Wie o wie kan mij helpen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JustMeDJ

Wie o wie kan mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-08 13:40

Hoi.. Ik heb een 'grote' vraag.. Ik zou graag een paard willen kopen, en ben al twee jaar aan het kijken voor de kosten. Maar wie kan mij helpen om het lijstje helemaal compleet te krijgen?? Die zelf een eigen paard heeft..
Ik weet wat het inhoud om een eigen paard te hebben;) dus daar hoef ik niets meer over te horen:) Wie o Wie kan mij helpen??

Ik weet niet of dit hier goed staat maar weet niet waar ik het anders neer moet zetten!?!

Groetjes Ireneee Ik hoop dat er iemand is die mij vanalles en nog wat kan vertellen Haha! Bloos

bonzwa

Re: Wie o wie kan mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 13:56

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 14:24

Wéér zo'n topic.... Slapen

Probeer inderdaad zoals eerder genoemd even de zoekfunctie.. succes!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 17:42

kun je 400 euro per maand missen? Zo niet, forget it...........

JustMeDJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-08 11:20

Okee bedankt voor de informatie.. Ja die 400 euro gaat me wel lukken;):)

chantalvant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 20:45

400 euro... vind ik persoonlijk wat aan de hoge kant, maar dat hangt natuurlijk ook van een aantal factoren af: heb je een eigen weiland/stal of moet je gaan huren? Neem je wel/geen les. Krijgt het paard wel/geen ijzers. Ga je je paard wel/niet verzekeren...
Ik denk dat ik zelf rond de 250 euro kwijt ben, maar ik hoef dan ook geen stal te huren of iets dergelijks. Wel is mijn paard uitgebreid verzekerd, krijgt het eens in de 3 maanden nieuwe ijzers, wordt op tijd ontwormd etc...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 09:14

grijzerd schreef:
400 euro... vind ik persoonlijk wat aan de hoge kant, maar dat hangt natuurlijk ook van een aantal factoren af: heb je een eigen weiland/stal of moet je gaan huren? Neem je wel/geen les. Krijgt het paard wel/geen ijzers. Ga je je paard wel/niet verzekeren...
Ik denk dat ik zelf rond de 250 euro kwijt ben, maar ik hoef dan ook geen stal te huren of iets dergelijks. Wel is mijn paard uitgebreid verzekerd, krijgt het eens in de 3 maanden nieuwe ijzers, wordt op tijd ontwormd etc...

Ook eigen grond moet betaald worden, geen les nemen is voor sukkels en voor de rest moet je zorgen dat je ook geld achter de hand hebt voor als je onverwachte kleine en grote uitgaven krijgt. Ga alles maar eens optellen, je komt gewoon daar uit. Als je die 400 euro zonder met je ogen te knipperen opzij kunt leggen, dan kun je je paard ook betalen als je wasmachine het begeeft, je auto total loss wordt gereden èn je ook nog aan een ander bed moet.............

chantalvant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 14:03

ikke schreef:
Ook eigen grond moet betaald worden, geen les nemen is voor sukkels en voor de rest moet je zorgen dat je ook geld achter de hand hebt voor als je onverwachte kleine en grote uitgaven krijgt. Ga alles maar eens optellen, je komt gewoon daar uit. Als je die 400 euro zonder met je ogen te knipperen opzij kunt leggen, dan kun je je paard ook betalen als je wasmachine het begeeft, je auto total loss wordt gereden èn je ook nog aan een ander bed moet.............

Klopt helemaal! Ik heb het geluk dat mijn ouders landbouwgrond hebben, maar anders moet je dat inderdaad ook mee tellen! En geld achter de hand houden is verschrikkelijk belangrijk, paard of geen paard...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 15:12

grijzerd schreef:
ikke schreef:

Klopt helemaal! Ik heb het geluk dat mijn ouders landbouwgrond hebben, maar anders moet je dat inderdaad ook mee tellen! En geld achter de hand houden is verschrikkelijk belangrijk, paard of geen paard...

Je ouders betalen onroerend goedbelasting over die grond. Dat dien jij wel te tellen bij de kosten van je paard, zelfs al kun je die kosten (deels) wegschrijven op het bedrijf. Die grond vertegenwoordigd waarde, die door jouw paard wordt gebruikt.......