Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Iedereen waar tegen ik het vertelt heb, zeggen allemaal dat HIJ zelf er aansprakelijk voor is, omdat hij het niet goed in orde had. FlappieR schreef:Heb je ook geen eigen WA verzekering, daar valt vaak je huisdier (dus je paard) ook onder.
Het is ook belachelijk. Normaal gesproken zit er in de stalhuur ook een stukje onderhoud verdisconteerd. Het is wel banketstaaf, is risico van het vak, zou je zeggen. Vraag is of je op de spits wilt drijven?
TKTG schreef:Dat is toch het risico voor de stalhouder? Als hij te slappe hekjes neerzet om zijn weiland, en hij wil ze mooi houden, moet hij jou geen toestemming geven om je paard er op te zetten. Toch?
faz schreef:TKTG schreef:Dat is toch het risico voor de stalhouder? Als hij te slappe hekjes neerzet om zijn weiland, en hij wil ze mooi houden, moet hij jou geen toestemming geven om je paard er op te zetten. Toch?
Hier ben ik het ook mee eens, laat die man maar eerst goede omheining plaatsen.
Bienotje schreef:Wettelijk gezien lijkt het me dat jij gewoon aansprakelijk bent voor de gedragingen van jouw paard. Dat ben je nu eenmaal gewoon als paardeneigenaar.
Nu weet ik niet of het iets uitmaakt dat jullie onderling een overeenkomst hebben waarin staat dat jij je paard bij hem stalt, maar dat denk ik dat weinig invloed heeft.
Overigens ben je zelf er mee akkoord gegaan om je paard in dat weitje met ondeugdelijk hekwerk te zetten. Als het echt niet deugde had je dat van te voren aan moeten kaarten, niet achteraf als er al schade is denk ik.
Vraag gewoon na bij je eigen aansprakelijkheidsverzekering of deze het vergoed, als dit niet het geval is kun je alsnog moeilijkheden maken. Zo wel, misschien kun je in overleg met de eigenaar er je voordeel uit halen dat het hekwerk wordt verbeterd..
sjabby schreef:Even off topic, ik zag de foto's in je profiel en vraag me af of je stal wel veilig is. Zit daar nu een raam??????