gewicht usa pickup of chevy van?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rosanja

gewicht usa pickup of chevy van?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 12:20

iemand enig idee hoe zwaar een beetje amerikaanse pick up of chevy van weegt?
bijv. een ford f150? of gmc? niet die hele grote jongens hoor (hoewel ik die wel verschrikkelijk mooi vind.. Kwijl )
ik probeer voor mezelf uit te rekenen hoeveel zoiets zou gaan kosten in de wegenbelasting, verzekering enzo om te bekijken of de aanschaf uit kan. (met een LPG installatie erin)
uiteraard ook om een 2-paards trailer mee te gaan trekken en voor dagelijks woon-werkverkeer.

Rinske

Re: gewicht usa pickup of chevy van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 15:48

Met een LPG-installatie is de wegenbelasting sowieso een stuk duurder, houd daar rekening mee (het LPG is goedkoper, maar het verbruik is hoger en je hebt meer onderhoud).
Ik denk dat ze wel 2500 kilo wegen....
Verzekering betaal je over de nieuwwaarde, dus hoe hoger de nieuwprijs van je auto is, hoe meer premie je betaald.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 15:50

Ik heb jaaaaaaaaaaren geleden een Chevy van gehad. Meen dat die iets van 2500 kilo woog.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 15:53

ff checken op www.autrotrader.nl daar staan heel veel specificaties van auto´s op. Ik heb zelf ook een oogje op de chevy s10. echt een mooie auto, groter is natuurlijk ook mooi maar dan al helemaal onbetaalbaar Knipoog

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 15:55

Als ik een gewicht van 2500 kilo aanhoud met LPG dan kom ik bij de wegenbelasting met berekening op de volgende kosten:

Uitkomst berekening
Motorrijtuigenbelasting per kwartaal: € 568,00
Motorrijtuigenbelasting per jaar: € 2260,00

Ka-ching Knipoog .

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 16:43

Ik denk dat je beter kunt kijken naar het brandstofverbruik van dit soort auto's, dan naar de wegenbelasting.

Wegenbelasting is een beperkt bedrag, maar deze auto's zijn beste slurpers en een absolute milieuramp en dito voor je portemonee aan de pomp. LPG of niet.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 22:28

rosanja schreef:
iemand enig idee hoe zwaar een beetje amerikaanse pick up of chevy van weegt?
bijv. een ford f150? of gmc? niet die hele grote jongens hoor (hoewel ik die wel verschrikkelijk mooi vind.. Kwijl )
ik probeer voor mezelf uit te rekenen hoeveel zoiets zou gaan kosten in de wegenbelasting, verzekering enzo om te bekijken of de aanschaf uit kan. (met een LPG installatie erin)
uiteraard ook om een 2-paards trailer mee te gaan trekken en voor dagelijks woon-werkverkeer.

Als je er aan moet rekenen of het uit kan, dan kan het absoluut NIET uit. Ze zijn zwaar en ze zuipen, absoluut niet geschikt voor woon-werkverkeer.
Maar goed, als je details wilt: kijk op autotrader.nl, daar kun je eens mee beginnen voor wat technische informatie.

rosanja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 11:51

Ik heb net wat gesurft op autotrader en het gewicht wat ik tegen kom varieert van 1800 tot 2800 kg dus daar zit nog wel wat speling. Helaas staat het verbruik er niet bij......iemand enig idee hoeveel deze jongens gemiddels slurpen (gas)?

Citaat:
Als je er aan moet rekenen of het uit kan, dan kan het absoluut NIET uit. Ze zijn zwaar en ze zuipen, absoluut niet geschikt voor woon-werkverkeer.

Maar het hangt toch ook af van hoeveel kilometers je maakt met woon-werk verkeer en daarbuiten, voordat je kunt zeggen of het uit kan???? En de vergelijking met wat ik nu heb/rijdt moet ik er toch ook naast leggen om te zien of het uit kan??
En waarom zijn ze niet geschikt voor woon-werkverkeer?

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 12:03

rosanja schreef:
En waarom zijn ze niet geschikt voor woon-werkverkeer?

Omdat het milieurampjes op wielen zijn. Daarom. Daar kan niemand omheen.

De vraag is inderdaad waar je dat enorme motorvermogen voor nodig hebt. Voor woon-werkverkeer is het vreselijke onzin om daar zo'n auto voor te rijden, om een hele zware trailer te trekken kan het misschien wel nodig zijn.

