jellybean schreef:Citaat:
Da's leuk, maar waar liggen de vermogens- en koppelniveau's? Die 85kW voor de Diesel is leuk om een trailer te trekken, maar veel lager moet je niet gaan. Max. koppel dient rond 2000 toeren beschikbaar te zijn, anders heb je er niks aan voor je trailer. Ik betwijfel of die benzinemotor dat biedt, los van het feit of die motor zelfs maar boven de 200Nm uitkomt, hetgeen eigenlijk wel een minimum is om lekker met een volle trailer te rijden.
Je bedoelt dus te zeggen dat 200Nm bij 2000 toeren wenselijk is?
Inderdaad, dat heb je goed begrepen.
jellybean schreef:Mij is altijd verteld dat je minstens 100pk nodig hebt en het gewicht van de auto niet veel lager moet zijn dan de geladen trailer (ivm veiligheid). Is dat dan achterhaald?
Nee hoor, niks achterhaalds aan, gewoon blijven hanteren. Het één sluit het ander niet uit.
Judje schreef:Welke VW ben je in geinteresseerd dan?
Wij hebben zelf een Golf GTI type 4 staan (2liter), met 126 pk als ik het goed heb en dat ding is echt een RAMP als het gaat om het trekken van de trailer.
Hij mag op de papieren max. 1200 kg trekken en zelfs met mijn 1,5 paards aanhanger, die nooit geladen daar bovenuit komt, is het echt een ramp.
GTI's zijn ook niet bedoelt om trailers te trekken. Die bakkies hebben vermogen en koppel ergens bovenin de 3000 toerengebied zitten, als het niet in het 4000 toerenbereik zit en daar wil je helemaal niet rijden met een trailer erachter. Gevolg is dat je geen vermogen en geen koppel beschikbaar hebt in het toerengebied waar je wel rijdt en maakt dat het een rampenbak is om er een trailer achter te hangen.