hallo,
ik heb een probleem waar ik behoorlik mee zit!!!
voordat mijn stage van een half jaar begon in augustus ging ik iedere week na een aantal pony's toe om
wat te verzorgen etc.
toen mijn stage was begonnen had ik daar helaas geen tijd meer voor omdat ik ook nog een eigen pony had!
er was een pony bij (welsh a-pony) waar ik veel mee bezig was, deze heeft ook voor augustus nog een veulentje gekregen.
toen ik afgelopen zondag nog een keertje was langs gegaan met een vriendin van me wist ik niet wat ik zag!
ik ging de stal in waar "anja" (zo heet de pony) met een groot paard en het veulentje in een stal stond, de deur was open en ze konden naar het voorste gedeelte van de stal lopen (waarschijnlijk hebben ze deur zelf opengemaakt) daar lag gewoon een hooivork met de punten omhoog enz en ze konden onbeperkt aan het hooi en aan de brokken.
maar dat was niet het ergst toen ik goed keek zag ik pas hoe verschrikkelijk vermagerd dat hij was.
het nekje was heel erg smal zijn schoft stak helemaal uit en zijn ruggengraat, en de botten achter bij zijn kont staken helemaal uit (zoals een koe dat ook heeft)
ik schrok eigenlijk zo erg dat ik niet heb gekeken of ze voor de rest wel in orde was, ik ben toen snel naar huis gegaan!
het liefste had ik haar mee genomen natuurlijk.
de andere pony's zagen er wel redelijk goed uit.
nou weet ik dat de eigenaar een drukke zakenman is en heb het gevoel dat de paardjes er ook maar voor de sier staan. maar toen mijn vriendin een week eerder was gaan kijken (het regende en ze is toen de stal niet ingegaan, ze had dus niks raars gezien) toen stonden ze er ook al zo bij.
ik kan er echt al 2 nachten niet van slapen maar ik weet niet wat ik moet doen!
mijn moeder zegt gewoon naar die meneer toe gaan en vragen wat er met de pony is dat ik me voor haar had verschrokken!!
maar ik durf dit eigenlijk niet!
ik kan haar niet zo laten staan wat zouden jullie doen!
help me aub!!
gr. jill