Iemand ervaring met watertank in/op trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Diva

Iemand ervaring met watertank in/op trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 16:00

Ik ga ivm de TREC wedstrijden nogal vaak een week/weekend met paard richting Belgie etc.

We kamperen dan (pony in prikpaddockje en zelf in een tentje) op het wedstrijdterrein.
Het water slepen voor drinkwater ben ik een beetje beu, dus op zoek naar een watertank in/op de trailer. (dmv een slang kan je dan je waterbak vullen)

Ik zag op americaanse sites (fabrikant is www.highcountryplastics.com) hele mooie, maar ze (fabrikant en winkels) willen/kunnen niet leveren aan Nederland ivm te veel moeite en te veel verzendkosten.
Afbeelding

Nou zag ik ook watertanks voor op trailers bij Born Impex, een Nederlands bedrijf. www.bornimpex.com

Die hebben deze tanks van 80 liter:
Afbeelding
Afbeelding
Met de 'luxe' van een waterbak in je trailer, maar dat hoeft van mij niet.

Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand nog een bedrijf die watertanks voor trailers levert?

ikke

Re: Iemand ervaring met watertank in/op trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 20:25

Eerst en vooral denk aan je kilo's als je water van thuis mee gaat nemen. Het is een beruchte overbeladingsfout van veel caravanners.

Ik zou eens goed rondneuzen bij de campershops en camperbouwers. Er is een ongelooflijke berg zooi in de handel, daar heb je echt geen speciale bouwers voor nodig. Zeg maar wat je wil, ik zorg dat het er komt en voor nette prijzen. Ik weet de weg in camperbouwland.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 21:04

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 21:13

Wij nemen altijd een jerrykan van 25 liter mee (met / zonder inhoud, ligt eraan waar na toe want water kun je bijna overal krijgen!) en emmertje. Gratis gekregen van een schoonmaakbedrijf waar gedestilleerd water in heeft gezeten. Misschien een tip?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 21:17

Tot we trouwens deze tanks inbouwden hadden we een plastic wijnvat met onderaan een kraantje mee.

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 01:18

ikke schreef:
Eerst en vooral denk aan je kilo's als je water van thuis mee gaat nemen. Het is een beruchte overbeladingsfout van veel caravanners.

Ik zou eens goed rondneuzen bij de campershops en camperbouwers. Er is een ongelooflijke berg zooi in de handel, daar heb je echt geen speciale bouwers voor nodig. Zeg maar wat je wil, ik zorg dat het er komt en voor nette prijzen. Ik weet de weg in camperbouwland.

Kilo's zitten wel goed, dat heeft zowel de (1,5prds) trailer als de auto ruimschoots over.

Ik zoek dus zoiets als de plaatjes. Dus als je wat weet....

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 01:20

Evelienepien schreef:
Wij nemen altijd een jerrykan van 25 liter mee (met / zonder inhoud, ligt eraan waar na toe want water kun je bijna overal krijgen!) en emmertje. Gratis gekregen van een schoonmaakbedrijf waar gedestilleerd water in heeft gezeten. Misschien een tip?

Ik neem in de auto nu al zo'n 50 liter mee, dus een jerrycan van 25 liter kom ik niet veel verder mee.
Het is vaak ver water halen en dat ben ik dus een beetje zat. Het gaat om weekenden en endurance wedstrijden, geen dagje uit.

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 01:20

Echwel schreef:
Tot we trouwens deze tanks inbouwden hadden we een plastic wijnvat met onderaan een kraantje mee.

Dat zou kunnen in een 2prds trailer als je 1 paard mee neemt, maar bij mij gaat dat dus niet lukken.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 10:34

Hoi heb je ge-pbt, we hebben iemand binnen de TREC gelederen die vast zoiets op maat kan maken voor je!

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 10:42

Delphi2 schreef:
Hoi heb je ge-pbt, we hebben iemand binnen de TREC gelederen die vast zoiets op maat kan maken voor je!

Ja ik weet het, maar heb de prijs ook al gehoord. Lips are sealed

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 22:59

Merens schreef:
ikke schreef:

Kilo's zitten wel goed, dat heeft zowel de (1,5prds) trailer als de auto ruimschoots over.

Ik zoek dus zoiets als de plaatjes. Dus als je wat weet....

Als jij weet wat je wil, dan gaan we toch eens samen naar de camperbouwboer. Vanaf volgende week heb ik weer ruimte in de agenda dus roept u maar.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 22:24

Ik ben ook in zoiets geinteresseerd, weet iemand de prijzen van dat soort tanks en is het eventueel makkelijk zelf te monteren. Gewicht hoef ik me ook geen zorgen om te maken.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 22:39

GvdT schreef:
Ik ben ook in zoiets geinteresseerd, weet iemand de prijzen van dat soort tanks en is het eventueel makkelijk zelf te monteren. Gewicht hoef ik me ook geen zorgen om te maken.

