Verzekering

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anna_Dani

Verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 09:53

Hebben jullie een ziektekostenverzekering voor je paard? En waar moet je dan op letten als je die afsluit? Wat is een normale premieprijs? Ik zie zooooooveel aanbiedingen namelijk.

Olita

Re: Verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 12:28

Ik heb er wel 1. ik denk dat er wel een gemiddelde verzekeringsprijs onderling is. Ik heb een basis/ongevallen verzekering met aansprakelijkheid. ik heb juist voor een verzekering gekozen waarbij ze een gedeeltelijk voor botbreuken ook verzekerd is maar dat komt omdat mijn vorige pony ingeslapen is omdat ze 2 botbreuken had opgelopen.. het is maar net wat je zelf belangrijk vind en het fijnste vindt. ik zou gewoon bij meerdere verzekeringmaatschappijen kijken en dan prijzen voor dezelfde verzekeringen kijken wat voor prijs daar uitkomt.

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:14

Ik heb ze niet verzekerd. Heb ik wel jarenlang met Nobby gedaan, maar uiteindelijk heb ik jarenlang heel veel geld aan de verzekering betaald en nooit nodig gehad. Omdat te besparen heb ik altijd een aardig bedrag achter de hand voor dierenarts kosten.

wammesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 18:20

let goed op wat er in de kleine lettertjes staat! waar je paard NIET voor is verzekerd. Bloos
Wammes was ook verzekerd, maar toen hij afgekeurd werd als rijpaard, viel dat niet in de dekking, stond in de kleine lettertjes Tong uitsteken
zelf verzeker ik mijn paard niet meer, maar zet het geld apart voor als er wat gebeurd Knipoog

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 20:30

Ik heb hem ook niet verzekert, maar wel een aardig bedrag achter de hand voor als er wat gebeurt.

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 20:41

ja dat heb ik dus niet... ik heb vandaag een aanvraag gedaan bij hippozorg, de prijs valt wel mee. ze is nog jong, maar ik wil geen risico lopen. het is alleen zo onduidelijk, want je kan zoveel opties erbij nemen!

wammesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 20:50

Wammes was ook bij hypozorg verzekerd, je paard wordt gekeurd van te voren. Van hypozorg kunnen ze je alles uitleggen, maar lees alles op je gemak na Haha!

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 22:14

Ja ik kreeg een heel duidelijk mailtje van ze, zag er goed uit en voelt vertrouwd.

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 09:56

Ik heb mijn fjordjes niet verzekerd, maar mijn Quarters wel die zijn een beetje meer waard.
Lees vooral de kleine lettertjes goed.
Let er ook op of in de verzekeringsvoorwaarden vermeld staat of het paard verzekerd is tegen kreupelheden van binnenuit ong. 80 % van alle kreupelheden komt n.l. van binnenuit.
Het is mij eens overkomen dat een paard ongenezelijk kreupel werd en die betreffende verzekering in dit geval niet uitkeerde, zoiets gebeurd mij nooit meer, dus goed inlezen waar ze allemaal voor verzekerd zijn.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 10:16

ik heb mijn fjord ook niet verzekerd

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 13:08

Tjody en Cadiz zijn bij Interpolis verzekerd (nu Equinerisk) en ben heel blij dat ik het gedaan heb. Toen Tjo dood ging was alles supersnel geregeld en had ik binnen notime het geld op mijn rekening. Cadiz is er nu ook weer verzekerd.

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 12:39

Vippie schreef:
Tjody en Cadiz zijn bij Interpolis verzekerd (nu Equinerisk) en ben heel blij dat ik het gedaan heb. Toen Tjo dood ging was alles supersnel geregeld en had ik binnen notime het geld op mijn rekening. Cadiz is er nu ook weer verzekerd.

Daar is Vera ook verzekerd, Exel wil ik ook nog opgeven, alleen vergeet het elke keer Bloos Maar goed dat dit onderwerp hier nu is, dan kan ik het gelijk doen Knipoog

edit: heb hem gelijk aangemeld

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 13:18

Verplaatst van FJ naar TAO.

DobelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 19:33

ik wil dus graag mijn bels verzekeren maar snap er niets meer van, ik klik op trekpaard en vul alles braaf in, moet ik een ras kiezen en staat er dus GEEN trekpaard of koudbloed of iets in de richting bij tsja dus maar mail gestuurd maar ben een leek op dat gebied

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 19:57

wammesje schreef:
let goed op wat er in de kleine lettertjes staat! waar je paard NIET voor is verzekerd. Bloos
Wammes was ook verzekerd, maar toen hij afgekeurd werd als rijpaard, viel dat niet in de dekking, stond in de kleine lettertjes Tong uitsteken
zelf verzeker ik mijn paard niet meer, maar zet het geld apart voor als er wat gebeurd Knipoog

Enne, er zijn er nog steeds die je buiten zetten, zodra het paard ergens begin 20 is. Let daar goed op.
Ook willen de meesten niet meer medische kosten vergoeden dan de verzekerde som van het paard; waarbij sommigen OOK een jaarmaximum hanteren!
Ik heb zelf voldoende geld achter de hand en daarbij zal ik niet koste wat kost een paard erdoor halen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 11:02

Vippie schreef:

mmm, ik zit te dubben tussen hippozorg en equinerisk...
zit alweer ene uurtje in de downloads van premies, vergoedingen en vergelijkingstabellen
word er echt niet goed van Clown

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 15:34

Ik twijfel tussen Equinerisk en Agriver...