liggen in trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

amigo1310

liggen in trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 09:23

mijn schoonouders hebben vorig jaar een paard gekocht en willen hem meenemen naar Zweden (hier willen ze gaan wonen)

ze hebben een 2 paardstrailer maar zijn er heilig van overtuigd dat een paard op een rit van 20 uur moet slapen.... logisch dacht ik.... maar hun bedoelen liggend slapen!!!
ze denken dat een paard dit niet staand kan volhouden (ik heb ze t al verteld) maar een paard kan, als hij gaat liggen in bv een 1,5 paards trailer, toch niet meer overeind komen? laat staan gaan liggen in een wiebelige hut. lijkt me beetje onnatuurlijk.

wat vinden jullie ervan?
Laatst bijgewerkt door amigo1310 op 13-04-08 09:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Marloes0508

Re: liggen in trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 09:26

Die mensen hebben al een jaar een paard en hebben nu nog niet door dat ze gewoon staand kunnen slapen? Het paard ruimte geven in de trailer zal geen probleem vormen op zo'n lange rit, maar ik denk niet dat ie uit zichzelf kan gaan liggen.

Ervoor zórgen dat ie gaat liggen lijkt me een behoorlijke klus Vork

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 09:31

ik zou ook liever hebben dat ie bleef staan bij zo'n rit Haha! de kans dat er wat verkeerd gaat bij opstaan is erg groot naar mijn idee Ach gut ik heb trouwens ook nog nooit gehoord dat een paard echt uit zichzelf ging liggen in de trailer... maar ag als hun er van overtuigt zijn dan laat je ze toch in die waan? Vork

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 09:33

Ik vind 20 uur een behoorlijk lange rit om in 1 ruk achter elkaar door te rijden. Imo. zouden ze er verstandiger aan doen om in ieder geval 1 tussenstop met overnachting in te plannen, om - voornamelijk voor het paard maar ook voor henzelf - het reizen comfortabeler te maken.

Ik weet natuurlijk niet wanneer deze hele volksverhuizing moet gaan plaatsvinden, maar als er nog even tijd voor is om het uit te zoeken, moet het lukken om bijv. ergens in Denemarken of zuid-Zweden een adres te vinden waar het paard voor een nachtje op stal kan en zij ook kunnen overnachten.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 09:35

Ik zou hem ook liever laten staan, maar we hadden ee haflinger twenter op stal die samen met een fjord twenter is verkocht en die is tijdens hun rit in de 2 paards trailer gaan liggen slapen.
Ze hoefden niet eens zo ver.

het lijkt mij zoiezo verstandig om ergens een tussen stop te houden. Dan kan het paard ook even zijn benen strekken dus misschien een overnachting ergens boeken op een camping ofzo?

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 09:37

EricPrast schreef:
Ik vind 20 uur een behoorlijk lange rit om in 1 ruk achter elkaar door te rijden. Imo. zouden ze er verstandiger aan doen om in ieder geval 1 tussenstop met overnachting in te plannen, om - voornamelijk voor het paard maar ook voor henzelf - het reizen comfortabeler te maken.

Ik weet natuurlijk niet wanneer deze hele volksverhuizing moet gaan plaatsvinden, maar als er nog even tijd voor is om het uit te zoeken, moet het lukken om bijv. ergens in Denemarken of zuid-Zweden een adres te vinden waar het paard voor een nachtje op stal kan en zij ook kunnen overnachten.

Hier ben ik het mee eens, aangezien het schijnt dat een rit in de trailer net zo zwaar is voor het paard als een buitenrit van 1,5/2 uur. Knipoog Dus 20 uur trailer rijden lijikt me ook erg lang achter elkaar Ja

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 18:30

Ik denk niet dat het paard staand zal slapen op de trailer.
Laat staan liggen.
Het paard is die hele rit bezig om zijn evenwicht te bewaren.
Ik zou in ieder geval kiezen voor minimaal 1 tussenstop.