Hoi
Ik heb enkele weken terug een andalusier merrie gekocht, door wat problemen in privesfeer konden we haar een paar keer niet ophalen, onder andere doordat mijn schoonvader ernstig ongeluk gehad heeft anderhalf week terug en nu nog zeer kritiek ligt. Doordat we paar keer afgezegd hebben beweert die handelaar dat we oplichters zijn en geen geld zouden hebben terwijl ik hem nog voorgesteld heb het geld over te maken naar hem en dat hij haar zodra hij het geld had kon komen brengen. Eerst vond hij dat goed en toen begon hij om de vijf minuten te bellen en ons uit te schelden en belachelijk te maken, nu zei mijn vriend dus van wie ik dat paard zou krijgen dat hij van zon vent geen paard meer wilde kopen, wat ik snap omdat hij ons zelf bedreigde met rechter en telkens bleef schelden. Dus heeft mijn vriend hem gezegd dat hij het uit kon zoeken met dat paard dat we wel verder zochten terwijl we wel getekend hadden, maar volgens mijn vriend is dat papier niet rechtsgeldig want stonden geen leveringsvoorwaarden en kwk nummer op. Nu kreeg ik net een mailtje van die handelaar.
U kocht een paar weken geleden een andalusier merrie bijons op stal maar u late ons weten er van af te zien ik heb hiervoor naar mijn mening alles aan gedaan wat we konden doen maar helaas de rouwkoop op deze manier is 10 % van de aankoopsom dit is dan 325 euro we hebben het paard voor je laten enten dit koste nogmaals 25 euro en de stalling waar je voor belde om dat hij langer bleef staan daar wilden jullie een compensatie voor betalen van 500 euro dit is dus in totaal 850 euro ik heb van jullie een aanbetaling geahd van 200 euro dus heb naar mijn mening nog 650 euro tegoed hoe doen we dat?
Ik hoop iets van u te vernemen anders zijn wij genootzaakt verdere stappen te ondernemen
Kan hij dit maken of niet, er is toch zoiets als wettelijke bedenktijd om erop terug te komen.
Sorry voor het lange verhaal maar baal er gewoon van dat het op zon manier gegaan is want had het paard graag gewild maar niet met het gezeik dat we van die man kregen.