Weekend weg, vervoer regelen...?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Libella

Weekend weg, vervoer regelen...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 21:13

Hallo!

Over 3 weken ga ik met 2 paarden een lang weekend naar Heerde (Veluwe). Dat is van vrijdag t/m maandag. Nu vraag ik me af wat handiger is?

1 de paarden laten brengen door een transportservice
2 een vrachtwagen voor 2 paarden huren

De paarden moeten opgehaald worden in Hazerwoude en Alphen aan den Rijn. Heeft iemand hier ervaring mee en heeft misschien wat tips?

Alvast bedankt!

Divine

Re: Weekend weg, vervoer regelen...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 22:20

Ik heb geen ervaring met een transportservice, maar heb wel (lang, lang geleden) een tweepaards trailer gehuurd voor 2 fjorden. Daar reed ik zelf dan mee. Ik vind dat persoonlijk een prettiger idee. Je kan zelf bepalen wanneer je weg wilt, je kan zelf de paarden vervoeren (ik ben altijd voorzichtig en wil altijd zelf achter het stuur zitten als we met de trailer op pad gaan).
Volgens mij is zelf huren en rijden goedkoper dan zo'n transportservice.

ikke

Re: Weekend weg, vervoer regelen...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 23:00

Vrachtwagen? C-rijbewijs? Dan zou ik daarvoor gaan. Als het een B-rijbewijs gebakje is, pas dan heel erg goed op met je laadvermogen. Een mens, z'n paard en alle vakantiespullen wegen best veel; niet zonder reden roep ik dat een mens, paard en alle spullen samen 1000 kilo wegen.
Trailer huren, bestelbus huren en karren maar? Ik heb zelf de trailer, maar een poos zonder trekauto gezeten; huurde ik bij de lokale huurboer een dikke Ford transit. 300 euro voor een Hemelvaartweekend (woensdagavond tot maandagochtend) Voor 100 euro heb ik hier in de buurt een tweepaardstrailer voor een weekend. B-E is wel noodzaak voor een dergelijke combi; is dat de motivatie voor het autootje?