Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

(ben er nog nijdig om
) 
silvana schreef:Ik ben mijn paard in nederland gaan halen, en je kan er zo de grens mee over.Uiteindelijk kan je hier net zo goed een wedstrijd gaan rijden of weet ik wat?
Het is alleen belangrijk dat je papieren om je paard te vervoeren in orde zijn,dus dit wil zeggen dat hij in gechipt is,anders mag je hem op de weg niet vervoeren.
Justicelover,van mij hoef je die chip ook niet te laten registreren hoor.Helaas denkt de belgische overheid er anders over.Heb er uren mee getelefoneerd omdat ik het registreren van mijn chip geldklopperij vind.Helaas kreeg ik ze niet overtuigd![]()
Zelfs mijn paard wat in belgie gechipt is acht jaar terug moet opnieuw geregistreerd worden.Het heeft ook te maken met het verstrekken van medicatie,als je paard als slachtpaard geregistreerd staat kan hij bepamijalde medicatie niet krijgen.moet hij geslacht worden kan hij zonder geldige registratie niet geslacht worden enzovoort.
Eelco schreef:Officieel moet je papieren hebben van het PVE (productschap vee vlee en eieren) om paarden over de grens te transporteren. Ook in EU landen.