In Juli bleek dat mijn paard wat plekjes had ik haar mond waar we niet van wisten hoe het kwam!
Dus vallei erbij en spul gekregen en ze mocht tijdje geen bit in haar mond dus ik ben haar gaan longeren omdat Ti amo niet heel makkelijk is dus zonder hoofdstel rijden was geen optie.
Dus ik naar een paar weken weer langzaam begonnen en elke keer ging het weer open zo gingen dus ook mensen rare dingen denken
Ik verschillende keren vallei erover gebeld maar die wisten het niet dus zo maar verder gegaan maar met alleen longeren kreeg ze het ook, dus ik andere dierenarts erbij gehaald en die kwamen erachter dat Ti amo allergisch was voor RVS en dat klopte wel want ik reed haar altijd op koper en toen geen last!
Nou ik weer rust gehouden en oude bit er weer in!
Toen het er weer netjes uitzag wou ik weer rustig opgaan bouwen maar ik merkte al snel dat Ti amo Ti amo niet meer was ze liep helemaal tegen de hand en rug weg gedrukt en heel kriebelig op de huid gewoon heel ander paard!
Dus ik naar iemand toe geweest en die heeft haar weer losgemaakt, dus ik een weekje longeren en er weer op en het ging aardig maar nog steeds wel verschrikkelijk.
Later heeft mijn instructrice een paar keer gereden en gelongeerd en die vond dat Ti amo ook heel anders was en het leek erop of ze erg spierbevangen was dus ik vallei gebelt en zelfde middag nog bloed geprikt en einde van de dag kreeg ik uitslag, ze zei dat de waardes al weer aan her dalen waren en ik moest een weekje stappen en dat was het dus eigenlijk was er niks aan de hand volgens de Vallei!
Nou ik een 10 dagen gestapt elke dag een uur en toen er weer op en ze liep weer zo tegen de hand en het liefs echt helemaal met de kop in de lucht en alleen maar willen draven en zwiepen met de staart en erg sago echt of ze zich niet lekker voelde!
Dus ik toch maar weer een week gestapt erop en weinig gedaan maar niks hielp dus ik fysio erbij gehaald en die heeft haar weer los gemaakt en drie dagen rustig aan en dan weer verder!
Nou ik gedaan en paard liep nog slechter en stond dus ook elke keer op de achterbenen toen was ik het zat en ben ik naar kootwijk gegaan om daar warmtescan te laten doen en foto's gemaakt van haar wervels omdat ik dacht dat ze atrose of KS had nou eigenlijk zag alles er perfect uit alleen bij de spieren in de hals was het op de scan een stuk roder en moest ik maar die week erop terug komen om Fysio heb Ti amo te doen om spieren los te krijgen!
Ik met instructrice en vriend naar kootwijk geweest voor fysio en later heeft instructrice gereden en de Fysio ernaar gekeken hij vond dus ook dat paard erg slecht liep en kon niet geloven dat dit paard in een half jaar tijd M2 liep zonder moeite en wist niet wat hij ermee aan moest dus gaf het een naam atactisch
Oke ik helemaal over de zeik en depri want het was afgelopen in de sport
Zo heb ik tijden moeten denken wat ik ermee moest en sommige mensen vonden dat ik haar in moest laten slapen en een ander paard moest gaan kopen en dat wou ik niet dus zou ze fokmerrie worden omdat het niet overdraagbaar is en dan blijft Ti toch bij mij, en ik zou ander paard kopen!+

dus ik begin nov. startkaart afgezegd en gaan kijken naar ander paard maar niks was zo leuk als Tietje en eind dec. ben ik toch weer op Ti amo geklommen en tot mijn grote verbazing had ik heel ander paard terug
(heb haar ook bijna twee maanden gestapt elke dag en bijna geen hardvoer gegeven)Eigenlijk had ik weer beetje oude Ti terug en ze was ook weer vrolijk en alles vond ze leuk en het ging weer steeds beter en in Jan. heb ik weer les genomen en mijn instructrice stond met een bek vol tanden!!!!!!
En moet zeggen dat ze helemaal weer terug is op het oude nivo en het eigenlijk perfect gaat!
Maar toch hadden we het er veel over omdat het toch heel raar was toen kwamen mensen erachter dat je in een bloedtest niet kan zien of iets aan het dalen of aan het stijgen is dus na een hoop navraag ben ik erachter gekomen dat ik testen van iemand anders heb gehad
Dus Ti amo was gewoon een stuk erger spierbevangen en had medicijnen moeten hebben en ik had misschien wel maanden moeten stappen wat ik uit stommigheid eigenlijk ook heb gedaan!
Maar ik dank god op mijn blote knieën dat mijn paard gezond is want tietje is echt mijn alles!
Maar dit verhaal heeft mij 900 euro gekost wat achteraf nooit heeft gehoeven!!!
Maar ik hoor dus veel meer verhalen hierover van andere mensen die problemen had bij de Vallei dus eigenlijk wil ik er wat aan gaan doen!
Wat vinden jullie?Want ik heb het geld zeker niet op mijn rug groeien!
Misschien wel grappig om te weten maar door onbekende reden is mijn startkaart dus nooit opgezegd
Dus ik denk dat er een paar engels in de hemel waren die mijn wouden waarschuwen

het moest zo zijn
en nu kan je weer lekker met haar op wedstrijd

Veel plezier nog samen