Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Suzan schreef:gebruiksdoel:
- trailer zal niet intensief gebruikt worden. (enkele keren per maand)
- bestemd voor klein paard (1.60, ca 535 kilo) dat rustig op de trailer staat.
Het zal om een 1,5 paards trailer gaan. Ik twijfel nog tussen een nieuwe, degelijke,houten trailer. Of een ''jong gebruikte'' trailer.
Tenzij geld geen rol speelt, dan een Westfalia
Suzan schreef:Wie kan er iets zinnigs zeggen over de volgende zaken bij het kopen van een nieuwe trailer:
* inhoeverre is trapbescherming een aanrader? Rubber of staal?
Suzan schreef:* verzwaard neuswiel, wanneer is dat nodig?
Suzan schreef:* waarop letten bij afwerking van de bodem? (binnenkant v.d. trailer) + wat voor materiaal op de bodem?
Suzan schreef:* waarop letten bij bevestiging borststangen?
Suzan schreef:* zit er nog veel verschil in de onderstellen bij moderne trailers?
Suzan schreef:* Kan ik ervan uit gaan dat bij nieuwe trailers tegenwoordig RVS bouten gebruikt worden? Of zijn er nog merken die bouten gebruiken die makkelijk wegroesten?
Suzan schreef:* trailerslot: wat is een aanrader?
Suzan schreef:En waar moet je op bedacht zijn bij het kopen van een gebruikte trailer? Het zal hierbij niet om een 20 jaar oude opknapper gaan.
Natuurlijk, een goede bodem zal waarschijnlijk het allerbelangrijkste, maar verder?
..toch degelijk hout maar kunstof boverkant.
) er is vorig jaar een compleet nieuwe bodem in gegaan met gietrubberen vloer, ook zijn de zijwanden vervangen....... dus eigenlijk een nieuwe wagen. 
KiWiKo schreef:zonder dat ik wil spammen, maar mijn 1,5 paards Weijer mag weg.
Ding is altijd heel goed onderhouden (ik had verkering met een aanhangerboer) er is vorig jaar een compleet nieuwe bodem in gegaan met gietrubberen vloer, ook zijn de zijwanden vervangen....... dus eigenlijk een nieuwe wagen.

KiWiKo schreef:zit er bij mij ook in,. Ik reed 20.000 km per jaar met die wagen (vandaar ook het intensieve onderhoud) en dan vooral betaald, dus mijn wagen moet goed zijn
en dat is best jammer
maargoed voor een goed tehuis mag hij weg 

Suzan schreef:Bedankt voor de antwoorden en adviezen zover.
Ikke: ik heb in verschillende advertenties gelezen dat bepaalde trailers RVS bouten hebben???
Kan je me vertellen waaom vooral een Weijer en de rest vergeten?
Je tip over de bodem goed in de lak zetten lijkt me een hele nuttige.