Bedenk alleen wel dat je voor het enorme brandstofverbruik dat je ook hebt tijdens de momenten dat je geen trailer achter de auto hebt hangen, waarschijnlijk zo veel geld kwijt bent dat je er bij wijze van spreken een zwaardere auto voor kunt huren voor een paar dagen per maand. Financieel gesproken dan.
Als je redelijk wat woonwerk verkeer hebt (zeg meer dan 10km enkele reis) kun je echt veel beter een kleinere auto met dito (brandstof)kosten hebben.

Tja, heb je dagelijks een trailer achter je auto is het natuurlijk een ander verhaal. Alhoewel ook mijn hartje dan zegt dat het zonde van het milieu en je portemonee is zo'n auto. Ook daar zijn alternatieven voor, de Amerikanen zijn namelijk alles behalve brandstofzuinig omdat het daar door de overheid zwaar gesubsidieerd wordt en er dus niemand op let.

rosanja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 12:18

OK duidelijk verhaal. Ben niet zo thuis in de autobranche... Bloos Blond

Het is bedoeld om gemiddeld 2 x per week met 2 paardstrailer op pad te gaan en dagelijks woon-werkverkeer van meer dan 10 km. Nu wordt daarvoor een 4x4 op benzine gebruikt (verbruik met trailer zonder tegenwind zo'n 1:6-8) maar met die benzineprijzen wordt men daar niet vrolijk van.....

Misschien moeten we dan toch maar es europese alternatieven op gas bekijken? zijn die zoveel zuiniger? voorbeelden welkom!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 12:19

Ik denk dat zo'n chevy op benzine ongeveer 1:5 doet, en met gas zal dat nog ernstiger worden: zo'n 1:2 / 1:3.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 19:00

Met een goede gasinstallatie (G3) is je verbruik wel vergelijkbaar met benzineverbruik, bij dit soort wagens rekenen op 1:6 bij normaal gebruik. En dat is dus ook de reden dat je ze niet echt voor serieuzer woon-werkverkeer wilt gebruiken, het kost gewoon teveel.
Je kunt natuurlijk overwegen om in je huidige 4x4 een gasinstallatie te laten zetten......

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 22:36

Die van ons deed op gas 1 op 4 meen ik. Niet zo best voor je portemonnee........... Maar het rijdt wel leuk! En het geluid...... Haha!

Melanchon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 12:46

Wanneer je een auto ziet en je exact wilt weten wat de kosten zullen zijn kun je altijd op de RDW site even het kenteken intikken. Hierna zie je keurig het gewicht etc.
Vervolgens kun je dan dezelfde auto invoeren met LPG G3 installatie en dus laten berekenen wat het dan per maand/kwartaal etc zou gaan kosten.
Ikzelf heb voor een Chevy Blazer de berekening gemaakt en het verschil in wegenbelasting per kwartaal kwam ongeveer op een 120 euro, dus rond de 40 euro per maand meer, uiteraard weet ik de situatie niet maar in mijn geval rijd ik dat er makkelijk uit.
Tevens is het zo dat het gebruik wel meevalt.. wanneer de auto 1 op 15 rijdt op benzine zal dit ongeveer gelijk zijn met een goede gas installatie.

rosanja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 11:42

Het geluid is idd wel een leuke bijkomstigheid... Haha!

'de cijfers' verschillen blijkbaar nogal, een verbruik van 1:6 of 1:15.....dat scheelt nogal wat....
die blazer van 1:15 valt me dan nogal mee voor een 'amerikaan'!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 11:55

rosanja schreef:
Het geluid is idd wel een leuke bijkomstigheid... Haha!

'de cijfers' verschillen blijkbaar nogal, een verbruik van 1:6 of 1:15.....dat scheelt nogal wat....
die blazer van 1:15 valt me dan nogal mee voor een 'amerikaan'!

Op Autotrader kom ik niet in de buurt van die 1:15, is allemaal 1:7 of 1:8 (op zich best netjes voor een 4x4), dus hou maar rekening met wat meer dorst dan die 1:15.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 14:46

Melanchon schreef:
wanneer de auto 1 op 15 rijdt op benzine zal dit ongeveer gelijk zijn met een goede gas installatie.

De eerste Amerikaan die 1:15 rijdt moet volgens mij nog gemaakt worden....

rosanja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 11:45

Als ze idd zo 'zuinig' waren hadden er denk ik wel meer amerikanen rondgereden in NL.... Clown

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 11:47

Rinske schreef:
Als ik een gewicht van 2500 kilo aanhoud met LPG dan kom ik bij de wegenbelasting met berekening op de volgende kosten:

Uitkomst berekening

Ka-ching Knipoog .

voor een "gewone" LPG installatie neem ik aan?
een G3 installatie is veel goedkoper meen ik...

