met paard emigreren naar Australie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TJ

met paard emigreren naar Australie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 19:52

Dit onderwerp zal hier misschien niet helemaal thuis horen maar western is bijna het enige forum waar ik zelf kijk.....
Het gaat wel om een quarter dus wel een western paard. Bloos
Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met paardentransport naar Australie, ik heb tot nu toe vrijwel alleen maar transporten naar Amerika gevonden. De emigratieplannen staan nog wel helemaal aan de beginfase maar ik zou (als het allemaal gaat lukken) heel graag mijn paard meenemen.
Wie o wie weet een bedrijf en heeft iemand enig idee van de kosten (ben bang dat het errug veel euries zijn)

Margee

Re: met paard emigreren naar Australie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 20:35

Er heeft een paard te koop gestaan op marktplaats (en misschien ook hier) dat daarnaartoe is geemigreerd en ook weer terug.....
Een quarter ook.....

Shotime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 22:02

Ja, die quarter was een nakomeling van onze merrie.
Ik weet niet of de toenmalige eigenaresse nog in NL woont maar als het goed is heb ik ergens nog haar emailadres.
Als je haar naam en mailadres wilt moet je maar even pb-en.

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 22:03

ik be nu bezig alles aan het regelen een veulen van ons is verkocht naar australie en gaat in oktober op transport, zodra ik meer info heb laat ik het je weten Knipoog

charita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 10:22

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 10:37

ik had haar dit adres al gegeven charita. Haha!
maar inderdaad bel Rob even en die kan je precies vertellen hoe of wat.

sonita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 10:42

Blunneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 12:16

Ik heb Blondy destijds ook met mij mee laten emigreren naar de VS.
Dat heb ik toen samen geregeld met Horse Service International (www.horseservice.nl/)
Wellicht doen ze ook emigraties voor dieren naar Australië……

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 12:34

Je kunt ook eens contact opnemen met http://www.ehs.be Lachen Die doen ook transporten naar Australië. Ik heb daar zelf in het verleden stage gelopen dus weet er ook eea vanaf Lachen

Is jouw paard een merrie of ruin of hengst? Is er ooit al eens gefokt met je paard? Australië is namelijk súperstreng mbt dierziektes en aandoeningen. Ze zijn daar namelijk vrij van veel ziekten. Merries moeten bijvoorbeeld ook een maand hier in quarantaine waar er diverse bloedtesten en CEM-testen gedaan worden. En ik meen dat ze daar ook nog in quarantaine moeten. Voor hengsten geldt ongeveer hetzelfde doorgaans, en ruinen moeten het kortst in quarantaine.

Kosten : meer dan je lief is, maar gewoon wat offertes opstellen en kijken of je een transport kan combineren Lachen

Je kunt ook de zoekfunctie van Bokt gebruiken, er is hier diverse malen over gesproken. Op TAO met name Lachen

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 18:51

Ook al kijk je alleen op WN, er is hier een speciaal forum-onderdeel voor, TAO. Daar heb ik hem dus heen verplaatst.

Hoeftniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 18:44

Gelissen (paarden transport) even bellen, zij kunnen je alles vertellen. Ben bang voor je dat het ontzettend duur gaat zijn. In Australië lopen ook een paar shires die uit Engeland geïmporteerd zijn, ook renpaarden worden daar naar toe geëxporteerd. Als ik mij niet vergis regelt Peden Parker (horse transport) dit in Engeland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 18:53

Bedoel je niet John Parker International Hoeftniet?

Gelissen besteedt dat trouwens ook uit, vliegtransport Lachen Dito voor Potijk.

Suzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 19:47

Ik heb me een jaar of twee terug verdiept in wat het zou kosten om een paard naar Singapore te vervoeren. (gaat al een eind de richting op die jij opmoet. Knipoog )

Het duurste is de 'container'. In een container kunnen 3 paarden. Voor de prijs voor het huren van de container, maakt het niet uit of er 1, 2 of 3 paarden in vervoerd worden. De prijs voor de kale container huur is gelijk. Ik meen dat het destijds voor Singapore op iets van 8 a 9 duizend euro uit kwam. Als je dat bedrag door 3 kan delen scheelt dat natuurlijk enorm. Daarnaast komen er per paard nog kosten bij als luchthavenbelasting, het in orde maken van allerlei papierwerk, quarantaine enz enz. Ik zou toen voor Singapore in het gunstigste geval voor een enkele reis ca. 5000 / 6000 euro kwijt zijn. (mits de box gedeeld kon worden met 2 andere paarden) En de quarantaine bepalingen voor Australie zijn inderdaad nog veel strenger.

Verder zullen het aantal paarden dat naar Australie vervoerd moet worden, vanuit Nederland eg beperkt zijn. Dat verkleind de kans weer op het vol krijgen van een container. Je zou bij een Duits transport bedrijf moeten informeren, of zij geregeld paarden transporten richting Australie hebben. Wellicht dat er vanuit Duitsland wat vaker paarden richting australie gaan.

TJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 16:58

Dank voor jullie antwoorden, ben inderdaad bang dat het erg duur gaat worden. Het is trouwens wel een ruin dus dat scheelt dan weer....Ik kan weer even verder.

twickls

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 08:46

Volgens mij is dit Medishe voor je paard niet eens mogelijk.
Er zijn daar andere ziektes/infecties/mugjes .

vólgens mij is dit dus niet mogelijk! Even goed informeren dus!

_Ravel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 19:53

Ik ben van plan om eind dit jaar of begin volgend jaar richting Australie te gaan en ben ook opzoek naar informatie over transport naar Australie. Ik wil heel graag mijn paard nemen. Ik weet dat meeste vluchten via London gaan. Maar ik hoor ook graag meer info Lachen