Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Mausie schreef:@ Mirgino, heb je de trailer zelf op een weegbrug gezet? Of komt het leeggewicht van het gelijkvormigheidsattest bij de trailer?
Mijn idee is hetzelfde als Ikke, als leegewicht zo belangrijk is plaats dan de trailer op een weegbrug voor je hem koopt. Leeggewicht op papier is vaak VOLLEDIG leeg, zonder binnenafwerking (kan soms tot 150 kg of meer schelen)!!
Succes met je zoektocht.
mirgino schreef:ik heb hem niet zelf gewogen, maar het staat op het papier.
en de mijne is nu zwaarder omdat ik er rondom een aluminium trapbescherming in heb laten maken 60cm hoog.
__KELLY schreef:met 550 kg heb je geen knappe en veilige 1,5 paards ... ik weet niet wat voor soort paard je wil vervoeren maar daar zou ik misschien niks zwaarders dan een D pony in zetten..
de meeste trailers hebben zonbeetje een ledig gewicht van 700 kg en een bruto gewicht van 1300..
ikke schreef:mirgino schreef:ik heb hem niet zelf gewogen, maar het staat op het papier.
en de mijne is nu zwaarder omdat ik er rondom een aluminium trapbescherming in heb laten maken 60cm hoog.
Jouw trailer weeft dus minimaal 600kg, waarschijnlijker tussen de 625 en 650kg. Heb je dus nog 650kg laadvermogen over. Hopelijk heb je een pony........
daar is over nagedacht
Splinter schreef:een sluis, goede en degelijke trailers