raam nodig in trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

connie1964

raam nodig in trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 21:29

in mijn trailer zitten geen ramen....tis niet anders maar is dat erg?Of ligt dat aan t paard?

ikke

Re: raam nodig in trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 22:55

connie1964 schreef:
in mijn trailer zitten geen ramen....tis niet anders maar is dat erg?Of ligt dat aan t paard?

Wat vindt je paard?
Er is niemand die je kan verplichten een raampje erin te maken, dus als je paard het OK vindt, lekker zo laten.

langemans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 22:59

Beetje donker vind je niet?

Ga jij eens in de kofferbak liggen. Kijken of je er niet kotsmisselijk uit komt....

migomirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 23:03

sorry vind dat een beetje een raar antwoord.
misschien is de trailer aan de achterkant wel open? en dan nog ligt het paard er toch niet in de kreukels in......
ik zat vroeger ook altijd achter in het bestelbusje van mijn vader zonder raampies nooit misselijk uitgekomen!!!!

idd wat ikke ook zegt, hoe reageert jou paard erop? mijn raampje zit vrij laag kan nie niet door kijken, hij vindt het niet erg.

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 09:40

Mijn paard staat áltijd te koekeloeren door de raampjes, hij pakt een pluk hooi en staat het al kauwend te kijken door het raam.
Denk niet dat hij happy zou zijn, zonder raam in de trailer.

Het is maar net wat je paard gewend is Lachen

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 09:41

Of het echt erg is ligt denk ik aan je paard.
Ik persoonlijk vind het toch wel fijn voor het dier als hij wat kan zien van de omgeving.

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-08 17:18

wat heeft liggend in een kofferbak in godsnaam te maken met een paard die op een trailer staat??

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 17:21

pres schreef:
Ik persoonlijk vind het toch wel fijn voor het dier als hij wat kan zien van de omgeving.

Haha, ik moest hier wel even om lachen. Kan je paard ook meegenieten van het mooie uitzicht Knipoog

Ontopic: Ik heb zelf geen trailer, maar ik kan me voorstellen dat licht wel noodzakelijk is een trailer. Of dit nou afkomstig is van de achterkant, vanuit een raampje of van een lamp, is denk ik bijzaak. Ieder paard reageert anders op een raampje, er zijn paarden die het super vinden. Maar als jouw paard het niet nodig heeft, zou ik het lekker zo laten!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 17:23

Wij hebben sinds deze week ook een trailer en heb bewust een trailer met raampje gezocht.
Zowieso voor het daglicht, maar ook dat ik Silence in de gaten kan houden.
Ons raam zit aan de voorkant, dus kan hem perfect zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 17:25

Of het moet?
Waarachijnlijk niet
Zelf vind ik het idee wel fijn. Kawa staat idd ook altijd naar buiten te kijken Lachen

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 17:26

WildChild schreef:
pres schreef:

Haha, ik moest hier wel even om lachen. Kan je paard ook meegenieten van het mooie uitzicht Knipoog

Hahaha tja die van mij staan altijd lekker te koekeloeren onderweg *LOL*

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 17:28

Mijn paard gaat niet in een trailer zonder ramen. In onze vorieg trailer heeft mijn man zelf 2 ronde raampjes gezet. Nu hebben we een andere trailer met een groot raam aan de voorkant. Ik zie mijn paard er echt doorheen kijken naar van alles en nog wat. Lijkt mij zelf ook prettiger als je iets kan zien als je in zo'n hobbel ding moet staan.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 17:28

de paarden die ik in de trailer of vrachtwagen heb gehad keken allemaal naar buiten door het raampje.

daarom zou ik, als ik een trailer zou kopen, gaan voor een trailer met een ruim raam aan de minnden voorkant. dan hoeft het paard ook de hals niet onnatuurlijk te houden zodat hij uit het raampje kan kijken.

verder denk ik niet dat het noodzakelijk is als de trailer maar voldoende licht is

Death_Squad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 17:33

Verlichting is prima maar dat kan ook gewoon met een lampje. In vergelijking: op menig vrachtwagen kunnen de paarden sowieso weinig van de omgeving zien.

Mijn ervaring is dat paarden het prettig vinden om iig iets van hun omgeving te zien en dat ze via een trailer raam mee *zouden* kunnen kijken. Maar mocht het een aanzienlijk prijsverschil of wat dan ook veroorzaken... denk dan ook aan je portemonee Knipoog

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 21:18

Death_Squad schreef:
Verlichting is prima maar dat kan ook gewoon met een lampje. In vergelijking: op menig vrachtwagen kunnen de paarden sowieso weinig van de omgeving zien.

Mijn ervaring is dat paarden het prettig vinden om iig iets van hun omgeving te zien en dat ze via een trailer raam mee *zouden* kunnen kijken. Maar mocht het een aanzienlijk prijsverschil of wat dan ook veroorzaken... denk dan ook aan je portemonee Knipoog

Voor 30,- zet een handig iemand er zo twee raampjes in Haha! ( heeft mijn man bij mijn oude trailer gedaan)

langemans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 22:12

connie1964 schreef:
wat heeft liggend in een kofferbak in godsnaam te maken met een paard die op een trailer staat??

Een trailer zonder ramen, om precies te zijn. Wel: het er in beiden donker en je kan in beide plekken niet naar buiten kijken.

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 22:24

Ik had eerst ook geen raam in mijn voormalige trailer, maar omdat het boven de laadklep altijd open was, was het overdags echt niet donker. En als het wel te donker is, kan je altijd nog de verlichting aan doen natuurlijk (in de meeste trailers zit ook wel een binnenlamp). Ik reed sowieso altijd, overdags en 's avonds, met de verlichting aan om zo toch wat meer zichtbaar te zijn voor de medeweggebruikers.
Uiteindelijk heb ik er wel voor 65 euro een raam in laten zetten zodat hij lekker naar buiten kon kijken. Ik vond dat toch wat leuker voor hem dan zo'n dichte trailer.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 10:39

Ik heb zowel geen raam en geen verlichting en de pony's lopen er altijd normaal in en uit. Verlichting wordt er nu wel in gemaakt (voor mezelf) maar een raam heb ik niet eens plek voor