Prijs bak aanleggen. (omg, Heerenveen/Drachten)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lienek

Prijs bak aanleggen. (omg, Heerenveen/Drachten)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 11:01

Hallo!

Ik vroeg me af hoeveel het nou precies kost om een bak aan te leggen.
Liefst een grote waardoor mijn vader er met de kar in kan rijden.
Dus niet éen van 40 bij 20. En het liefst in de buurt van Heerenveen/Drachten die ze aanleggen.
Ik woon namelijk zelf in Tijnje.

Bedankt!

La_Vie

Re: Prijs bak aanleggen. (omg, Heerenveen/Drachten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 14:59

Ik heb geen idee hoe de prijzen in het noorden zijn, maar ik heb vorig jaar een bak laten aanleggen (15 x 30 m) op de goedkoopste manier die er was. Daar moest ik 3000 euro voor betalen.
Ik neem aan dat die van jou dan bijna het dubbele van die van mij zou worden als je vader er met de kar in moet kunnen rijden. Dus zal de prijs ook zeker wel verdubbelen

finn2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 17:15

zorg er wel voor dat als je een bak aanlegd dat je ook een goede ondergrond onder de bakbodem hebt, te denken aan drainage ed. Dit kan je zo veel schelen. Ken mensen die een bak hebben, maar er de helft vh jaar niet terecht kunnen vanwege teveel water. En schotten aan de onderzijde die ervoor zorgen dat al het zand niet de bak uit spoelt/ loopt is ook fijn. Maar denk bij een fatsoenlijk bak van minimaal 20*40 toch wel op een kleine 10mille

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 19:54

ik weet niet wat je wilt maar het goedkoopste is eigen zandgrond omhoog laten halen. Ja dat kun je door een loonwerker laten doen en als je er behoefte aan hebt kun je er drainagebuis in laten leggen, slootje of greppel er eventueel omheen... ik heb hier thuis een oppervlakte van ongeveer 50 bij 20 meter laten doen, maar er moest een sloot gedempt worden dus werd de rekening hier wat hoger dan in eerste instantie zou.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 09:35

In mijn profiel staan foto's van mijn eigen rijbaan.
Deze is wel 20 x 40, maar heeft nog geen 2000 euro gekost (hout, ophalen wit zand en huur grondboor e.d.).
We hebben hem zelf met 4 man binnen 8 uur geplaatst.
Voor het mennen worden vaak banen gebruikt van 20 x 60 (binnen-wedstrijdmaat) en 30 x 60 (buiten-wedstrijdmaat).

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 09:38

Die van mij 20 x 40 heeft 5000 euro gekost. Super gedraineerd en het gehele jaar kurkdroog. Wit zand en een toplaag van houtsnippers. Hij is wel redelijk zwaar bij lange droogte dus daar moet je wel je training op aanpassen.

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 21:05

Pellie schreef:
ik weet niet wat je wilt maar het goedkoopste is eigen zandgrond omhoog laten halen. Ja dat kun je door een loonwerker laten doen en als je er behoefte aan hebt kun je er drainagebuis in laten leggen, slootje of greppel er eventueel omheen... ik heb hier thuis een oppervlakte van ongeveer 50 bij 20 meter laten doen, maar er moest een sloot gedempt worden dus werd de rekening hier wat hoger dan in eerste instantie zou.

Dan moet er wel een zandhoudende laag zitten.... aaargh, ben ik net een Fries, zit er hier te weinig zand om de boel te laten keren...

Dus: drainage, gemengd zand, en een toplaag, plus afrastering, een duizendje of 10.....

Ik heb voorheen Hippotex buiten gehad en vond het echt ideaal. Konden altijd gebruik maken van de bak, drainage voor het water, en zelfs als het gevroren had bevroor de Hippotex niet. Helemaal super. Nu heb ik een soort Agterberg bodem bij ons achter liggen, ik vind het nog niet voor de helft zo goed als de vorige buitenbak.

Een goede bak is wel goud waard, als er de helft van het jaar eendjes in kunnen zwemmen is het niet zo leuk meer Knipoog

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 21:08

pppff... wisten ze bij mij op de manege daar maar iets van..
onze bak is k*t..!! Boos! mijn paard loopt vreselijk stijf in..:s dus zorg idd dat je een mooie, goede bodem hebt Knipoog
succes!!

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 10:42

Wij hebben woudzand voor de verkoop. Ideaal voor je rijbak.. wordt er veel verkocht voor de rijbakken en zelfs voor een drafbaan!

Via loonbedrijf Veldman in de Tijnje kun je aan 'ons' zand komen.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 13:43

thommie schreef:
Wij hebben woudzand voor de verkoop. Ideaal voor je rijbak.. wordt er veel verkocht voor de rijbakken en zelfs voor een drafbaan!

Via loonbedrijf Veldman in de Tijnje kun je aan 'ons' zand komen.

Ik ken dat loonbedrijf niet, is er misschien een site van?

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 18:58

Geen idee, je mag ons ook altijd bellen.
Mijn vader kan je dan advies geven over de hoeveelheid en wat het gaat kosten.

Als je dat wil... pb me dan even.. dan stuur ik je ons telefoonnummer.