welk merk 1,5 paards trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

risky

welk merk 1,5 paards trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 07:52

ik ben op zoek naar een 1,5paards trailer

het liefst eentje met een ledig gewicht beneden de 550kg (dus niet superzwaar) , wie weet welk merk(en) ik dan moet hebben

het word mijn allereerste trailer en ben hier nog niet in thuis

tampa1

Re: welk merk 1,5 paards trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 08:04

welk merk is een goeie de meeste 1,5 paards trailers zijn net boven dat gewicht in ieder geval moet je niet zoeken naar een vol polyester trailer die zijn sowieso zwaarder maar wel duurzamer. Uit eigen ervaring kan ik je wel melden dat atec zeer prettige trailers heeft die goed betaalbaar zijn. Wil je kijken voor een twede hands zou ik die goed na laten kijken ivm conditie vd vloer gr dirk

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 08:08

Voor zover ik weet is alleen Heja (Garderen) in staat onder dat gewicht te blijven.
Let erop de vrijwel alle trailers meer (soms fors meer) wegen dan wat op papier staat. Als dat gewicht werkelijk zo belangrijk is, zet 'm dan op de weegbrug voordat je 'm koopt!
Indien gebrek aan E-rijbewij de motivatie is voor deze gewichtsbeperking, besef dan dat deze regel eindig is. Houdt er dus rekening mee dat je t.z.t. alsnog je E-rijbewijs moet gaan halen om met je combinatie te mogen blijven rijden. Besef ook dat rijbewijzen alleen maar moeilijker worden om te halen.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 08:15

Ik heb goede ervaringen met hotra trailers (met namen hotra elegance)
verder hebben wij de henra amazone maar dan 2 paard uitvoering die ligt ook echt heel mooi op de weg en een kennis van ons heeft de 1,5 en die is daar ook heel tevreden over (en het is gelloof ik ook wat meer net betaalbaar.

met 550 kg heb je geen knappe en veilige 1,5 paards ... ik weet niet wat voor soort paard je wil vervoeren maar daar zou ik misschien niks zwaarders dan een D pony in zetten..

de meeste trailers hebben zonbeetje een ledig gewicht van 700 kg en een bruto gewicht van 1300..

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 08:29

Atec.

De Atec Starline deluxe heeft een vrij laag ledig gewicht. Uit mijn hoofd gezegt iets van 550 kilo en een bruto gewicht van 1200 of 1600 kilo.

En die zijn wel veilig en hebben een hele prettige wegligging (eigen mening) Haha!

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 10:55

een sluis, goede en degelijke trailers Ja

risky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 12:16

dank jullie, ik ga me ook zeer grondig laten voorlichten voordat ik iets ga kopen,

zelf wegen vind ik ook een goede tip,

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 17:44

mijn trailer een Hotra Othello is wel zeker een veilige trailer en hij weegt 520 kg
en mag 780 kg laden max gewicht 1300 kg.

een hele fijne trailer,ligt fijn achter de auto.

zie mijn profiel voor foto. Haha!

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 12:01

@ Mirgino, heb je de trailer zelf op een weegbrug gezet? Of komt het leeggewicht van het gelijkvormigheidsattest bij de trailer?

Mijn idee is hetzelfde als Ikke, als leegewicht zo belangrijk is plaats dan de trailer op een weegbrug voor je hem koopt. Leeggewicht op papier is vaak VOLLEDIG leeg, zonder binnenafwerking (kan soms tot 150 kg of meer schelen)!!

Succes met je zoektocht.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 12:08

Mausie schreef:
@ Mirgino, heb je de trailer zelf op een weegbrug gezet? Of komt het leeggewicht van het gelijkvormigheidsattest bij de trailer?

Mijn idee is hetzelfde als Ikke, als leegewicht zo belangrijk is plaats dan de trailer op een weegbrug voor je hem koopt. Leeggewicht op papier is vaak VOLLEDIG leeg, zonder binnenafwerking (kan soms tot 150 kg of meer schelen)!!

