lease paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fabiee

lease paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-08 17:04

Hoi,
ik wist niet goed waar ik dit topic moest plaatsen, dus maar hier..
Ik wou graag weten hoe je aan een lease paard komt bij jou in de omgeving ?
Hoe gaat dit precies, met de eigenaren etc. ?
En wat zijn de kosten ongeveer per maand?
Tips van lease-paarden omgeving maastricht zijn welkom.
Alvast bedankt.

Pistasche

Re: lease paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 17:06

Waar mijn eigen pony stond ging iemand op vakantie (paar maanden) en die pony van haar ging ik toen leasen. Ik betaalde de stalkosten en mocht doen wat ik wilde (natuurlijk wel paardvriendelijk en we hadden gewoon afspraken zoals dat ik haar gewoon netjes uitstapte enz en als er iets kapot was gewoon zeggen en geld geven of nieuw kopen). Haar zus heeft ook paarden op de boerderij dus die regelde nog wel de hoefsmid en Da enzo Lachen

Succes!

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 17:08

Ik heb een jaar lang een paard geleasd van een bedrijf waar ik stage heb gelopen. Ik betaalde de hoefsmid en wormspuiten, de eigenaar de DA kosten. Heb eigenlijk nooit problemen gehad, waardoor ik met leasen een fijne ervaring heb.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 17:09

Hier in de omgeving verleasen manege's ook wel eens hun paarden. Misschien dat je bij een plaatselijke manege eens navraag kan doen.

Kosten verschillen sterk en ook de eisen die eraan worden gesteld verschillen per stal.

Let er gewoon op dat je niet zoveel kwijt bent dat je eigenlijk net zo goed een eigen paard kunt kopen en onderhouden en stel een goed contract op (of laat dat doen) om problemen te voorkomen.

fabiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-08 17:09

Dankjewel, alleen hoe kan ik stappen ondernemen om eentje in de omgeving te vinden?
Ik zou niet weten welk bedrijf of wie dat hier in de buurt zou doen?

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 17:11

Je kan voor jezelf iig al opschrijven hoeveel je er voor over hebt (tijd geld). Je kan kijken op verschillende stallen en als het mag een advertentie ophangen met hoeveel tijd je ervoor hebt, hoeveel geld je wil betalen en andere dingen Lachen

Verder gewoon afwachten denk ik. Ook kan je marktplaats in de gaten houden daar worden ook wel lease pony's aangeboden Lachen

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 17:13

Je kunt diverse dingen doen. Gewoon zelf actie ondernemen en wat stallen en manege's in de buurt bellen met de vraag of ze ook verleasen en zo ja dat ze je de voorwaarden kunnen toezenden.

Daarnaast kun je hier natuurlijk op bokt ook een oproep plaatsen bij eenmaal andermaal dat je opzoek bent naar een leaspaard.

Verder kun je met google ook wel een end komen, aangezien je leaspaarden soms ook mag verstallen en je dus ook één uit een ander deel van Nederland kan halen en bij jou in de omgeving kunt stallen.

Daarnaast bij jezelf nagaan hoeveel je zelf wilt gaan betalen en voor welke kosten je zelf wilt opdraaien. En aan welke eisen je leaspaard moet voldoen.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 17:13

Je zou op Marktplaats kunnen kijken, en desnoods een advertentie kunnen neer planten. Wees wel duidelijk voor jezelf hoeveel je per maand wilt besteden, en laat dit ook in de advertentie naar voren komen. Wees hierin ook duidelijk over verdere afspraken. Daarnaast is het handig om te weten wat voor een paard je zoekt, een wat ouder ervaren paard, of juist een jonger beestje, wil je ermee een kunnen starten of alleen recreatief rijden. Ook dit ivm de kosten per maand.

fabiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-08 17:16

Ik hou marktplaats al heel lang in de gaten. Vork

& ik wist niet dat veel leasepaarden van het ene deel van nederland naar het andere werden verplaatst, ik dacht juist dat ze alleen maar bij hun op stal mocht?!

Oja, ik zoek een lief rustig paardje om recreatief mee te rijden.
Weten jullie misschien welke prijs hier ongeveer aan zou zitten? Bloos

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 17:20

Het paard wat ik leasde mocht ik overal mee naar toe nemen. Die stond in de vakanties bij m'n vriend thuis of hier in zwolle op stal, en voor de rest op school.

Ik betaalde rond de 100 euro per maand, maargoed, prijsen kunnen per eigenaar verschillen.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 17:25

Verschilt per stal van de ene mag je hem stallen waar jij zelf wilt, andere willen juist dat het paard op stal blijft staan.

Reken zo'n 300-600 euro per maand.Bedenk wel er is geen duidelijke prijs te geven want er zijn geen speciale regels oid voor leasen.