Ik kan mogelijk het paard van mijn vriendin overkopen omdat zij naar het buitenland gaat verhuizen en haar paard niet mee kan nemen. Nou komt het volgende: mijn vriend en ik hebben een nieuwe auto nodig en dat kost aardig wat spaarcentjes! Mijn vriendin gaat a.s. zomer verhuizen, dus zou dan haar paard willen verkopen.
Ik zou haar paard graag willen hebben, want ik wil al heel lang een eigen paard, maar het is er nooit van gekomen. Ik ken haar paard goed, ik rijd er ook weleens op en ik weet dat het dier altijd goed behandeld is en geen rare gebreken heeft (of gehad). Hij is vanaf zijn 1e jaar bij haar geweest.
Het lastige is dat we een beetje krap komen te zitten als we en de auto en het paard zouden kopen. Maar dit is wel een uitgelezen kans op een eerlijk paard (wat je nooit weet als je via mp een paard koopt).
Nou zit ik te denken wat ik zou moeten doen: ik kan ook proberen het paard met iemand te leasen. Wie heeft ervaring met het leasen van een paard?
Zouden jullie er uberhaupt aan beginnen om het paard te kopen, of zouden jullie wachten met het kopen van een paard? Ze hoeft er sowieso niet de hoofdprijs voor te hebben, ze is allang blij dat haar paard goed terecht komt.