De ergernis, honden in de rijbak?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

oOoKellyoOo

De ergernis, honden in de rijbak?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 14:28

Als er iets is waar ik me aan stoor en irriteer is honden in een rijbak.
Ik kan me dan niet meer volledig op mn paard constreren.
naast onze rijbak staat in de zomer een paard, de eigenaresse neemt dan ook iedere dag haar hond mee, dat vind ik totaal geen probleem, sinds vorig jaar als ik was nt rijden stormde de hond altijd door de rijbak heen. Voor het paard langs dan vlak achter of inhalen. Regelmatig rijd ik er ook met jonge paarden die dat niet gewend zijn. Met alle gevolgen van dien. steeds weer zeg ik er wat van dat ze de hond bij zich moet houden, dan zegt ze och die hond doet niks. Ik weer wil je aub jou houd van mijn terrein afhouden.
Vorig kwam hij ook opeens het erf oprennen ik kwam net met het veulen naar buiten, die schrok zich zo dermate dat hij viel en verschillende verwondingen had. Hierop weer naar haar toegestapt, krijg ik te horen dat ik mn paarden onder controle moet houden. Toen was de maat vol. Ik heb zelf honden en die houd ik altijd achter slot en grendel. Maar op een avond had ik al mijn paarden naar binnen gedaan en de poort af gesloten, en ja hoor daar kwam die weer MIJN erf op, toen heb ik een van mijn honden losgelaten om over MIJN erf te laten lopen. Toen kwamen die twee honden elkaar tegen en ja mijn hond bewaakt haar terein en begint hevig te blaffen en te grommen. Toen vloog die andere hond die van mij aan, dat wer dus een gevecht van hei me niet gezien. De dag erna kreeg ik de politie op de stoep, en ja hoor, ik kreeg een bekeuring omdat ik mijn hond losliet.
Dus de advokaat ingeschakelt die zei niet betalen laat maar voor komen voor het gerecht.
Uiteindelijk werd ik in mn gelijk gesteld. Gelukkig dacht ik. Daar heb ik geen last meer van. tot een week later daar kwam die weer. Ze trekt zich niks van mij of mn ouders aan . Als ik de politie bel, doen ze er niks aan. Nu komende maand komt het paard weer op de wei.
Wat kan ik doen zdat dat niet meer gebeurt. We hebben al nieuw draad gespannen en alles maar dat heefd geen zin.
MIJn hond is een onderdanig boxer, die alleen blafd maar wel terug bijt, die van haar valt meteen aan.
Ik zie er zo tegenop, in de winter kan ik al niet veel rijden ivm het vieze weer en in de zomer heb ik last van hond die door de bak rent.

Zowiezo ben ik er op tegen dat honden daar lopen waar paarden lopen

Vjestagirl

Re: De ergernis, honden in de rijbak?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 14:33

Haal 'per ongeluk' uit met een longeerzweep als hij weer in de bak loopt. Of leer je paard op commando meppen (A)...

Iets anders: sluit hem perongeluk een nachtje op in jouw stallen (als je daar de ruimte voor hebt) gewoon n kale stal, bak water erin, klaar. Of laat m ophalen door de dierenambulance ('oeps, ik dacht dat het een zwerver was')

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 14:34

Wat ik begrijp is het "jouw" stal/bak terrein en/of samen van je ouders en is deze vrouw een pensiongast.
Als ze echt tot overlast zorgt en niet aan jullie verzoek voldoet om haar hond óf niet meer mee te nemen, óf vast te houden lijkt me een gesprek met haar en je ouders geen kwaad kunnen.

Afspreken dat ze de hond bij zich en onder controle houd, wil ze dat niet, dan zoekt ze maar een andere pensionstal lijkt me. Het is jullie terrein, dus lijkt me logisch dat jullie regels dan ook gelden en zeker niet dat een pensionklant de regels uitmaakt.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 14:35

Uthrick schreef:
Wat ik begrijp is het "jouw" stal/bak terrein en/of samen van je ouders en is deze vrouw een pensiongast.
Als ze echt tot overlast zorgt en niet aan jullie verzoek voldoet om haar hond óf niet meer mee te nemen, óf vast te houden lijkt me een gesprek met haar en je ouders geen kwaad kunnen.

Afspreken dat ze de hond bij zich en onder controle houd, wil ze dat niet, dan zoekt ze maar een andere pensionstal lijkt me. Het is jullie terrein, dus lijkt me logisch dat jullie regels dan ook gelden en zeker niet dat een pensionklant de regels uitmaakt.

Wat ik ervan begrepen heb staat ze op eigen terein met haar paard, en besluit de hond steeds bij haar te komen...

