Voor mijn bijna 2jarige zoek ik een betrouwbare verzekering en wil ik haar het liefst zo uitgebreid mogelijk laten verzekeren. Vereiste voor mij zijn: Ziektekosten, ongeschiktheid dmv ongeval, plotselinge dood of ziekte. Het liefst laat ik haar natuurlijk ook verzekeren voor ongeschiktheid door kreupelheden, maar nu hoor ik weer dat dat niet zo rendabel is als ze zeggen.
Nu heb ik dus 2 verzekeringen waar ik tussen twijfel ;
1. EquineRisk
Voor; Duidelijke regeling, voorwaardes. Voor mij het belangrijkst, ik bepaal ZELF wat er met Sense gebeurd in geval van afkeuring.
Nadeel: Klinische keuring bij uitgebreide verzekering
2. Agriver (V. Bierum)
Voor; Goedkoper dan EquineRisk, voordeliger eigenrisico. Eigen inspecteur komt langs en tot 2500 is alleen 1x mestonderzoek per jaar verplicht.
Nadeel: Ik kan kiezen bij afkeuring van mijn paard voor slacht, of rusthuis. Ik kan ook kiezen om haar zelf te houden, maar dan krijg ik geen uitkering voor afkeuring en heb ik inprincipe haar dus voor niks daarvoor al die tijd verzekerd.
Ik heb Sense op 2/1 klinisch laten keuren, het was zo'n gedoe met uitzoeken van welke verzekering het beste bij mij past, en aan mijn wensen voldoet, dat ik daar niet meer bij na heb gedacht. En ben er heel eerlijk in, om haar nu weer klinisch te laten keuren terwijl het voor mijn gevoel nog zo recent is, en ze alleen maar vooruit is gegaan baal ik er stiekem wel van.
Dus help, wat zou jij doen in mijn geval
?
) paardje gaat gebeuren in geval van ziekte.