Ze zijn mijn deken kwijt!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Klara16

Ze zijn mijn deken kwijt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 23:40

Voor mijn pony met eczeem had ik twee rambo-eczeemdekens. In een ervan zat na een zomer gebruik een scheurtje, dus ik bracht hem naar een ruitersportzaak hier in de buurt om hem te laten herstellen. Ik had die deken daar een jaar eerder ook gekocht.

Vorige week wil ik hem weer ophalen, kunnen ze hem niet meer vinden! Ik heb dan maar gezegd dat ik een nieuwe wilde, maar omdat degene die ze kwijt hebben gedaan al een jaar oud was willen ze dat niet geven. Er was op een klein scheurtje na helemaal niets mis met mijn deken! Die had nog jaren kunnen dienen (ze heeft dan ook 150 euries gekost )

Wat vinden jullie, heb ik recht op een nieuwe deken? Of neem ik genoegen met een aankoopbon van maar 75 euro?

nicci88

Re: Ze zijn mijn deken kwijt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 23:42

ga naar, das je goed recht!

Ik weet niet waar ik genoegen mee zou nemen. minimaal 100 euro denk ik (als er echt alleen maar dat scheurtje in zou zitten)

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 23:44

vind van wel! ze kunnen je toch niet zo maar met niks wegsturen! dat gaan ze maar eens oplossen daar toch? die eczeem dekens zijn hardstikke duur en dan maken ze er "gewoon" eentje kwijt ik zou even flink stennis staan schoppen in die winkel en mn vader mee nemen want dan wordt ik meestal serieus genomen Cool

Myrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 23:46

Ik vind dat je daar niet mee akkoord hoeft te gaan.
Het is immers hun schuld dat de deken verdwenen is, jij hebt hem daar naartoe gebracht om hem te laten herstellen, dus moeten zij het ook maar oplossen. Daar ben jij toch niet verantwoordelijk voor ??
En 75€ vind ik ook echt té weinig, ik heb vorig jaar ook zo'n exeemdeken van rambo gekocht voor 160€.
Ik zou me dus niet zomaar laten doen!
Veel succes Knipoog

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 23:48

Ik ben ook van mening dat ze je deken zullen moeten vergoeden, als ze hem niet kwijt waren geraakt, had jij je deken teruggehad en hadden hun er juist aan verdiend. Het probleem ligt dus totaal bij hun zelf, en sorry klinkt grof maar: eigen schuld dikke bult, vergoeden die handel.
Ik zou iig geen genoegen geven met een kortingsbon oid, jij bent je deken kwijt en voor 75 euro heb je geen nieuwe.

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 00:46

ik zou ook geen genoegen met 75 euro nemen. het maakt niet uit of er wel of niet een scheur in zat. hun zijn die deken kwijt geraakt en zorgen maar voor een nieuwe of helemaal vergoeden.

ik zou terug gaan en mijn poot stijf houden. dreigen met van alles en niet de winkel uitgaan voordat ik geld had of een nieuwe deken!
als er klanten in de winkel zijn zullen ze je eerder wel je zin geven omdat ze je liever kwijt dan rijk zijn.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 03:57

heb je de bon al aangenomen?
Want dan sta je ,meen ik, minder sterk.

Ik zou ook eerst even proberen met je vader daar naartoe te gaan. Voor een volwassene , en zeker voor een boze pa, hebben ze vaak wat meer respect Knipoog

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 07:06

Het bedrag van een nieuwe deken min de kosten voor het herstel van de scheur (of wat jou dat zou hebben gekost) moet je terugkrijgen. Lijkt me wel zo eerlijk dat jij niet voor hun fouten gaat betalen toch?

