Paard bang in trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Scarnit

Paard bang in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 16:12

Ik heb mijn pony nu bijna 4 weken. En de pony heeft m2 gereden dus vaak zat in de trailer gestaan. Dus wij dachten dat word geen probleem. deken op, bandages en springschoenen aan, daaroverheen transport beschermers en samen met nog een paard inde trailer. Ze loopt er vrolijk op zonder enige problemen. Maar toen we onderweg waren begon in eens de trailer + auto te schudden. Stond mijn pony zich helemaal kreupel te trappen. Dus wij kijken stond die met zn achter been in zijn deken. Was helemaal van angst gaan staan plassen en trilde helemaal. Dus we moesten terug en hade nzn deken er maar afgehaald. Toen zijn we gewoon goed terug gereden. (pony heeft week kreupel gestaan) Dezelfde avond hebben we hem nog geladen en hij had geen schrik. Tot we een week later weer ergens heen moesten. Hij ging er vrolijk op, maar we waren de poort net uit en daar begon die weer te stampen. het zelfde als toen we al bijna waren aangekomen. Dus wij snel de pony uitladen. Durfde die er niet meer af. Uiteindelijk trillend is die eraf gekomen. Maar nu zitten we dus met een probleem. Hoe zorgen we dat die niet meteen begint te trappen?

Ik hoop dat iemand mijn probleem snapt en mij een oplossing kan geven.

Groetjes Simone

Naranga

Re: Paard bang in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 16:20

Kun je de oude eigenaren niet eens bellen? Wie weet heeft ie t altijd al gedaan en hadden ze een speciaal truckje. Of misschien is dit nieuw. Hoe dan ook, ik zou beginnen met hun eens op te bellen en vragen of ze je er meer over kunnen vertellen. Vraag wat ie gewend was.
En verder een beetje experimenteren. Sommige paarden kunnen ook echt alleen maar links of juist rechts op een 2 paards trailer staan anders flippen ze. Heb je dat al geprobeerd? En juist met of zonder maatje (weet niet of het paard erbij in de trailer al goed bekend was bij je pony)

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 16:23

ik zou ook even de oude eigenaren bellen. misschien is het iets kleins net wat naranga zegt dat ie liever links of rechts staat Haha!
verder heb je gewoon paarden die onderweg als een gek blijven staan trappelen maar die er wel elke keer weer gewoon oplopen Ach gut sommigen zullen toch moeite hebben met het evenwicht...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 17:43

Al eens bedacht dat die pony misschien helemaal niet gewend is om ingetaped te worden. Weet je uberhaupt wel zeker dat ie regelmatig op de trailer is geweest? Je kunt in sommige gebieden bosjes wedstrijden rijden, die onder de man bereikbaar zijn en sommigen zijn niet bang om daar een half uur + voor uit te trekken.
Daarnaast blijft altijd de vraag: hoe reden de vorige eigenaren met de pony en hoe doe jij dat. Elke wijziging kan in principe reden zijn voor een paard om over de zeik te gaan, rijstijl is zeker niet de laatste in dat rijtje........

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 12:46

ik denk ook dat het iets te maken heeft met je transportbescherming, bandages én springschoenen en dan óók nog transportbeschermers eroverheen?? Is dat niet een beetje teveel van het goede?
inderdaad de oude eigenaren even bellen en vragen hoe en of ze de pony wel inpakten tijdens transport.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 13:14

Staat hij nu op een 2paards trailer? Als hij voor die tijd altijd een 1,5 paards gewend is geweest kan dat idd problemen geven.

Scarnit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-08 13:53

Bedankt iedereen! Maar het probleem is nu opgelost! Mijn pony had inderdaad engte vrees en we hebben nu een 1,5 paards trailer en daar staat ze keurig op! Lachen