Ik ga deze zomer op ponykamp, en ik heb een 'nogal drukke' (
) pony in de trailer. Ik wou voor de bescherming een dun zweetdekentje op doen, maar wat voor
soort deken kan ik het beste op doen?
Zweetdeken, zomerdeken of iets anders?
Dankjullie wel
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
) pony in de
Julia_14 schreef:Gewoon een zweetdeken is prima hoor, een zomerdeken o.i.d "ademt" namelijk niet zo goed. Het allerbeste is natuurlijk gewoon zonder deken, in de zomer is het toch niet zo koud in de trailer. Maar als je pony erg gaat zweten snap ik wel dat je er voor de zekerheid wat oplegt, aangezien ie in de trailer toch op de tocht staat. Een zweetdeken is dan prima. Veel plezier op je ponykamp!
Ik had al een mooie zweetdeken gevonden, maar mijn pony gaat
(hoop ik!) Dus als je pony niet overdreven gaat zweten van stress o.i.d in de trailer, zou ik er gewoon helemaal geen deken op doen 
Hoe krijgt ze dat nou weer voor elkaar? Wat voor trailer hebben jullie?
Ik zou idd maar goed gaan oefenen, gewoon iedere week een paar keer in en uitladen, densnoods ff een kwartiertje in de trailer laten staan zodat ze er aan went. Moet je ver rijden voor dat ponykamp?__KELLY schreef:nouw.. mijn pony was voorheen ook wel eens gestrest in de trailer maar in de zomer en als je beetje warm weer heb (23-30 graden) vindt ik het veel te heet voor een zweetdeken mijn pony zweet zich onder een zweetdeken nl al kappot dat ik dr op de trailer had gezet en een half uur moest rijden...
Zomerdekens zijn niet voor niks gemaakt voor in de zomer ondanks dat ze idd niet helemaal ademend zijn..
Natuurlijk verschilt dit per paard.Julia_14 schreef:Stukje van haar rugHoe krijgt ze dat nou weer voor elkaar? Wat voor trailer hebben jullie?
Ik zou idd maar goed gaan oefenen, gewoon iedere week een paar keer in en uitladen, densnoods ff een kwartiertje in de trailer laten staan zodat ze er aan went. Moet je ver rijden voor dat ponykamp?
Wat ook goed helpt: Haar voer in de trailer geven! Gewoon 's avonds of 's morgens in de trailer zetten en daar het voer geven in een emmer o.i.d.
Slim beest.
) meestal wel kans dat heb boven de 23 graden kan zijn..__KELLY schreef:maar in de zomer heb je (tenzij het weer zo'n prut weer wordt als vorig jaar) meestal wel kans dat heb boven de 23 graden kan zijn..
maar hij gaat toch niet bezweet de trailer op ?
Ik zou voor de bescherming een zomerdeken op doen als het warmer is als rond die 23 graden (of het gewoon warm/benouwd aanvoeld buiten) (en er ook eens een ritje ergens heen mee oefenen om te kijken of die onder een zomerdeken ook ontzettend zweet want dat scheelt ook per paard en als jullie een aantal keer hebben geoefend is die misschien wat relaxeder)
Mijn pony was ook in het begin een brokkenpiloot in de trailer maar liet dr 's zomers altijd 'naakt' in de trailer staan, ze is dr wel eens met een schrammetje op dr flank uit gekomen wat niks voorsteld maar dat was het dan ook, maarja als je dan toch graag iets meer bescherming wil dan raad ik een zomer of een zweetdeken idd aan zoals ik hierboven ook al zei..
Neonlight schreef:Geen deken op doen. Waarschijnlijk houd je je pony dan veel beter droog. Wij hebben ook een druktemakertje altijd op de vrachtwagen, met een dun dekentje is hij drijfnat, zonder deken blijft hij droog. Tocht op de trailer valt wel mee, trailer is over het algemeen enkel aan de achterkant open, als je rijdt komt daar geen tocht door.
Maar als ze dan begint te toinken, dan
En dan het zijltje dicht 

Dankjullie wel allemaal voor jullie advies!
Tops_M schreef:Wij hadden een ruintje wat ongeveer het zelfde gedrag vertoonde op de trailer als jou pony doet... Ik de zomer zette wij hem altijd met een zweetdekentje op de trailer (met een extra singel wand als ze flink tekeer gaan kunnen ze zelfs die nog omgedraaid en op de grond en onder de hoeven krijgen.. en dat wil je echt niet)...
Waarom wel een zweetdeken? zweten en de trailer is vragen om verkoudheden... dan maar liever een beetje warm (wel er rekening mee houden dat je niet heel lang op de trailer staat wand 3 uur in de warmte wordt je pony ook heel vervelend van) dan een ziek paard...
Als we is een keer echt ver moesten met de trailer in de zomer dan stopte we onder weg even ... hij ging dan dekenvrij de trailer in en dan stoptje we halverwege om hem een dekentje om te doen...
Na het uitladen wel goed stappen... sommige die erg fanatiek zijn op de trailer hebben er een hele fitnesstraining op zitten...