Eigenaarspaarden trainen, wat verdien je er mee?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

X__Trees

Eigenaarspaarden trainen, wat verdien je er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 16:52

Hoi,

Even een vraag: (geloof dat het hier goed staat, zag al wat over leasen maar niet over trainen voor iemand anders)
Ik heb sinds kort de kans om voor een meneer paarden te rijden. Ik heb alleen helemaal geen idee wat ik daarvoor moet vragen!
Mijn taak bestaat uit rijden van 2 recreatiepaarden zodat deze wat conditie krijgen en verder werken met jonge paarden en deze eventueel ook uitbrengen op wedstrijd.
Ik wordt ervoor betaald, maar moet enkel nog prijs zeggen. Heb al even rond gevraagd en al enkele malen 10 euro horen vernoemen. Vind dat echter wel wat veel. Wat denken jullie?
X.

Sim

Re: Eigenaarspaarden trainen, wat verdien je er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 17:15

Wat de gek er voor geeft. Als hij je 10 euro per uur wil betalen, doen. Is dik betaald in de paardenwereld.

Besje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 17:22

inderdaad Lachen ik zou niet te laag vragen Knipoog begin met 10 euro, vindt hij het te veel kan je er iets af doen... als je met 5 euro begint dan kan je niet zeggen "oh eigenlijk wil ik meer" Knipoog wie niet waagt niet wint

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 19:47

Ehm, doe je dit als "werk" in de zin van je hoofdinkomen, of is het voor "erbij"?
Voor erbij is het inderdaad maar wat je ervoor vraagt en wat de andere partij wil betalen; als het je hoofdbron van inkomsten is, dan heb je ook te maken met sociale lasten. Ik weet niet precies hoe die verhoudingen in België liggen, maar in NL is het grofweg factor twee. Het minimum loon in NL is 1335 euro bruto (volgens mijn slarisstrook) per mand. Dat is grofweg 7,70 euro per uur. De werkgeverslasten zijn ook nog eens die 7,70 euro per uur. Om dus als "zelfstandige" uit te kunnen, moet je minimaal 15,40 euro per uur vragen.
Let wel, dit is niet tot op de cent uitgerekend, ik ga uit van enkele vuistregels, namelijk 22 werkdagen van 8 uur en werkgeverslasten van 100% van het brutoloon.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 09:49

Het ligt er inderdaad aan of je het als werk doet of als hobby en of er ook echt eisen aan jouw rijden worden gesteld?
(niveau, aantal uren dat ze gereden worden per week, etc)

Ik rijd ook een paard voor iemand anders, maar dat doe ik als hobby, ik krijg en dus geen geld voor, maar ik betaal er ook niks voor...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 09:51

ligt ook aan je niveau, en leeftijd
hoe oud ben je en welk niveau rijd je, heb je opleiding gedaan in paardensectopr of niet?

rode_tomaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 09:52

Hee,
ik krijg er niets voor, maar ik hoef net als nouvel ook geen stalling te betalen,
vind het zo wel prima eigelijk Lachen.

@ikke, wow, das best veel geld Bloos

Groetjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 09:54

Staan ze te koop?
Of kun je zelf je nivo ermee opbouwen doordat je wedstrijden mag gaan starten en ze niet verkocht worden?
Wat is je nivo.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 09:54

ik denk dat het erg licht aan je ervaring en evt opleiding. als je alleeeen maar recreatie paarden wat conditioneel traint hoef je minder te verdienen dan met het trainen van jonge paarden lijkt mij. en hoeveel uur per week ga je er aan besteden? wat is jouw niveau? is het je hoofd inkomen?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 09:56

Je moet blij zijn dat je ze mag rijden Knipoog

Als je nu zelf een hoog niveau rijd , dan is het verhaal anders.
Maar zo te lezen gaat het gewoon om hobbymatig rijden?
Ik zou niet teveel vragen, of het moet een superrijke man zijn ofzo ??
Maar je kan bijvoorbeeld afspreken dat hij de wedstrijden betaald.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 10:25

rode_tomaat schreef:
@ikke, wow, das best veel geld Bloos

Nou nee dus. Het is gewoon met vuistregels terugrekenen van het minimum loon naar een zelfstandig uurtarief, excl bijkomende kosten en overhead.
Ik zeg niet dat TS dit moet vragen; het is inzicht geven in een minimaal uurtarief voor iemand die ervan moet leven en hoe dat tarief tot stand komt. Niet meer en niet minder.
Als jij gaat werken, moet jouw baas ook zoveel geld reserveren om alle verplichtingen te voldoen die bij een werknemer horen.

P.S. ik ga uit van Nederlandse omstandigheden en TS woont in België, dus helemaal één op één kopieren zal niet gelden, aangezien de regels in België ongetwijfeld anders zijn. Het principe is echter hetzelfde, ook in België betaald de werkgever premies voor zijn personeel. Die premies zal de zelfstandige dus ook op moeten brengen.