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 14:37

Ze is geen klant van ons maar haar stukje land grenst aan onze rijbak en weiland. Idd laten ophalen door een ambulance of naar het asiel brengen lijkt me wel een optie

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 14:39

oOoKellyoOo schreef:
Ze is geen klant van ons maar haar stukje land grenst aan onze rijbak en weiland. Idd laten ophalen door een ambulance of naar het asiel brengen lijkt me wel een optie

Kan ook nog. Naar t asiel brengen, zeggen dat je n zwervertje hebt gevonden...

En er zullen vast wel weer mensen zijn die vinden dat dit niet kan: Moet ze die hond maar bij zich houden...

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 14:41

ik heb er ook een hekel aan hoor honden in de bak.
maar als ik aan het rijden ben in de bak lopen de honden nooit in de bak ze mogen helemaal niet in de bak komen.
dat leren we ze meteen af.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 14:49

Waarneer het jou terrein is, mogen andere daar niet zomaar opkomen dus ook haar hond niet.
Waarneer jou paard namelijk die hond trapt ben jij degene die schuld heeft Knipoog

Vraag het de vrouw nog 1 keer vriendelijk en dien daarna een aanklacht in tegen overlast van haar huisdieren op jou erf Knipoog Eventueel zorg je ervoor dat dit op film vastgelegt is (dat de hond op JOU terrein komt.) sta je sterker Knipoog

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 14:57

pardon...jij krijgt een boete omdat je je eigen! hond los liet op je eigen! terrein ??
zijn ze helemaal van de zotte
haar hond heeft niets te zoeken op jullie terrein...punt
officieel mag je je hond niet eens los laten lopen op openbaar terrein wat niet is aangewezen als losloopgebied dacht ik zelfs

ik zou echt iedere actie melden bij de politie
hond bij jullie op erf? bellen
hond die jullie eigen hond op jullie eigen terrein agressief benadert? bellen
hond die in de bak tussne paarden doorvliegt? bellen
ook de dame in kwestie er op blijven aanspreken
"ik wens geen vreemde hond los op mijn terrein te hebben, houd hem bij je. " punt
het is verdorie jullie terrein, met jullie dieren daar heeft haar hond niets te zoeken ...
zeker niet als het schade en overlast oplevert aan jullie eigendommen
(verwondingen vechtende honde, verwondingen gevallen paard, gevaarlijke situaties als hond paard tijdens rijden laat schrikken waardoor ruiter risico loopt en als gevolg daarvan ook het paard )

Aziza_XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 15:02

sluit die hond in een stal op als je rijd Tong uitsteken als de vrouw hem komt zoeken zeg je gewoon dat hij stoort en ze hem maar moet komen halen in de stal als ze dat wilt Tong uitsteken Tong uitsteken

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 15:04

Misschien als extra waarschuwing bordjes ophangen van hier waakt hond, of niet betreden eigen terrein of zo. Het is in elk geval jouw terrein dus daar zou een vreemde niet op mogen komen. Misschien een optie om langs de bak draad te spannen waar de hond niet doorheen kan? Maar goed dan ben je er nog niet vanaf dat hij er langs rent. Pff lastig hoor. Idd wel op camera vastleggen dat hij op jullie terrein komt. Heb je ook eventueel dierenartskosten op haar kunnen verhalen van het gevecht tussen die twee honden?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 15:06

Ik zou óf 1 *de dienenambulanse bellen óf 2 *hem heel hard trappen dat hij niet meer terug wil komen.Dat laatste zal wel moeilijk zijn als dierenliefhebber, maar beter door mij geschopt worden, dan door 1 van mijn paarden.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 15:06

Argggh ik deel je frustratie, bij ons zijn het de honden van de staleigenaar en stalklanten, 1 is er zelfs zo brutaal om gewoon voor de hoeven van het paard te blijven lopen. Ik ga er niet meer op de rem, heb al zoooo vaak gewaarschuwd, jammer als ze hondenvlees onder mijn paarden hun hoeven vandaan moeten gaan schrapen, maar ik ga mijn training er niet meer door laten verstoren, moeten ze hun hond maar aan de lijn doen of opsluiten in hun eigen box.

Wat die vrouw van jou betreft, vind ik hem opsluiten en laten ophalen wel een goede leerschool Haha!

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 15:10

superwoman schreef:
Ik zou óf 1 *de dienenambulanse bellen óf 2 *hem heel hard trappen dat hij niet meer terug wil komen.Dat laatste zal wel moeilijk zijn als dierenliefhebber, maar beter door mij geschopt worden, dan door 1 van mijn paarden.

ik vind dat je de hond niet moet schoppen, omdat zijn eigenaresse iets verkeerd doet.

blijf gewoon de politie lastig vallen.... die worden vanzelf wel een keer gek van je en dan komen ze wel. geloof mij maar Tong uitsteken

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 15:14

Zorg er wel voor dat als je iets doet (hond opsluiten/asiel brengen/...) dat je ZEKER weet dat jij juridisch niet in fout gesteld kan worden... Vrouw in kwestie is blijkbaar ook redelijk snel om naar de politie te stappen, dus opletten daarmee! Eventueel eens aan je advocaat vragen welke mogelijkheden er zijn??

