Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
MSQuincyTE schreef:voor iemand die op de manege op manege paarden rijd gelden weer andere regels
.
. LDRD schreef:@ Alicia, Dat maakt het aansprakelijkheidsrecht nog niet anders.
.LDRD schreef:MSQuincyTE schreef:voor iemand die op de manege op manege paarden rijd gelden weer andere regels
Nee hoor, niks andere regels.
. PriscaZ schreef:Het komt bijna nooit zover dat de eigenaar echt aansprakelijk gesteld wordt. In het ziekenhuis vragen ze er niet eens om. Ik heb jaren geleden weken in het ziekenhuis gelegen toen ik van de pony van iemand anders afgevallen was. Er is niemand geweest die kwam vragen of het om mijn pony ging of die van iemand anders... En dit ging toch echt om hele hoge rekeningen.
Ik denk dat het ook afhankelijk is van wat degene die ervanaf valt wil. Als die je aan wil klagen, ja dan heb je een probleem. De meeste bijrijders doen dat echter niet. (let wel op meeste...)
Ben ook ooit van een manegepaard gevallen, waarbij een ruggewervel is verschoven. Dit is ook niet op de manege verhaald, ging gewoon van onze verzekering, zonder verdere vragen.

xSoline schreef:lees nou gewoon even bij FAQ dan zal je zien dat het anders is
.
. Wil soms eens lang duren (2 jaar is geen uitzondering), maar ze komen hoor
. Wat denken jullie nou, dat ze het zó graag zelf willen betalen? Nee, natuurlijk niet, als er wat ergens terug te halen valt dan gebeurt dat.