Paard volgende week willen verhuizen maar...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Missbambie

Paard volgende week willen verhuizen maar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 19:59

Aangezien ik na een maand het niet naar me zin te hebben en mijn paarden ook niet. Gaan ik volgende week weer verhuizen naar een andere stal. Ik zien hier een beetje tegen op, vorige maand moest ik mijn ouwe merrie de trailer in laden ik weet dat ze het het doodseng vind maar toch moest ze mee, ik heb juist gekozen voor een twee paards trailer omdat ze dan samen met mijn shet zou zijn, en het dan minder eng zou vinden. Bij iedere bocht die we stapvoets namen viel ze bijna om in de trailer.

Ik vond het doods eng, en me shet werd benauwd van haar in de trailer omdat ze iedere bochtje bijna om viel.
(er zat een tussen schot in) 2 jaar geleden hebben we haar voor het laatst vervoerd ze werd toen nog iedere dag bereden (nu niet meer) we hadden haar toen vervoerd in een anderhalf paards trailer en dat ging goed?... nu hoop ik hier graag te horen van mensen dat hun ervaring met een ander half paards trailer beter ging dan met een twee paardstrailer!? of tips ? ik zit niet op ongelukken te wachten maar ik maak me hier ontzettend druk over en het duurt nog een week Verdrietig Huilen

.....

Ik zou het fijn vinden als iemand wil reageren

Lielle

Re: Paard volgende week willen verhuizen maar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 20:23

Juist een anderhalf paards trailer nemen, zodat ze schuin kan gaan staan. Dan blijven ze veel beter in balans staan.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 20:52

IK heb ook een merrie gehad. DIe helemaal in paniek raakte in een tweepaards trailer met tussenschot. Ze ging er met pijn en moeite op. En viel ook steeds om in de bochten. Waardoor ze er helemaal zeiknat af kwam en trilde als een rietje. Vervoerde we haar in een vrachtauto, 1 1/2 paards of 2 paards trailer zonder tussenschot dan was er helemaal niets aan de hand. Loopt ze er zo op blijft keurig staan en komt eraf of het de dood normaalste zaak van de wereld was.

Zij had dan ook echt te weinig plek in een 2 paards met schot. Ze kon dan niet goed haar benen wijd zetten waardoor ze om viel.
Ik raad dan ook aan om een 1 1/2 of een 2 paards zonder schot te gebruiken.

Missbambie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 21:10

Wat fijn dat er mensen zo snel willen reageren, ik ga het proberen met een ander half paards trailer.
ik vind het heel erg naar dat ze weer moet verhuizen maar het moet ik wil geen seconde langer blijven daar waar ik nu sta ik word er helemaal gek maar goed nog een weekje wachten. ik hoop echt dat het helpt ik ben niet zo snel een schijterd maar die laatste keer was het echt link, ik denk ook dat het voor haar veel ste krap is met een tussen schot, het inladen duurde ook al een half uur. we hebben echt niet te hard gereden waardoor ze om viel ook kwam ze er bezweet en trillend uit druppel gleed van haar hoofdje af echt zo zielig

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 12:09

Je zou ook het tussenschot van de tweepaards schuin kunnen zetten. Van tevoren een paar keer oefenen met laden, zodat je paard een beetje makkelijker erin wordt om de trailer in te lopen.

Vooral rustig blijven is het devies: als je paard er eenmaal in staat, rustig alles afwikkelen (trailer dicht, vastzetten e.d. en rustig rijden.

Jammer dat je niet dichterbij woont, ik had je anders graag met raad en daad bijgestaan.

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 18:27

De afstand zal waarschijnlijk te ver zijn om haar onder de man heen te rijden? Mijn ervaring is dat paarden welke moeilijk reizen beter reizen in een 1,5 paards trailer omdat ze dan wijdbeens kunnen staan. Nog rustiger staan ze op een vrachtwagen waar ze achteruit op reizen. Veel succes!!

Missbambie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 15:01

Lien2 schreef:
De afstand zal waarschijnlijk te ver zijn om haar onder de man heen te rijden? Mijn ervaring is dat paarden welke moeilijk reizen beter reizen in een 1,5 paards trailer omdat ze dan wijdbeens kunnen staan. Nog rustiger staan ze op een vrachtwagen waar ze achteruit op reizen. Veel succes!!

Lopend of onder de man is niet te doen het is te ver en ze word al maandan niet meer bereden.
het is met de trailer en auto bijna een half uur... dus niet te doen lopen. en ik heb er twee dus marathon lopen is geen goed plan Haha! We gaan het gewoon proberen met een 1,5 paards en dan hoop ik dat het goed komt ik heb er onwijs zin aan om ergens anders heen te gaan...

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 15:03

Mijn paard had dit ook, tussenschot wijd gezet en nooit meer een pas verkeerd gezet!

Missbambie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-08 21:07

Nou je ruikt het al nergens een 1,5 trailer te leen net wanneer je hem nodig hebt:-( wel kan ik een twee paards trailer lenen waarvan tussen schot er uit kan... zal dit ook goed gaan

i_kasperr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 23:49

wij hebben een 1,5 paards trailer en ik zie aan me pony dta ze dat fijner vind dan wanneer ze in een 2paardstrailer staat

Missbambie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 20:55

Nou vandaag heb ik ze verhuisd, en het is allemaal erg goed verlopen:-) gelukkig maar... eindelijk hebben me paarden weer drooge voeten zonder in de blubber te staan 1 maand heeft te lang geduurd.