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 15:14

Wat a-sociaal van die vrouw. Ik leer mijn honden altijd direct: niet in de stal/wei/bak of andere plekken waar paarden zijn.
Ik zou als ik jou was op lage hoogte van de bak een stroomdraad spannen (op die hoogte dat de hond er hoe dan ook tegenaan komt als hij de bak in wil) met flink de prik er op. Ik heb dat om mijn Nubische geiten uit mijn rijbak te weren en dat werkt erg goed. Dat zal voor die hond ook goed werken denk ik. Als hij één keer een tik stroom heeft gehad, komt hij nooit weer de bak in.
Het kan voor de hond geen kwaad, hij schrikt zich alleen lam. De eigenaresse zal het wellicht minder waarderen...maar je bent al zo vaak in gesprek geweest, dat ik vind: wie niet horen wil moet maar voelen...

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 15:15

als ze echt niet luistert, zou ik een contract opstellen. dat wanneer haar hond niet aangelijnd ook nog eens op jouw terrein loopt en een klap van een paard krijgt jij niet aansprakelijk bent en wanneer er iets met jouw paarden gebeurd doordat haar hond daar losloopt zij mag betalen voor de dierenarts kosten.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 15:15

Let maar op, het gaat nog een keer goed mis met die hond en dan is zij opeens het slachtoffer. Ik zou gewoon lekker door blijven rijden, gewoon doen alsof die hond er niet is. Heb je hem tussen de 'wielen', het klinkt hard maar dan is het niet jou schuld. Zij kiest er voor haar honden los te laten lopen met alle gevolgen van dien.

Goed dat je naar het gerecht bent gestapt. Wordt er schade toegebracht op een vreemde hond op jou terrein ben jij niet aansprakelijk. De honden waren immers beiden los; die van jou had het recht los te lopen! Die van haar zat niet vast, dus heeft ze geen recht iemand aansprakelijk te stellen.

Werk die hond de volgende keer gewoon eigenhandig je erf af! Hij hoort daar niet te zijn en het is ongewenst vanuit jou dus je hebt al het recht hem van je erf af te 'schoppen'. (naja dat laatste is natuurlijk overdreven) En tijdens het rijden zet je iemand bij de bak die de hond wegjaagt, bespreek het anders met de eigenaar van de bak, zodat honden in de bak verboden worden en ze het van iemand anders hoort!

Wat een vervelende situatie, ik hoop dat hij snel opgelost wordt.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 15:19

tantjeuh schreef:
Zorg er wel voor dat als je iets doet (hond opsluiten/asiel brengen/...) dat je ZEKER weet dat jij juridisch niet in fout gesteld kan worden... Vrouw in kwestie is blijkbaar ook redelijk snel om naar de politie te stappen, dus opletten daarmee! Eventueel eens aan je advocaat vragen welke mogelijkheden er zijn??

Waarom zou je juridisch fout zijn als je een loslopende hond op jouw erf naar het asiel brengt? Dat is alleen maar heel aardig....

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 15:20

Diablo schreef:
tantjeuh schreef:

Waarom zou je juridisch fout zijn als je een loslopende hond op jouw erf naar het asiel brengt? Dat is alleen maar heel aardig....

Haha Duivel

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 15:22

Dit is inderdaad een erg vervelend probleem. Ik zou ook de politie blijven bestoken en anders vangen in de schuur en het asiel/dierenambulance bellen. Wat een asovrouw.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 15:31

Erg vervelend!! Misschien kan je op gedeelde kosten een erfafscheiding maken met schapengaas? Dan kunnen jullie weer naast elkaar doorleven? Zou hem zeker niet gaan schoppen of zo. Dit lijkt me nou een mooi gevalletje voor de rijdende rechter!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 15:32

paars schreef:
Erg vervelend!! Misschien kan je op gedeelde kosten een erfafscheiding maken met schapengaas? Dan kunnen jullie weer naast elkaar doorleven? Zou hem zeker niet gaan schoppen of zo. Dit lijkt me nou een mooi gevalletje voor de rijdende rechter!

Of voor " da's je goed recht. "

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 15:35

Zo dat is inderdaad vervelend zeg! Zou er indd werk van maken zonder dat die hond met de zweep krijgt of klappen vangt want dat vind ik niet eerlijk!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 15:36

Ik neem aan dat ze die hond meeneemt in de auto?

Koop eens wat valeriaandruppels, zo'n flesje kost geen drol,
Haal de verdruppelaar eraf, en als de hond komt , giet je dat spul over hem heen.
Is niet schadelijk voor de huid, niet giftig (hij zal hooguit wat katten aantrekken) en het stinkt enorm naar zweetvoeten ghehehe

Als ze haar beklag komt halen weet jij van niks, wss heeft de hond ergens in gezeten Schijnheilig

Dat opsluiten is ook een goeie!