Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
joepluffer schreef:Bedankt, ik ga meteen kijken
Lenneke_ schreef:Neem je paard eens mee naar een plaats waar veel verschillende soorten kruiden groeien (veldje in het bos ofzo, een plaatst waar niet bemest wordt)
Een paard weet zelf het allerbeste wat hij nodig heeft en daaruit kan je heel veel informatie halen.
joepluffer schreef:Ik was niet vanplan om met planten te gaan werken, maar ik vind dat soort boeken leuk om te lezen.
sannekeee schreef:joepluffer schreef:Ik was niet vanplan om met planten te gaan werken, maar ik vind dat soort boeken leuk om te lezen.
Soory hoor , maar jij ontkent ALLES , als wij zeggen dat je het fout hebt ofzo , Onken je dat jij het zo doen of gedaan hebt , Enzo , dat is erg verveldend !!
En dan bedoel ik niet alleen dit topic !!
Lenneke_ schreef:Paar voorbeeldjes:
Hij at altijd heel veel distels en dan met name de bloemen. Zou werken bij een verstoorde leverfunctie. Later bleek hij leverbot te hebben
Op een gegeven moment begon hij heel veel smalle weegbree te eten, dat zou helpen bij ontstoken wonden. Paar dagen later kreeg hij een hoefzweer.
Nu eet hij heel veel wilde peterselie. Helpt voor een goede nagel, huid en haar kwaliteit. Kan hij wel gebruiken in de verhaarperiode.
Lenneke_ schreef:Toch toevallig dat hij die plantjes dan weigert te eten nadat hij van de 'kwaal' af is.
Ik geloof wel dat hij het bewust eet en niet alleen omdat hij het lekker vind. Paarden zijn niet achterlijk.
Lenneke_ schreef:Ik geloof wel dat hij het bewust eet en niet alleen omdat hij het lekker vind. Paarden zijn niet achterlijk.
[***] schreef:Lenneke_ schreef:Ik geloof wel dat hij het bewust eet en niet alleen omdat hij het lekker vind. Paarden zijn niet achterlijk.
Dat kruiden een positief effect kunnen hebben en dat paarden ze lekker vinden geloof ik ook.
Dat paarden hun eigen rantsoen samenstellen is bewezen onzin.
Lenneke_ schreef:Waar is dat bewezen dan? Heb je een onderzoek?
Celiien schreef:ik heb eens een gehoord over een test die een paar studenten hebben gedaan;
verschillende paarden(het ene paard had weer iets anders)
verschillende bakken met voer+kruiden, elke bak ander kruidsoort
wat denk je, elk paard nam, wat voor haar goed was(bv het ene paard wilde pterselie, die niet zuljke goede hoeven had)
Hoe verklaar je dit dan?
stom toeval?