Mijn pony is al een tijdje kreupel. Hij staat nu op stal, 3maal daags 10 minuten stappen, en verveeld zich dood. Dus, in overleg met mijn dierenarts, besloten om de pony gewoon lekker op de wei te zetten zodat hij rustig kan herstellen.
Op de pensionstalling waar ik nu sta kan hij helaas nog niet op de wei, en zeker niet alleen op een weiland. Hij gaat maar moeilijk met andere paarden, dus van "rust" komt niet veel als hij met andere paarden staat.
Vandaar dat we besloten hebben hem terug te verhuizen naar het weiland van mijn ouders.
Aanstaande zaterdag vertrekken we, en ik ben op zoek naar tips/ dingen om even rekening mee te houden. ik heb namelijk geen ervaring met het vervoeren van kreupele paarden. (en hoop eigenlijk hier niet al te veel ervaring mee te krijgen
)Het gaat om het vervoer van een shetlandpony in een (voor hem aangepaste) schapentrailer. De pony is bewegingskreupel linksvoor en kan het been dus wel belasten.
De pony draagt tijdens vervoer altijd transportbandages met dikke onderlappen (omdat mn transportbeschermers niet goed blijven zitten) en een zweetdekentje.
De pony is het gewend om vervoerd te worden in een trailer. Het is niet zn hobby, maar hij loopt er gemakkelijk op, en staat relatief rustig. Ook eraf komen is geen probleem.
Oh ja, de rit is ongeveer 15 km, dus niet dat hij uren achtereen vervoerd moet worden ofzo.
Iemand tips?
Groetjes, Lacuna
Tips mbt beenbescherming, bodembedekking of anders zijn uiteraard van harte welkom. Normaal staat hij met beenbescherming, zonder bodembedekking op de trailer.