De prijs is afhankelijk van de vorm en afmeting. In principe is vrijwel alles leverbaar. Verder kun je alles zo dol maken als je wil, compleet met stromend water op een drukvat en zelfs warm water behoort tot de mogelijkheden. Verzin het maar, het is mogelijk.

Oceans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 23:17

Ik heb ooit eens iemand gezien die z'n westfalia helemaal met accessoires en snufjes had uitgerust.
Waaronder ook een watertank.
Dit was denk ik ook gewoon zelf gemonteerd.
Qua gewicht en overbelasting.
Als je schrik hebt voor overbelasting ga je toch net voor je parkeert even water tanken.

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 10:01

ikke, ik kijk eerst zelf nog wel even. En wat heeft het voor ons voor meerwaarde om met jou ergens heen te gaan, want campeerzaken weet ik ook wel te vinden. Of weet/ken jij iets wat wel zo voordelig is dat dat de moeite waard is om heen te gaan?

Ik heb van 1 bedrijf die ook in watertanks voor boten enzo doet, een offerte gekregen van 400 (!) euro. Daar ga ik dus niet aan beginnen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 10:14

Merens schreef:
ikke, ik kijk eerst zelf nog wel even. En wat heeft het voor ons voor meerwaarde om met jou ergens heen te gaan, want campeerzaken weet ik ook wel te vinden. Of weet/ken jij iets wat wel zo voordelig is dat dat de moeite waard is om heen te gaan?

Ik heb van 1 bedrijf die ook in watertanks voor boten enzo doet, een offerte gekregen van 400 (!) euro. Daar ga ik dus niet aan beginnen.

De Wit in Schijndel ga je vinden, dat is geen punt, maar de kampeermarkt in Turnhout weet vrijwel niemand te vinden in deze buurt en juist die toko heeft spullen op voorraad waar vrijwel niemand in NL aan durft te beginnen. Ik ben in deze contereien nog geen kampeerzaak tegengekomen die kan tippen aan het assortiment van de Wit en al helemaal niet aan dat van de kampeermarkt. Heb jij die adressen wel, dan hoor ik dat graag.

Daarnaast moet je dit soort grappen zelf bouwen, laten doen is niet te betalen, tenzij je een geldboom hebt. Het is ook niet moeilijk, maar je moet wel goed weten wat je wil, en dat betekend dat je moet weten wat er zoal te koop is. Ik wil best met je meedenken over wat je wil en hoe dat eenvoudig op te lossen en wat er nog meer te koop is om het leven simpeler te maken.

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 10:31

Maar je doet nu net of ik achterlijk ben, tenminste zo'n gevoel krijg ik. Net of ik nog nooit een stap in een campeerzaak/camping etc heb gezet en nooit verder heb gekeken dan mn neus lang is. Ik ben al langer op zoek, maar nog niet gevonden wat ik ideaal vind. (en dat is dus zo'n driehoekige langwerpige tank die voor in de neus kan)
Ik heb een vader die heeeeeeeel handig is met aardig wat technische en ook nog campeer ervaring, dus wat dat betreft was ik ook niet van plan ergens weet-ik-wat erop te laten bouwen voor veel geld.
Alleen we hebben nou net niet een of andere machine om een kunstof watertank zelf te maken in de vorm die we willen Knipoog Maar als ik het hoor, ga ik ivm de kosten toch voor een gewone standaard tank, de we dan wel op de buitenkant trailer monteren. Ik weet de standaard tanks wel te vinden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 10:47

Merens schreef:
Maar je doet nu net of ik achterlijk ben, tenminste zo'n gevoel krijg ik. Net of ik nog nooit een stap in een campeerzaak/camping etc heb gezet en nooit verder heb gekeken dan mn neus lang is. Ik ben al langer op zoek, maar nog niet gevonden wat ik ideaal vind. (en dat is dus zo'n driehoekige langwerpige tank die voor in de neus kan)
Ik heb een vader die heeeeeeeel handig is met aardig wat technische en ook nog campeer ervaring, dus wat dat betreft was ik ook niet van plan ergens weet-ik-wat erop te laten bouwen voor veel geld.
Alleen we hebben nou net niet een of andere machine om een kunstof watertank zelf te maken in de vorm die we willen Knipoog Maar als ik het hoor, ga ik ivm de kosten toch voor een gewone standaard tank, de we dan wel op de buitenkant trailer monteren. Ik weet de standaard tanks wel te vinden.

Nee, zo erg bedoel ik het niet, maar het probleem is dat het lastig is te achterhalen wat er precies te koop is en ik heb hier in de buurt nog geen bedrijven gevonden die mij adequaat inzicht kunnen geven in wat er te koop is. Als jij die bedrijven wel kent, doe eens wat adressen, t.z.t. moet mijn vrachtwagen ook nog worden aangepast.
Die driehoekige tanks bestaan gewoon. De Wit in Schijndel heeft ze, dus als je een zaak weet die vergelijkbaar is voor wat betreft onderdelen voor zelfbouwcampers, dan heeft die ze ook, of kan het voor je bestellen.

