Vraagprijs?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SuperLiesje

Vraagprijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 18:50

Hallo,

Ik vraag me af hoeveel de eigenaar van mijn verzorghaf ongeveer voor hem zou kunnen vragen, mocht ik hem eventueel willen , omdat ik vind dat hij een betere eigenaar verdiend.. Huidige eigenaar meent overal verstand van de hebben, maar ik ben het met veel dingen helaas niet eens.. Lachen

Even wat over het paardje:

* gekocht als 2 jarige voor 400 euro
* inmiddels 4 jaar oud (ik hem hem zelf beleerd)
* ruin
* gechipt, heeft gewoon een paspoort
* staat volgens de eigenaar ingeschreven bij het trekpaardenstamboek, maar dit lijkt mij vrij sterk.. eigenaar is nogal een dom boertje dat denkt overal verstand van te hebben..
* vader en moeder onbekend
* hoeven zijn in slechte staat, dit omdat de eigenaar de hoefsmid niet vaak genoeg laat komen Boos!
* 1.45 m hoog

Hier even een paar foto's:

Afbeelding
Februari 2007

Afbeelding
Februari/maart 2008 Hij is hier vrij schraal.. dit komt omdat de eigenaar hem een tijdje niet genoeg gevoerd heeft.. inmiddels koop ik zelf voer voor hem, zodat hij altijd genoeg krijgt Lachen

Ik ben benieuwd wat jullie denken!

Groetjes,

Lisanne
Laatst bijgewerkt door SuperLiesje op 12-04-08 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Wesco

Re: Vraagprijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 18:52

Stokmaat?
Verkeersmak?
Geslacht?
Geen stamboom maar ingeschreven bij de trekpaarden dat snap ik niet?

zoe28

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 18:56

rond de 1000 euro denk ik.. is niet veel voor een pony.
succes ermee

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 18:57

Ik ga mee met de 1000 euro.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 18:58

Hij is wel ingeschreven bij het ktvh (trekpaarden en haflinger stamboek). Maar zijn aftammeling is onbekend.

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 19:04

als ik die foto van maart zie dan vind ik 1000 euro meer dan zat.
zou zelf ongeveer 800 euro bieden. vind hem er niet heel erg goed uitzien.
Is hij verkeersmak. braaf bij de tandarts, hoefsmid, trailer end.
is hij wel optijd ontwormt?
heeft hij wedstrijd ervaring? op welk nivo wordt hij gereden?

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 19:06

Ik heb mijn openingspost aangepast...

Hij is niet verkeersmak (nouja.. wel op het stukje waar we altijd langs moeten naar de bak, maar bij onbekende dingen schrikt hij nog erg.. ik heb nu ook helaas niet de mogelijkheid hem aan andere dingen te laten wennen)

Tandarts en hoefsmid heeft hij nog nooit van dichtbij gezien Boos! eigenaar zegt al weken dat de hoefsmid binnenkort komt.. maar het gebeurt maar niet..

Hij word 3 keer per jaar ontwormt, ook dit moet naar mijn mening vaker..

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 19:07

Ik zou inderdaad onder de €1000 blijven.
Ontwormen moet iedere 12-13 weken.

Succes ermee!

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 19:08

Hij kan niet ingeschreven zijn bij het trekpaardenstamboek want trekpaarden en haflingers zijn 2 verschillende stamboeken dus laat je niks wijs maken

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 19:10

Haffies zijn niet zoveel meer waard, er was een tijd dat Engeland er om zat te springen maar die zijn nu voorzien, tja 1000,- is wel genoeg al kun je ze nu op de markt kopen met papier voor zo rond de 700,-

1 ding je hebt het over dat boertje vind ik niet echt symphathiek van je dat boertje laat je wl op zijn pony rijden.
2 ding, je zegt hier ziet hij er schraal uit omdat hij er niet goed voor zorgt maar ondertussen rijdt je er wel op, zou ik nooit doen met een paardje wat schraal is en slecht verzorgd, maar goed wie ben ik.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 19:10

meissielief schreef:
Hij kan niet ingeschreven zijn bij het trekpaardenstamboek want trekpaarden en haflingers zijn 2 verschillende stamboeken dus laat je niks wijs maken

Trekpaarden en haflinger stamboek zijn samen

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 19:11

Hij staat het gehele jaar op het land, dus ontwormen moet eigenlijk om de 8 a 10 weken.. mja ook hier ga ik nu niet over.. Boos!

Verder wordt hij nu op B-niveau gereden (geen wedstrijden) en zijn we wat aan het spelen met zijgangetjes... erg veel snapt hij er nog niet van :p

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 19:13

barbara1970 schreef:
Haffies zijn niet zoveel meer waard, er was een tijd dat Engeland er om zat te springen maar die zijn nu voorzien, tja 1000,- is wel genoeg al kun je ze nu op de markt kopen met papier voor zo rond de 700,-

1 ding je hebt het over dat boertje vind ik niet echt symphathiek van je dat boertje laat je wl op zijn pony rijden.
2 ding, je zegt hier ziet hij er schraal uit omdat hij er niet goed voor zorgt maar ondertussen rijdt je er wel op, zou ik nooit doen met een paardje wat schraal is en slecht verzorgd, maar goed wie ben ik.

Ik ben ook niet zo dol op de eigenaar, omdat ik vind dat je zo niet met een pony om kunt gaan.. maarja dat ben ik weer Knipoog

En ik heb er toen maar 10 minuutjes a een kwartiertje opgezeten Lachen Hij vind het heerlijk om te lopen, helemaal nu hij dag en nacht binnenstaat omdat zijn weiland zo'n blubberbende is Knipoog

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 19:13

barbara1970 schreef:
meissielief schreef:

Trekpaarden en haflinger stamboek zijn samen

ja maar bij een haflinger krijg je een haflingerstamboek en niet eentje van het trekpaard dus je krijgt een papier van het KVTH
Koninklijke vereniging Het Nederlandse Trekpaard & De Haflinger

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 19:21

Superliesje, val je niet aan hoor, alleen 10 minuten hmmm hij loopt lekker aan de teugel, zweepje erbij.
Begrijp me niet verkeerd, wil je echt niet aanvallen maar vind het gewoon minder dat je de eigenaar zo zwart maakt terwijl die zich niet kan verdedigen.

Je haffie heeft trouwens wel een leuke D maat die zijn best gewild alleen is de markt gewoon overspoeld omdat Engeland veel geld voor Haffies betaalde.
Ik kon vorig jar nog zo rond de 2500,- voor Haffies in Engeland krijgen maar die tijd is voorbij.

Dus profiteer ervan en koop dat beest e laat zien dat jij het beter kunt oke.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 10:09

Ik voel me niet aangevallen hoor Knipoog

Maar je hebt in je bericht niks gezet over hoeveel de eigenaar eventueel voor hem zou kunnen vragen Tong uitsteken

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 10:59