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 07:13

maar als iets al wel enige tijd in gebruik is geweest is het wel normaal dat afhankelijk van hoe lang dit is je een soort afschrijving hebt op een product, dit gaat dus wel van de nieuwprijs af en hoeft de leverancier (in dit geval ruitersportzaak) jou niet het hele bedrag terug te betalen.
hoeveel dit is weet ik zo even niet maar daar zou je denk ik bij de consumentenbond wel naar kunnen informeren.
normaal is het wel zo dat je het eerste jaar de meeste afschrijving hebt op alles, dus misschien valt het je wel tegen... Boos!

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 07:15

In dit geval krijg je de "dagwaarde" van de deken terug. Dus 75 euro is imo reeel als je bedenkt dat de deken een jaar oud was en er een scheur in zat.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 07:17

Het lijkt me heel simpel, jij hebt gewoon recht op een nieuwe deken tenzij ze je een zelfde tweedehands kunnen leveren, dus geen mindere kwaliteit of ander merk.
Door hun fout zal jij 150 euro moeten uitgeven, dus 75 is veel te weinig.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 07:56

dit gaat toch via de verzekering?

bel je eigen wa verzekering op en vraag wat die er van vinden, als het goed is krijg jij gewoon de normale waarde van die deken uitgekeerd

BananaMoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 09:15

Klara16 schreef:
Voor mijn pony met eczeem had ik twee rambo-eczeemdekens. In een ervan zat na een zomer gebruik een scheurtje, dus ik bracht hem naar een ruitersportzaak hier in de buurt om hem te laten herstellen. Ik had die deken daar een jaar eerder ook gekocht.

Vorige week wil ik hem weer ophalen, kunnen ze hem niet meer vinden! Ik heb dan maar gezegd dat ik een nieuwe wilde, maar omdat degene die ze kwijt hebben gedaan al een jaar oud was willen ze dat niet geven. Er was op een klein scheurtje na helemaal niets mis met mijn deken! Die had nog jaren kunnen dienen (ze heeft dan ook 150 euries gekost )

Wat vinden jullie, heb ik recht op een nieuwe deken? Of neem ik genoegen met een aankoopbon van maar 75 euro?

Ik zou echt geen genoegen nemen met een aankoopbon! dan heb jij alleen maar verlies gemaakt. Ga er met je vader heen. Daar worden ze wel bang van. Knipoog

En anders dreig je met de politie ofzo

Rixt95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 14:16

Ik vindt dat ze je terminste een deken van 115 moeten betalen, of er nou een scheur van 50 meter in zit of het is een hele kleine, het is on terecht ! Tip: Als je gaat klagen, ga dan met zn 2en. 2 mensen staan altijd sterken dan eentje

_justlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 19:34

Een nieuw deken of reeële waardebon! Het is hun fout en niet het jouwe, dus waarom zou je genoegen nemen met "maar" €75,-
En idd, met z'n 2en sta je vaak wat sterker Lachen

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 21:24

zo werkt het alleen niet, als iemand vandaag jouw auto in elkaar rijdt van 1 jaar oud en hij is total loss, krijg je ook de dagwaarde en dat is helaas meestal minder dan de handelswaarde, je schiet er dus altijd bij in.
deze deken is ook verglijkbaar, hij is weg maar wanneer niet binnen een redelijk termijn terug hoeven ze dus niet de nieuwwaarde te geven maar ook een soort "dagwaarde", de nieuwprijs -/- een redelijke normale afschrijving.

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 21:28

Nieuwe deken eisen! KOM nou zij hebben jou deken kwijt gemaakt! Het is toch hun fout??

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 21:29

En nu? Nieuw deken gekregen?
Of weet je nog niks?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 11:10

Hoe het wettelijk bepaald is ga ik me niet mee bemoeien, maar ik vind deze gang van zaken zeker niet netjes. Op deze manier word jij nml voor het blok gezet om 75 euro uit te geven voor een nieuwe deken, terwijl jij slechts een paar euro voor een kleine reparatie uit hóefde te geven. Je wordt dus ongewild en buiten jouw schuld om op kosten gejaagd en dat vind ik niet netjes.

