Hoeveel zijn deze ponys "nog" waard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MyrtheJ

Hoeveel zijn deze ponys "nog" waard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 20:54

Omdat ik toch stiekem wel wil weten wat nou een normale prijs zou zijn voor deze 2 dames....

1. Welsh A Merrie, 1.15m, valkkleurig, 21 jaar oud, nog kerngezond. Verkeersmak, geen dressuurpony, vind het wel leuk maar nooit echt aan gewerkt.
2. Welsh merrie, 14 jaar oud, palomino, chronisch hoefbevangen, heeft altijd wat, 1.28m hoog. Verkeersmak, dressuurniveau nog onder B.

Beiden zijn winterhard....

Roept u maar!

Lynn_Nikita

Re: Hoeveel zijn deze ponys "nog" waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 21:01

is centraal topic voor..
en naar mijn mening, zou ik ze zelf houden of als gezelschap aanbieden, geld vragen zou ik niet meer doen, of slachtprijs

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 21:02

een paard is altijd de slachtprijs waard en wat daarbovenop komt i maar net wat een gek ervoor geeft.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 21:03

een paard wat 21 is, of ziek, is niet meer waard dan slachtpijs
vraag is of je dat wel wil, kan vaak beter goed tehuis zoeken en afgeven

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 21:06

beide zijn slechts de slachtprijs waard

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 21:18

Dit slaat nergens op het eerste paardje is kerngezond, en 21 jaar is nog niks. Kan makkelijk voor kleinere kinderen of iemand die af en toe eens wil rijden en voorderest gewoon verzorgen. Zeg nou niet iedereen wil rijden dit etc. Ik zou het doen, als ik genoeg geld had voor een 2e. Die 2e jammer dat die altijd wat heeft die kan naar een tehuis voor oudere paarden.

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 21:20

Dapy: Zegt ze dan dat ze ze wil verkopen?
Misschien wil ze wel gewoon voor de lol weten wat deze beestjes (nog?) waard zijn..
Vind ik beetje lu*llig om dan meteen zo te reageren van: Dit slaat nergens op.
Maarja moet je zelf weten.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 21:21

Ik had het niet tegen haar Lachen maar tegen diegene die zo banketstaaf reageerde over de paarden dat ze ziek en te oud zijn en over de slachtsprijs ! Bedoel er niets verkeerds mee, kwam er misschien wel verkeerd uit, maar getypt is getypt.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 21:21

Even voor de duidelijkheid, ik wil deze dieren zelf kopen, niet verkopen..... Lachen Ze gaan absoluut niet meer uit elkaar voordat de dood hen scheidt en mogen gewoon van hun oude dag genieten bij mij. Ik wilde alleen maar weten hoeveel ik moet sparen Nagelbijten / Gniffelen (al jaren mijn verzorgponys)

Hoe hoog is de slachtprijs dan? Want ik heb daar geen verstand van.

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 21:22

Biebz95 schreef:
Misschien wil ze wel gewoon voor de lol weten wat deze beestjes (nog?) waard zijn..

Ze bedoeld dat het nergens op slaat dat ze de slachtprijs waard zijn Knipoog

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 21:24

_Future_ schreef:
Biebz95 schreef:

Ze bedoeld dat het nergens op slaat dat ze de slachtprijs waard zijn Knipoog

Klopt helemaal,
Leuk dat je ze wilt kopen myrthe zo te horen geef je veel op deze paarden, heb ik echt veel respect voor ! Bloos

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 21:25

Dapy schreef:
Ik had het niet tegen haar Lachen maar tegen diegene die zo banketstaaf reageerde over de paarden dat ze ziek en te oud zijn en over de slachtsprijs ! Bedoel er niets verkeerds mee, kwam er misschien wel verkeerd uit, maar getypt is getypt.

Dapy SorrySorrySorry!
Had ik beter moeten lezen Bloos
Oeeps...
Ik ben het dan totaal met je eens: Blablabla slachtprijs :| Jeetje, alsof oude en zieke pony's alleen maar een slachtprijs waard zijn...

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 21:26

Nou... die laatste zin, klinkt wel erg aannemelijk. Ze zijn slechts grasmaaiers(wat nieteens zonder op te letten kan, bij de hoefbevangen) en wandelmaatjes..... Ik zou als ik ze zelf mocht "verkopen" enkel een symbolisch bedrag vragen, maargoed, ik moet ze zelf wegkopen Haha! Niemand die een gokje wil wagen?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 21:28

Biebz95 schreef:
Dapy schreef:

Dapy SorrySorrySorry!
Had ik beter moeten lezen Bloos
Oeeps...
Ik ben het dan totaal met je eens: Blablabla slachtprijs :| Jeetje, alsof oude en zieke pony's alleen maar een slachtprijs waard zijn...

Vind ik nou ook, je oude, zieke overgrootoma dump je toch ook niet bij de slager, of de eerste de beste gek. Die gaan naar familie of vrienden die voor haar willen zorgen, of een tehuis Haha! .

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 21:29

Voor het eerste paardje denk ik wel wat meer dan de slachtsprijs misschien wat oud maar kerngezond kan de 40 nog halen. Het tweede paardje is sneu wat dat betrefd die zal goedkoper zijn maar echt de prijsen durf ik zo niet te noemen.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 21:33

Ondanks het commentaar van Dapy zie ik me toch ook genoodzaakt om iig. het paardje dat chronisch hoefbevangen is qua waarde in te schatten op de slachtprijs. Die andere is dan nog wel 'bruikbaar', maar daarbij is de leeftijd weer een waardebeperkende factor.

Ik zou zeggen: voor 1. ca. € 200,- en voor 2. ca. € 125,- tot € 150,-, samen in één koop voor € 300,- met de spullen erbij.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 21:38

De spullen zijn al allemaal van mij Bloos er is niets van de huidige eigenaar bij, ik verzorg ze al 5 jaar.

Ericprast: Jij komt teminste met bedragen.. thanks!

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 21:46

slachtprijs is 1 euro per kilo. Maar denk meer dat het een gevoelsprijs wordt....

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 21:47

Ik zou kijkken wat ze voor de pony's vraagt, als dit te veel is kun je misschien nog zakken. Zal samen rond de 300 350 zitten maar ik zeg het met onzekerheid.

Aziza_XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 21:50

voor beiden zeker niet meer dan 550 euro zou ik zeggen ... Moesten het mijn pony's zijn zou ik ze gratis weg doen Haha!

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 21:55

Slachtprijs is niet meteen dat ze geslacht worden..
Ik zou voor de oudere pony ook iets van 300 hooguit betalen, ik heb van de zomer een kleine welsh verkocht, rond de 16..goed in de bak etc..voor 600 euro met alle spullen erbij dus denk dat 300 een mooi bedrag is.en dan misschien voor het maatje een bedrag van 100, zodat je tussen de 300-400 uitkomt..
dan zou je denk ik nog onder de slachtprijs uitkomen..
1 euro de kilo, zou voor de a pony rond de 200 kg zijn en voor de grotere 300 denk ik( grofweg geschat) dus dan zou je op 500 uitkomen, en zou de hoefbevangen pony meer waard zijn als de gezonde pony..
vind het goed van je dat je ze samen een thuis wilt geven.