetten?
is idd onzin paard heeft gewoon een chip, zolang deze werkt, hoeft het paard niet opnieuw gechipt te worden, maar moet het chipnummer gewoon geregistreerd worden bij de belgische databank/stamboek/paspoort uigevende instantie waar je het dier ingeschreven wil hebben
Een paard krijgt alleen een nieuwe chip als deze niet meer werkt en dan wordt dat vermeld. Pure onzin dus als je het mij vraagt. Iemand zegt hier al, kwestie van opgeven in database van adresverandering en stamboek. Paspoort is geen eigendomsbewijs nl, daarin staat het chipnr vermeld, wat dus ook geen eigendomsbewijs is feitelijk gezien, dus nieuwe is niet nodig. probeer www.pve.nl eens te bellen, de paardenafdeling, zij kunnen je er alles over vertellen