Succes met je zoektocht.

ik heb hem niet zelf gewogen, maar het staat op het papier.
en de mijne is nu zwaarder omdat ik er rondom een aluminium trapbescherming in heb laten maken 60cm hoog.
maar licht is hij,hiervoor had ik een oude Weyer uit `84 en deze was 580 kg op papier met daarin een dikke rubbermat en deze was alleen bijna niet te verplaatsen.
en ik hoef de weegbrug niet op omdat mijn pony weinig weegt en ik nooit boven de 1300kg uit komt.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 12:15

mirgino schreef:
en de mijne is nu zwaarder omdat ik er rondom een aluminium trapbescherming in heb laten maken 60cm hoog.

Jouw trailer weeft dus minimaal 600kg, waarschijnlijker tussen de 625 en 650kg. Heb je dus nog 650kg laadvermogen over. Hopelijk heb je een pony........

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 12:16

__KELLY schreef:
met 550 kg heb je geen knappe en veilige 1,5 paards ... ik weet niet wat voor soort paard je wil vervoeren maar daar zou ik misschien niks zwaarders dan een D pony in zetten..

de meeste trailers hebben zonbeetje een ledig gewicht van 700 kg en een bruto gewicht van 1300..

Wat een kolder!

Ik heb een 1 3/4 paards trailer (is ietsje breder dan een 1,5) met een ledig gewicht van 600kg met maximale laadgewicht van 1600kg, van Saris met zadelkamer.
Dus mag ik 1000kg aan paard erin zetten!
Nou en ik rijd er met 2 D-pony's in, wat ook allemaal geoorloofd is aan gewicht!
Ik weet niet wat voor besef je van gewicht hebt, maar het klopt niet wat je hier zegt!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 12:24

ikke schreef:
mirgino schreef:

Jouw trailer weeft dus minimaal 600kg, waarschijnlijker tussen de 625 en 650kg. Heb je dus nog 650kg laadvermogen over. Hopelijk heb je een pony........

mijn pony weegt zo`n 450/500kg dat is genoeg overgewicht Haha! daar is over nagedacht Pling

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 12:33

Splinter schreef:
een sluis, goede en degelijke trailers Ja

Sluis is heel erg fijn alleen zijn de prijzen wel kale prijzen en komt er veel bij aan simpele extra's.
Heb jaren lang een sluis gehad, merk wordt nu niet meer gemaakt. De fabriek is overgenomen door een andere trailerbouwer (Saris)
Heb mijn Sluis ingeruild voor een Hotra Elegance. Ook een hele fijne trailer, jammer genoeg wel een paar minpuntjes: automatische opdraaiwiel wil nog wel eens doorzakken omdat de pal niet vergrendeld, klep begint nu al door te zakken (dit zie je heel goed als de klep gesloten is, in het midden sluit die niet mooi aan met de zijwanden) en het neuswiel wat niet vlak zou mogen worden met een weekje staan werd dat bij mij wel, heb gebeld met de leverancier, kreeg te horen dat het niet mogelijk was want het neuswiel is massief........ Ben er toen maar even heen gegaan om te laten zien dat het wiel dus niet zo massief is als ze beweerden!

Als advies zou ik je willen geven: haal je E rijbewijs, ben je van al het gezeur af en hoef je minder rekening te houden met de gewichten.
Ga bij diverse trailers kijken en rijd er een keer mee achter de auto, dan merk je ook al snel genoeg wat je er van vindt!

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 13:01

Ik heb goeie ervaringen met Saris!
Ik heb de London uitvoering en ben zeer tevreden!
Kan mooi achter deze auto, maar ik heb wel mijn E-rijbewijs daarbij gehaald.
Geen problemen met het neuswiel, goeie bodem, lage instap met de klep, handige zadelkamer en mooi ruim omdat die iets je breder dan een 1,5 is.

Afbeelding