Paard gaat liggen in trailer!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hoochini

Paard gaat liggen in trailer!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 09:03

Hoii allemaal,

gister was echt de ergste dag in mn leven!!! ik heb een paardje waarmee ik al een hele tijd wedstrijden rij... en ze heeft altijd normaal in de trailer gestaan, wel een beetje wankelig en ze verstapte zich een paar keer in de bochten naar rechts maar verder ging alles echt heel erg goed!!

we reden ook super rustig (veroorzaken altijd de grootste files:D)

dus dat kan de reden ook niet zijn... maar gister was zo erg!! ik reed achter de trailer aan met de gewone auto en mn paard ging midden op de snelweg gewoon liggen in de trailer, en naast haar stond nog een paard!! en echt bij elke hobbeltje in de weg, een windvlaag of bocht ging ze weer:S

we konden niet stoppen omdat we midden op de snel weg waren en al heel vlakbij de plaats van bestemming waren dus daar hebben we haar er heel snel uitgehaald en gelukkig had ze niets.

Daarna dacht ik: het kan zijn omdat het een nieuwe trailer is dus we halen de oude trailer op thuis en proberen die.
nou wij de trailer halen... en we hadden haar er ingezet (ze loopt er wel heel makkelijk weer in)
en 1 meter rijden we weg en WEEER!!

nou stonden we daar:S ik dacht: nou dat wordt lopen van wateringen naar leidschendam..... Verdrietig
maar gelukkig kenden we iemand met een vrachtwagen die ons kon halen en daar staat ze schreef in en heeft ze de ruimte om te liggen.
dus wij haar daar ingezet, ik ben in de zadelkamer gaan staan zodat ik haar in de gaten kon houden en zo zijn we alsnog thuis gekomen, en ze is niet gaan liggen in de vrachtwagen!!

pfff ik baal hier zo van:( de wedstrijden gaan zo goed de laatste tijd en ik durf haar nu niet meer te vervoeren want ik ben bang dat dit nog is gaat gebeuren.

weet misschien iemand een oplossing of heeft die dit ook is meegemaakt??

PLEASEEEE vertel het me!! dankjewel!!

meggiemeg

Re: Paard gaat liggen in trailer!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 09:15

Een oplossing weet ik niet voor je maar het lijkt me verschrikkelijk als je het ziet gebeuren terwijl je niets kunt doen.
Reed pas achter een trailer die dus een paard met zadel op vervoerde. Deze viel dus om tijdens het rijden en de bestuurder bleef door rijden. Heb eerst geseind en daarna getoeterd (wilde niet het paard aan het schrikken maken door het toeteren) Eigenaar zei dat het paard altijd omviel.... Lekker voor het paard en je zadel... Moet zeggen dat die man aardig lomp door de bochten ging!

smiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 09:18

Ik ben erg benieuwd wat voor een reacties komen, ik heb namelijk een soort gelijk probleem met mijn paard.
Mijn paard gaat in de trailer altijd enorm stressen en zweten, en verstapt gigantisch vaak.
We hebben ook al een keer gehad dat ze is gaan liggen.

Hoop dat er nuttige tips komen! Lachen

Tuedelue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 09:23

een oude pony van mij deed dat ook. We kwamen er dus achter dat ze achter heel breed ging staan. en we hadden toen een trailer met een vast tussenschot waardoor dat dus niet ging en zij in paniek raakte en daarom met heel haar gewicht daartegen aan ging liggen. toen hebben we snel een tussenschot gekocht met flexibele wand en het probleem was opgelost. ik weet niet hoe het bij jullie trailer eruit ziet maar mss hebben jullie er wat aan.

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 10:38

Hoochini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 14:54

bedankt alvast voor de reacties! ik ga binnenkort proberen om haar in een 1,5 trailer te zetten.. en dan kijken hoe het gaat!

p_ponypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 15:19

ik ben ook pas met een vriendin ergens anders weze rijden. dus onze 2 paardjes samen in de trailer en die van mijn vriendin viel ook steeds door de achterbenen.. echt dood eng!!!! vooral bij rotondes en bochten. terwel we echt zoooo langzaam reden. mijn paard staat soms wel 3 uur in de trailer en die heeft nergens geen problemen mee.

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 19:12

1.5 paardstrailer wil nog wel eens helpen of het schot schuin zetten alleen is het dan wel noodzakelijk om een andere achterbalk te gebruiken... (een langere)

poeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 19:54

ohh wat eng zeg.. ik weet niet hoe je dat moet oplossen.. maar dat lijkt me wel eng !!