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 12:12

wat is het verschil tussen gas en g3? je tankt dan toch gewoon gas?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 14:29

Liezel1 schreef:
Rinske schreef:

Uitkomst berekening

Ka-ching Knipoog .

voor een "gewone" LPG installatie neem ik aan?
een G3 installatie is veel goedkoper meen ik...

Nee, dit is voor de G3 installatie, zie: http://www.belastingdienst.nl/reken/mot ... belasting/
Ik heb voor het gemak even de provincie Noord-Brabant gepakt.

Edit: als ik intyp gewone gasinstallatie krijg ik dit:
Resultaat
Voor een aanhangwagen betaalt u geen motorrijtuigenbelasting.
Voor een caravan, vouwwagen of woonwagen betaalt u geen motorrijtuigenbelasting.
Uitkomst berekening
Motorrijtuigenbelasting per kwartaal: € 654,00
Motorrijtuigenbelasting per jaar: € 2604,00

Sonjaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 14:37

een tip ter overweging ... als je een chevy van op camper kenteken koopt ( vaak veel voordeliger in de aanschaf en prettiger in gebruik ) er een LPI gas installatie in laat bouwen dan ben je qua belasting voordeliger omdat je dan vrijstelling kunt aanvragen voor 3 kwartalen per saldo betaal je dan ca 800 per jaar. daarnaast is een kampeerautoverzekering stukken voordeliger en kent geen beperkingen tov reguliere autoverzekeringen. momenteel doet unigarant het heel leuk in de premies met deze auto's. voor informatie kun je ook eens kijken en vragen bij http://www.astarte.nl

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 14:42

wij hebben 2 dodge pick ups. het verbruik valt reuze mee. en milieu -monsters zijn het NIET; dat is allemaal een media -zwartmakerij!!LPG is de schoonste brandstof, met de minste uitstoot.maar ze doen je aanpraten of je je moet schamen als je groter als een smart rijd. het enige alternatief voor een 2 paards is een bus, op diesel; VEEL VERVUILENDER!!!!dus uit 2 keuzes-die je ook opgelegd worden door de RDW-hebben wij de minst vervuilende gekozen. eerst zeggen; je mag pas met een volle 2-paards rijden als je auto zo en zo is; en dan klagen dat t vervuilt... is meten met 2 maten.een brommer vervuilt meer, een tractor is t meest vervuilende wat er is, dan een vliegtuig, een boot, autobus en vrachtwagen; en dan mag ik niet rijden?? kom nou- bulls***
maar anyway Haha! voor woon werk verkeer zou ik m niet gebruiken, dan is je verbruik redelijk hoog, en parkeren kun je nergens met zo n bak, geloof me-ik spreek uit ervaring Boos!
zet je m netjes in t vak-wat altijd te klein is- krijg je gegarandeerd parkeerschade.parkeer je m breeduit, uit angst voor schade- word er naar je gegild; jij met je aso-bak!!nooit goed dus...
en de wegenbelasting is asociaal Boos!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 22:45

spicegirl schreef:
wij hebben 2 dodge pick ups. het verbruik valt reuze mee. en milieu -monsters zijn het NIET; dat is allemaal een media -zwartmakerij!!LPG is de schoonste brandstof, met de minste uitstoot.maar ze doen je aanpraten of je je moet schamen als je groter als een smart rijd. het enige alternatief voor een 2 paards is een bus, op diesel; VEEL VERVUILENDER!!!!dus uit 2 keuzes-die je ook opgelegd worden door de RDW-hebben wij de minst vervuilende gekozen. eerst zeggen; je mag pas met een volle 2-paards rijden als je auto zo en zo is; en dan klagen dat t vervuilt... is meten met 2 maten.een brommer vervuilt meer, een tractor is t meest vervuilende wat er is, dan een vliegtuig, een boot, autobus en vrachtwagen; en dan mag ik niet rijden?? kom nou- bulls***
maar anyway Haha! voor woon werk verkeer zou ik m niet gebruiken, dan is je verbruik redelijk hoog, en parkeren kun je nergens met zo n bak, geloof me-ik spreek uit ervaring Boos!
zet je m netjes in t vak-wat altijd te klein is- krijg je gegarandeerd parkeerschade.parkeer je m breeduit, uit angst voor schade- word er naar je gegild; jij met je aso-bak!!nooit goed dus...
en de wegenbelasting is asociaal Boos!

Goh, je klinkt nogal gefrustreerd. PC Hoofttrekkertje?

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 23:16

jaloers??