Jast

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 10:50

Hoi!

Mijn zusje heeft ook een watertankje op haar trailer. Haar vriend heeft zelf een soort van houten kist gemaakt die voor op het frame van de trailer gevestigd is. Hij is mooi gestroomlijnd van vorm waardoor hij absoluut één wordt met de trailer. Zij heeft een 1.5 paards, Atec trailer.
De kist biedt aan de bovenkant een opbergruimte voor een emmer, borstels, touw etc., want er zit een deksel op. En aan de onder-/zijkant zit een grote opening waarin precies een grote jerrycan past. Hierop zit een kraantje waar je dan zo water uittapt. Wel moet je hem zo nu en dan natuurlijk bijvullen .. Dit is misschien een optie als je een creatief iemand weet te vinden om dit te maken voor je? Je kan de kist natuurlijk zo groot/hoog maken als jezelf wilt.
Mijn zusje krijgt er heel veel positieve reacties op, m.n op de wedstrijden want daar is het soms ook een heel probleem om aan water te komen. Helaas heb ik geen foto!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 10:54

De Wit zit bij ons vlakbij, ben er gisteren nog geweest. Ik ga het toch weer eens uitzoeken.

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 11:21

ikke schreef:
Nee, zo erg bedoel ik het niet, maar het probleem is dat het lastig is te achterhalen wat er precies te koop is en ik heb hier in de buurt nog geen bedrijven gevonden die mij adequaat inzicht kunnen geven in wat er te koop is. Als jij die bedrijven wel kent, doe eens wat adressen, t.z.t. moet mijn vrachtwagen ook nog worden aangepast.
Die driehoekige tanks bestaan gewoon. De Wit in Schijndel heeft ze, dus als je een zaak weet die vergelijkbaar is voor wat betreft onderdelen voor zelfbouwcampers, dan heeft die ze ook, of kan het voor je bestellen.

Ah sorry dan Knipoog

Probleem is inderdaad dat de meeste zaken bijzonde dingen niet in de showroom heeft, alleen standaard vierkant tanks.

Ik ga eens informeren voor camper-zelfbouw-materialen.

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 11:23

jalo schreef:
Hoi!

Mijn zusje heeft ook een watertankje op haar trailer. Haar vriend heeft zelf een soort van houten kist gemaakt die voor op het frame van de trailer gevestigd is. Hij is mooi gestroomlijnd van vorm waardoor hij absoluut één wordt met de trailer. Zij heeft een 1.5 paards, Atec trailer.
De kist biedt aan de bovenkant een opbergruimte voor een emmer, borstels, touw etc., want er zit een deksel op. En aan de onder-/zijkant zit een grote opening waarin precies een grote jerrycan past. Hierop zit een kraantje waar je dan zo water uittapt. Wel moet je hem zo nu en dan natuurlijk bijvullen .. Dit is misschien een optie als je een creatief iemand weet te vinden om dit te maken voor je? Je kan de kist natuurlijk zo groot/hoog maken als jezelf wilt.
Mijn zusje krijgt er heel veel positieve reacties op, m.n op de wedstrijden want daar is het soms ook een heel probleem om aan water te komen. Helaas heb ik geen foto!

Ik heb het echt over een tank van >80 liter, niet over een jerrycannetje van 25 liter ofzo, want die heb ik nu ook al zat in de auto staan als ik wegga. Ik wil juist van vrijdag tm zondag niet met water te hoeven slepen. En aangezien mn pony nogal een zuipschuit is Knipoog

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 11:24

Arjanne, de Wit zijn we vorig jaar geweest toen we uit Floing terugkwamen, daar heb jij toen nog voor kooktoestel gekeken.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 11:31

Merens schreef:
Ik heb het echt over een tank van >80 liter, niet over een jerrycannetje van 25 liter ofzo, want die heb ik nu ook al zat in de auto staan als ik wegga. Ik wil juist van vrijdag tm zondag niet met water te hoeven slepen. En aangezien mn pony nogal een zuipschuit is Knipoog

Ik heb een tank staan van 30 x 40 x 80 cm, gewoon rechthoekig, niks bijzonders. Dan praat je over ruim 80ltr. Zou zoiets niet gewoon passen in de neus van je trailer? Deze tank hing onder de andere vrachtwagen en moet t.z.t. onder de huidige wagen komen.

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 11:50

Delphi2 schreef:
Arjanne, de Wit zijn we vorig jaar geweest toen we uit Floing terugkwamen, daar heb jij toen nog voor kooktoestel gekeken.

Weet ik Lachen