rubber op gietvloer??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rayo

rubber op gietvloer??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 14:24

Wij hebben van de week een andere trailer gekocht waar ik super blij mee ben, een Bockmann Uno. Nu ligt er een bijna nieuwe gietvloer in (soort grintvloerachtig) deze is er ingelegd door de Heja in oktober 2007. Nu dat ons paard nog wel eens wat ongeduldig is en dus schraapt en dat een behoorlijke herrie maakt en waarschijnlijk ook niet bevorderlijk voor je vloer is willen we er een rubber mat in.
Wie heeft er ervaring met een rubber mat (verlijmd of juist niet) op zo’n soort vloer?
We hebben het liefst verlijmd zodat je er weinig omkijken naar heb, maar niemand heeft mij nog kunnen vertellen of dat wel kan op zo’n vloer. (de trailerboer hier uit de buurt zou me zsm terugmailen…)

ikke

Re: rubber op gietvloer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 19:16

Wat je ook doet, lijm die mat er NIET in!! Je kunt het nooit helemaal strak waterdicht krijgen, alle geweldige verhalen ten spijt, en daarmee zal er dus ergens vocht onder je rubber mat komen en dat is het begin van het einde.

rayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 10:53

Heeft niemand hier verder ervaring mee??

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 12:12

Nooit vastlijmen...
Er komt altijd urine en vuil onder die mat, dus het kan nooit goed gereinigd worden...
Ook kun je het nooit goed droog krijgen eronder...
Ik heb ook een gegoten gritvloer in mijn trailer en eigenlijk gebruik ik ook nooit stro erin, omdat dit mij gladder lijkt dan de gritvloer!!
Maar na 5 jaar (en vele gekkehuizen vervoerd te hebben) zie je weinig schade aan de vloer...
Na gebruik spuit ik mijn trailer altijd schoon met de waterslang..
Ik zou dus geen rubber mat erin lijmen...
Ik zou eerder als je perse een rubber mat erin wil, deze dan los erin leggen, zodat je deze aan beide kanten kunt schoonmaken..
En als de gritvloer opgedroogd is, deze weer terug leggen...
Maar eigenlijk zul je altijd extra goed schoon moeten maken als je er een rubber mat in legt...
Vastlijmen zorgt voor ellende omdat je er nooit meer onder komt, en dus zoals al gezegd het begin is van het einde van je bodem...
Je krijgt dit nooit waterdicht afgekit...

Succes

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 12:07

ik heb een Hotra trailer met een rubbergietvloer en ik heb bij de voorbenen een rubbermat liggen
gewoon een losse,en deze zet ik na de rit tegen de wand zodat de vloer droog blijft.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 19:25

Ik heb ook een gietvloer (van Heja) en heb er losse rubberen matten overheen liggen. Lijmen wil ik niet, want er komt inderdaad altijd vocht onder.

De matten gooi ik na gebruik naar voren, zodat de boel kan drogen. Bevalt prima zo.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 01:36

Over een rubberen gietvloer horen toch geen matten, waarom ligt er anders een rubberen gietvloer in

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 01:44

kan je een gietvloer niet gewoon bij laten werken als het versleten is?

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 01:47

Cheveyo dat lijkt mij wel dat dat kan, maar ja wie ben ik.
Vragen is altijd vrij, nee heb je ja kan je krijgen

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 07:39

Mijn merrie had ijzers en kon aardig schrapen en schoppen met haar voorbenen. Ik wilde niet het risico lopen dat de gietvloer kapot ging, vandaar de matten.

Denk dat het voor mijn ijzerloze ruin niet nodig is, maar als hij gaat schrapen slijt z'n hoef niet en het is stiller, dus ik denk dat ik het gewoon zo laat.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 09:17

idd er hoeft niets op de bodem ,maar ik doe het tegen slijtage ,ze heeft ijzers en dat ga je toch zien aan de bodem.

calvaro00

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 09:37

een gietvloer is B kwaliteit, een gelijmde degelijke rubbere mat is A kwaliteit.
nou weet ik niet of het veel zin heeft om een mat vast te lijmen over een gietvloer lijkt me niet.

je zou altijd eens navraag kunnen doen bij verschillende trailer dealers (bij voorkeur die bovag garantie geven).

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 09:39

ik zou niet vastlijmen.
of je moet een hele grote mat in de hele trailer leggen,maar als je alleen [ zoals ik heb] bij de voorbenen een mat legt zou ik het niet doen
ik merk dat het toch zweet onder de mat
ik zet hem dan ook na gebruik tegen de wand,zodat de vloer droog blijft.

rayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 11:01

Bedankt voor jullie antwoorden!! We hebben er momenteel stro inliggen, met name voorin en dat gaat goed zo. Zodra we terugkomen maken we de vloer meteen schoon en vegen alles naar voren dat het drogen kan.
Ik wilde er idd iets in omdat onze ruin ijzers heeft en geen super geduld, dus schrapen is niet goed voor je vloer en het maakt nog eens een onwijse herrie!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 11:48

boemel schreef:
Mijn merrie had ijzers en kon aardig schrapen en schoppen met haar voorbenen. Ik wilde niet het risico lopen dat de gietvloer kapot ging, vandaar de matten.

Denk dat het voor mijn ijzerloze ruin niet nodig is, maar als hij gaat schrapen slijt z'n hoef niet en het is stiller, dus ik denk dat ik het gewoon zo laat.

Mijn paard heeft ook ijzers en die staat ook een een rubberen gietvloer, zo'n vloer gaat echt niet zo gauw stuk als hij eenmaal goed is blijft die ook goed is mijn ervaring daar mee

cids

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 22:09

wij hebben een trailer met houten vloer en ik wil hier graag zo'n rubberen mat in. Heeft iemand een adres hiervoor? En wat zijn eventueel de kosten van een gietvloer.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 22:17

Ik zou er ook niet teveel op gaan leggen, en als hij later ooit versleten is gewoon een stukje opnieuw laten gieten, ik denk dat dat wel kan.
Mijn paard heeft ook een tijd lang elke keer gestampt in de trailer, maar nu ben ik erachter gekomen dat dat komt omdat hij niet aan het hooi kwam en daardoor werd hij een beetje geïrriteerd. Nu heb ik de hooizak iets verder naar hem toe gehangen, en zijn touw iets langer, en nu stampt hij bijna niet meer Lachen Misschien is dat bij jou ook een oplossing?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 22:19

cids schreef:
wij hebben een trailer met houten vloer en ik wil hier graag zo'n rubberen mat in. Heeft iemand een adres hiervoor? En wat zijn eventueel de kosten van een gietvloer.

moet je de Weyer site zoeken ,daar kan je een doe hetzelf pakket bestellen
2 jr geleden kwam dat op ong 120 euro uit.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 22:22

cids schreef:

Wij hebben afgelopen jaar een nieuwe bodem in onze trailer laten zetten. De bodem zelf kostte 500 euro, en met gietvloer was het 600 euro. Maarja ik weet niet of ze ook een gietvloer over een oude vloer leggen, en wat de kosten dan precies zijn, maar het zal vast niet zo gek duur zijn. Tis wel veel mooier en beter dan een rubberen mat erin leggen, want zo'n gietvloer wordt rondom ook mooi waterdicht gemaakt Lachen

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 22:24

cids

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 08:34

alvast bedankt voor de adviezen. Clown