huurbesherming paardenstal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

So0p_

huurbesherming paardenstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-08 18:27

Ik verhuur 5 stallen en verzorg de 5 paarden die erin staan.(eten geven,uitmesten,in de wei zetten).
Met één huurder heb ik voordurend trammelant. Kan ik de huur opzeggen waarna de eigenaar van het paard binnen afzienbare tijd bij mij weghaalt of gaat dit eindeloos duren?Maw heeft een paard ook recht op huurbescherming?
groetjes,Sophieke

KiWiKo

Re: huurbesherming paardenstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 18:29

je kan gewoon opzeggen Lachen er geld geen huurbescherming voor stallen Lachen

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 08:16

Gewoon aangeven dat je wilt dat zij aan het einde van de maand vertrekt. binnen een maand moet het mogelijk zijn een andere stalling te vinden.

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 11:17

VSW ->TAO

ponny_power

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 20:03

vaak is het toch wel zo dat als ze verkeerd willen je toch op de 1 of andere manier een "vaag" regeltje overtreedt waar door jij zelf straks aan het korste eind trekt ... zou het wel ff goed navragen voor je trammeland hebt.

we leven ten slotte in Nederland Knipoog

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 11:41

daar is nog niet zo lang geleden een nogal aparte uitspraak over gedaan, het hoger beroep loopt nog, maar je moet er in ieder geval mee oppassen. In dat geval zei de stalhuurder dat hij de stal had gehuurd voor zijn bedrijf (dat kan ook rustig een eenmanszaakje zijn). Er was nog nooit een klant geweest en waar dat bedrijf dan precies uit bestond, werd ook niet helder. Maar omdat de huurder dat zo stelde (eerlijk is eerlijk, huurder had het stallingscontract ook ondertekend met als partijnaam de naam van zijn 'bedrijf'), stelde de rechter: het is bedrijfsruimte in de zin van de wet, de verhuurder kan wel de huur opzeggen, maar de huurder kan ontruimingsbescherming krijgen. Huurder kan die bescherming drie jaar krijgen. Hij moet dan wel bedrijf zijn. Overigens ken ik de details van die zaak niet goed, het was niet mijn zaak en beschik dus maar over beperkte gegevens.

Als algemene tip: zet in je stallingscontracten niet dat het een huurovereenkomst is, maar een overeenkomst van opdracht; die is altijd op te zeggen.

Als het een particulier is: netjes een aangetekend briefje sturen en een redelijke termijn geven, dan is-ie zo weg.

succes