Komt daarbij dat ik ervanuit ga dat de tegoedbon voor déze winkel is? Verkoopprijzen zijn vaak +_ 2 x de inkoop (soms hoger, soms wat minder) zeker de gewone ruitersportzaken (dus niet online) redden dit vrijwel altijd wel. Zij betalen voor die deken van 150 euro dus ca 75 euro inkoop. Aan jou berekenen ze 150 euro, 75 die zij betalen en 75 die jij betaald. Als je nu goed kijkt zie je dat jij gewoon de inkoop voor de deken moet betalen nu, het kost ze geen cent, ze maken alleen geen wint, maar dat hadden ze anders ook niet gedaan, je zou anders tenslotte heel die deken niet kopen.

Oftewel het kost hen waarschijnlijk bijna niks, en jij zit met de kosten, ik vind deze manier van 'oplossen' zeer klantonvriendelijk Ja

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 11:21

informeer anders even bij de consumentenbond.
zij hebben een telefoonnummer waar je gratis juridisch advies in kunt winnen.
geloof dat je officieel lid moet zijn, maar bij mij vroegen ze afgelopen keer niet om ons lidmaatschapnr.
is dus zeker het proberen waard.

BananaMoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 11:21

probabeest schreef:
zo werkt het alleen niet, als iemand vandaag jouw auto in elkaar rijdt van 1 jaar oud en hij is total loss, krijg je ook de dagwaarde en dat is helaas meestal minder dan de handelswaarde, je schiet er dus altijd bij in.
deze deken is ook verglijkbaar, hij is weg maar wanneer niet binnen een redelijk termijn terug hoeven ze dus niet de nieuwwaarde te geven maar ook een soort "dagwaarde", de nieuwprijs -/- een redelijke normale afschrijving.

JA, dat zou kunnen maar die winkel heeft haar deken verloren. En nu willen ze iets geven waarvan ze alleen maar winst van gaan hebben. Dat is ook wel niet eerlijk hé.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 11:26

mocht je er uiteindelijk toch niet uitkomen, dan zou ik niet akkoord gaan met een tegoedbon, maar het geld contant willen hebben.
ik zou het geld zeker niet meer willen besteden bij deze winkel.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 11:28

Ik zou ook een nieuwe deken eisen!
Het is hun schuld dat de deken kwijt is geraakt en niet de jouwe.
Je weet zelf hoe duur zo'n deken kost..

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 11:33

BananaMoon schreef:
probabeest schreef:

JA, dat zou kunnen maar die winkel heeft haar deken verloren. En nu willen ze iets geven waarvan ze alleen maar winst van gaan hebben. Dat is ook wel niet eerlijk hé.

yep, en de verzekering die jouw auto total loss verklaart, verkoopt die auto ook gewoon weer door aan een schadehandelaar die op zijn beurt, ofwel de auto opknapt en verkoopt ofwel als schadeauto verhandeld ofwel de onderdelen verkoopt....
zo werkt het nu eenmaal...
ik zou gewoon nog eens teruggaan naar de ruitersportzaak en even rustig met ze praten, help ze desnoods zoeken, misschien kun jij hem wel vinden...

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 12:16

Dit is niet echt met een auto te vergelijken vind ik. Aangezien daar de verzekering niet de veroorzaker van de schade is. De ruitersportzaak hier wel.

Op deze manier heeft de ruitersportzaak er namelijk zelf belang bij. Deken kwijt door hun eigen fout. Ze geven je een cadeaubon mee, zodat die met bijbetalen van de klant ingeleverd wordt voor een nieuwe deken. Klinkt meer als zorg dragen voor eigen omzet.

Netjes is het niet op deze manier. Ik zou zeggen dat ze eigenlijk gewoon voor een vervangende deken moeten zorgen. Maar of dat juridich ook zo steekt. In ieder geval geen pluspunten voor de fouten en klachtenafhandeling bij die winkel..