zelf een zadel kopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nathalie_v

zelf een zadel kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-08 19:28

hallo,
ten 1ste ik weet niet of het hier goed staat.. excuses hier voor Clown

Ik rij op een 3,5 (bijna 4 jarige) ruin van 1.65. Nu is er een goed zadel. Maar het is een veelzijdigheids zadel. Ik rij vrij wel altijd op een dresuur zadel. Dat veelzijdigheids zadel is een 18 inch. Dat is echt te groot voor mij Clown
Nu had ik een heel leuk/goed zadel gezien (voor 150€) Nu zit ik te twijfelen of ik dat zal kopen.. of ik upberhoupd een zadel zou kopen...
wie kan mij helpen??

groetjes nathalie

Daantje1981

Re: zelf een zadel kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 19:30

Als ik het goed begrijp is het niet jouw eigen paard?

Een zadel van 150 euro vraag ik me af of de kwaliteit nog ok is. Voor dat geld koop je volgens mij geen goed 2e hands zadel.

Maar los van dat zadel zou ik geen zadel kopen voor een paard wat niet van jouzelf is.

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 19:31

Het paard is nog jong en zal waarschijnlijk nog veranderen in zijn rug. Ik zou nog even wachten.
Als je echt zeker weet dat het zadel goed past zou je hem idd wel kunnen kopen, maar dan moet je hem wel steeds laten controleren of die nog past Knipoog

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 19:32

past het andere zadel voor 150 euro en van wat voro kwaliteit is het, vergeet niet dat het paard nog groeit en heel andere bespiering krijgt en ik begrijp dat het niet jouw paar dis. als het zadel ok is, zou ik er niet zo veel geld voor uit gaan geven. het is ook even wennen als je van zadel wisselt.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-08 19:35

Het paard is inderdaat niet van mij. Maar ik rij hem voor mensen (een soort verzorgpaard).
Ik heb het op foto's gezien. En er zitten geen echte beschadigingen op. (merk : kadet... of een ander merk : Loesdau)

op zich heeft hij al redelijke bespiering. Natuurlijk laat ik het eerst passen en steeds controleren Knipoog (laat ik eigenlijk bij alle zadels/paarden doen..)

bedankt voor julie reactie Lachen

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 19:44

natje93 schreef:
Het paard is inderdaat niet van mij. Maar ik rij hem voor mensen (een soort verzorgpaard).
Ik heb het op foto's gezien. En er zitten geen echte beschadigingen op. (merk : kadet... of een ander merk : Loesdau)

op zich heeft hij al redelijke bespiering. Natuurlijk laat ik het eerst passen en steeds controleren Knipoog (laat ik eigenlijk bij alle zadels/paarden doen..)

bedankt voor julie reactie Lachen

Je weet dus nog helemaal niet of het past. Die kans is best klein.. ik zou het dan gewoon niet kopen en wachten Knipoog
Zeker omdat het paard nog veel gaat veranderen, moet je steeds zorgen dat het zadel blijft passen.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-08 19:47

Nee, ik denk het wel.. maar weet het niet zeker....
ik ga er nog maar eens hard over nadenken...
bedankt voor je reactie Lachen

marlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 22:36

150 euro is geen geld voor een zadel. Als het goed past kan je het best kopen en het dan weer verkopen als het niet meer past of als je dat paard niet meer rijd.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 19:04

daar heb je wel gelijk in Knipoog
ik denk dat ik het toch niet ga doen....
ik mag het zadel van een ander paard gebruiken (ligt echt perfect op hem Knipoog )