paard is nerveus op de trailer.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marjoleinft

paard is nerveus op de trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 20:47

hallo,

als mijn paard in de trailer staat word ze erg nerveus en begint te stampen.
ze loopt er zo in en uit zonder problemen.
maar zodra de klep dicht gaat word ze nerveus en begint ze te stampen.
laatst reed mijn moeder achter me pa en de trailer en toen zij me moeder dat ze uitgleid in de trailer en vooral in de bochten (we rijden erg rustig door de bochten) maar wat kan ik hier aan doen.
er ligt rubber op de vloer en het is een 2 paards trailer er ligt geen zaagsel e.d op het rubber.

groetjes

marjoleinft

Re: paard is nerveus op de trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 21:27

niemand verder??

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 21:39

Met of zonder tussenschot?
Rustig rijden betekend meer dan alleen heel zachtjes rijden. Soms ben je toch te brusk volgens het paard. Misschien moet je juist niet zo voorzichtig zijn.

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 21:41

de trailer is met tussenschot

Ytjuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 21:42

Als je een tweepaardstrailer hebt, aan welke kant heb je dan je paard staan? Ik heb er ook eentje thuis en die flipt helemaal als die aan de rechterkant staat. Je kunt een paard trouwens ook beter links zetten vanwege het in de berm raken enzo. Als je het paard dan rechts hebt staan, dan heb je kans dat de trailer dan wegslipt..

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 21:44

ze staat aan de linkerkant (bestuurderskant) maar ik vind het zo raar ze loopt er wel netjes op en af maar zodra de klep dicht is word ze nerveus

Ytjuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 21:48

Kun je hem niet wat ruimer zetten dan? Wij hadden een tussenschot die je ruimer kon zetten, zodat ze net even wat meer plaats hebben om goed stabiel te kunnen staan en dan voelen ze zich ook niet zo heel erg opgesloten. Misschien is dat een idee? Of anders eens een 1,5 paards trailer proberen van iemand anders? Kijken of het dan beter gaat.. Succes ermee!

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 21:49

het tussenschot kan niet ruimer gezet worden.
ik heb een tijd een anderhalf geprobeert maar het is precies hetzelfde. dus het maakt niet uit of het nou anderhalf of 2 paards is .

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 21:52

Wat voor nerveus? Mijn oude sok stond ook weleens te dansen op de vrachtwagen, omdat ze wist dat in de vrachtwagen betekende dat ze weer op stap ging, andere, bekende, paarden zou zien en meestal lekker op de wei staan met die andere paarden. Is ze soort van blij, opgewonden of is het angst, danwel is ze gewoon soort van boos dat ze weer eens in dat rollende hok moet. Wellicht omdat ze weet dat ze dan misschien weer op haar plaat gaat, wat ze ongetwijfeld niet leuk vindt. Niet voor alle paarden is dit een reden om niet meer te laden.

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 22:18

Een merrie die ik rijdt was aan het begin ook erg nerveus op de trailer, kwam ook nat op les aan en iin de bochten had je het idee dat ze viel.
Maar wij zijn gewoon erg rustig met haar gaan rijden, rustig en vloeiend door de bochten. Ze staat er nu veel beter in, kan nu beter doorrijden met haar en ze komt al droog aan. Lag bij haar dus denk ik echt aan hoe er met haar werd gereden. (terwijl er altijd al rustig met haar werd gereden).

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 10:40

Carolien007 schreef:
Een merrie die ik rijdt was aan het begin ook erg nerveus op de trailer, kwam ook nat op les aan en iin de bochten had je het idee dat ze viel.
Maar wij zijn gewoon erg rustig met haar gaan rijden, rustig en vloeiend door de bochten. Ze staat er nu veel beter in, kan nu beter doorrijden met haar en ze komt al droog aan. Lag bij haar dus denk ik echt aan hoe er met haar werd gereden. (terwijl er altijd al rustig met haar werd gereden).

dit lijkt erg veel op wat mijn paard heeft.
zal het tegen me pa zeggen.
bedankt.

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 10:43

Waarom zet je haar toch niet een keer rechts? Die van mij flipt helemaal op links terwijl ze op rechts een stuk rustiger staat.

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 13:55

Ik heb sinds kort een 9 jarige kwpn'er. Bij vorige eigenaresse: met ander paard erbij op trailer ging het goed, zodra hij alleen de trailer inging, de klep dicht ging hij flippen (zelfs operatie gehad omdat hij zijn eigen kogel kapot getrapt heeft). Nu dacht ik eerst aan een trailerprobleem. Heb iemand gesproken van www.2moons.nl, zij zegt dat hij GEEN trailerprobleem heeft, hij loopt er zo in en uit en is rustig met een ander paard erbij, maar dat hij verlatingsangst heeft.

dressuur_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 15:00

Misschien helpt het je paard rustig te houden met hooi en een handje bik als hij er net op staat en voor hij er wordt afgehaald.

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 15:15

maykie schreef:
Ik heb sinds kort een 9 jarige kwpn'er. Bij vorige eigenaresse: met ander paard erbij op trailer ging het goed, zodra hij alleen de trailer inging, de klep dicht ging hij flippen (zelfs operatie gehad omdat hij zijn eigen kogel kapot getrapt heeft). Nu dacht ik eerst aan een trailerprobleem. Heb iemand gesproken van http://www.2moons.nl, zij zegt dat hij GEEN trailerprobleem heeft, hij loopt er zo in en uit en is rustig met een ander paard erbij, maar dat hij verlatingsangst heeft.

oke,
maar wat hebben julie er aan gedaan.
heb je misschien wat tips?
gr marjolein

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 16:08

dressuur_M schreef:
Misschien helpt het je paard rustig te houden met hooi en een handje bik als hij er net op staat en voor hij er wordt afgehaald.

Hooi zou ik nooit doen, is mij ook sterk afgeraden. Een kennis van me doet het ook, zelfs op korte ritjes, als het hooi op is hebben ze een probleem, dan gaat dat beest net zo lang door met stampen tot hij weer nieuw hooi heeft. (op erg lange ritten vind ik het wat anders).