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 16:51

Oké, bedankt allemaal! Haha!
Ga even antwoord proberen geven op jullie vragen:
Ik doe dit gewoon als hobby. Dus niet voor werk en ben ook niet zelfstandig.
Bij de recreatiepaarden ligt het niveau natuurlijk niet zo hoog. Maar de jonge paarden ga ik wel doorrijden en later ook op wedstrijden rijden. Ik rij momenteel L dressuur en springen ook L tussen de paarden met mijn eigen jonge pony. Dus niet nog zo hoog.
Wel al redelijk wat ervaring met andere paarden en jonge paarden.
Op het argument "ben blij dat je ze mag rijden"-> Wel dat ben ik ook, maar de meneer heeft gezegd dat ik het niet voor niks mag doen; maar dat hij ook geen groot geld wil uitgeven. Hij dacht even aan inschrijven, maar dat gaat ook niet omdat ik school zit en dat ook wat omslachtig is.
Ik zou ong 3x in de week gaan. Dat hangt echter ook erg af van school en mijn eigen pony.
Ik durf ook niet echt heel veel geld vragen omdat dit echt een kans is. Als hij dan zegt "Zoveel wil ik niet meer betalen, ik zoek iemand anders" dan blijf ik in de kou staan...
Alvast bedankt! Haha! Ik wordt er al iets wijzer uit Knipoog

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 16:54

10 euro per uur vind ik wel heeeeel veel hoor Nagelbijten / Gniffelen en dan te bedenken dat de meeste mensen betalen om te mogen rijden.
Ik zou 5 per uur vragen. Maar ja, als je het erop wilt wagen, vraag je 10, als hij dat doet is het alleen maar lekker Huilen van het lachen

coco84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 16:55

Bij ons in de buurt wordt er 8,20 voor gevraagd beetje raar bedrag vind ik maar dan heb je een ongeveer bedrag. Ik vind dit redelijik

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 16:57

ik zou tussen de 5-10 per paard per keer dat je erop rijd vragen. Vraag anders aan hem waar hij aan dacht?

Zelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 17:02

10 euro per paard per keer die je rijdt zou ik vragen. dus niet per uur.

loezke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 17:05

wat ik zo in mijn omgeving hoor, is 10 euro per paard best redelijk. je bent ook al snel een dik uur met een paard bezig, poetsen op en afzadelen rijden en uitstappen erbij geteld.
de beste man wordt er zelf ook beter van, zijn paarden worden meer waard. misschien kan je er een beetje tussen in gaan zitten 7.50 per paard ofzo, als je er dan 3 doet, hou je er zelf ook nog een leuk zakcentje aan over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 17:07

Als je in mijn omgeving zou wonen kreeg je er niet voor betaald Lachen
Wel als het handelspaarden zouden zijn die als je ze lekker aan het lopen hebt verkocht worden.
Maar geloof dat dat hier niet het geval is

_Pasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 17:08

Aangezien het voor hobby is zou ik rond de €5 per paard per keer vragen

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 17:25

ja.. ik weet niet echt.. zou niet zoveel doen.. 5 euro per paard (per keer), per uur is een beetje raar voor een paard rijden...

Zelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 18:23

en anders gewoon eens vragen wat hij in gedachten had.... per paard? per week? per maand?

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 18:27

Gewoon voorstellen om de lessen en wedstrijden te betalen..

Puck__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 18:31

Toen het slecht ging met mijn pony heeft er ook iemand anders hem voor me gereden, die kreeg 25 euro per week en dan "deed"ze hem 4 keer rijden ofzo,
Maar eigenlijk best weird want bij ons op stal kan je ook paarden leasen, en dan betaal jij ervoor Clown

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 18:33

Als je er geld voor krijgt, wordt er ook wat van je verwacht... Ik zou het dus zo doen op voorwaarde dat hij de lessen en de wedstrijden betaald en zorgt voor goed passend harnachement e.d. Dan ben je ook vrij om eens een dag over te slaan bijvoorbeeld. Lachen

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 22:19

Wow.. ik hoor in hoge bedragen voorbij komen Bloos ... dat zijn wij hier niet gewend Haha!... meestal is het hier andersom..

5 euro per uur zeggen sommige: dat betekent dus als je 2 paarden per keer rijd dat je zowiezo al 10 euro per 'dag' krijgt. Vervolgens doe je dat 3x in de week, dus dat is 30 euro en dat dan ook weer elke week wat uitkomt op 120 euro per maand. Het is een net bedrag, maar ik vraag me af of de man dat wel wilt betalen!

kan je het niet anders regelen: jij rijd de paarden en hij betaald jouw onkosten: daarmee bedoel ik de lessen, de startkaart, de coupons en het inschrijfgeld!