Bak slepen met Quad ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PollyB

Bak slepen met Quad ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 22:09

Mijn broer en ik zijn van plan om een Quad te kopen ( 2e hands ) gewoon om wat mee door de wei te scheuren. Maar kun je ook de bak er mee slepen als je er een ploeg/ eg ( weet ik hoe dat heet ) achter hangt. Of het gras er mee maaien ? Er zou wel iets van een trekhaak aan moeten zitten.

Iemand enige ervaringen ermee ?:+

malloesje

Re: Bak slepen met Quad ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 08:26

wij hebben het ook wel eens met de quad gedaan met een egje erachter aan de trekhaak. Gaat best goed, behalve als ie echt hard moet trekken dan is een trekker beter (meer vermogen)

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 08:28

Moet best lukken denk ik, bij ons op stal heb de eigenaar ook een quad die heeft de bak daar ook wel eens mee gesleept, normaal gesproken doet ie het met de trekker hoor, maar hij wilde het een keer uitproberen... Dat ding kreeg ook een 2 paardstrailer weggesleept dus moet wel lukken denk ik

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 11:19

gras maaien met een Quad? hoe wil je dat doen? je kunt er geen grasmaaier voor een trekker achter hangen want dan mis je de aandrijfstang bijv.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 12:17

Tuurlijk gaat dat, why not?
Quad is heel handig, wij handden er ook een tijd ene, had ook een trekhaak waar we een karretje aan konden hangen. Zo hebben we ook de weiden afgezet, spul in de kar en kneuren maar Haha!

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 13:12

Ja precies, en ze zijn niet echt duur Haha!. Daarnaast kun je er mooi mee door de wei tuffen Clown.

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 13:13

Ja alleen ze zijn wel doodeng om op te rijden vind ik, zker als je bij iemand achterop zit en je zelf geen controle hebt Tong uitsteken

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 13:21

Nee man, t rijden is juist het leuke eraan, kijk wel uit met te hard door de bochten gaan haha, Lachen
Achterop is idd best eng, daarom rijd ik liever zelf Tong uitsteken

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 13:24

Hahaha wij hebben een wei met vet veel heuvels Tong uitsteken.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 13:26

ja das nog beter haha Lachen
Ik ben er ook vaak mee bij ons achter in het bos geweest, ook erg leuk Haha!

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 13:28

Ja maar mocht alleen een keer rijden in de bak en vond het echt doodeng, was bang dat ik de bakrand aan gort zou rijden Tong uitsteken En daarna achterop gezeten bij een stal genootje maar dies pas 15 dus die was een btje overmoedig, zaten we echt op een haar na niet in het hek... Maar verder zkers top zo'n quad, stal eigenaar moest laatst van wat bomen takken kappen heeft ie der achtergeknoopt en zo het weiland uitgereden, scheelt toch een hoop werk en zo'n ding is ook niet gigantisch duur en neemt weinig ruimte in Haha!

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 13:31

mmm, ik zal dan de staleigenaar maar eens liefaankijken of idd dan een quad geen betere optie is voor de bak slepen. Dan kan ik het ook zelf bij houden. De tractor vind ik te groot en lomp om in de bak mee te rijden.

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 13:33

Hahaha ja Tong uitsteken. Quad gaan ook harder. Ik zit al op marktplaats te kijken naar quads. Maar wat is nou goed ? 2 of 4 takt. Hoeveel CC ? Ik heb er totaal geen verstand van Clown.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 13:37

De bak aanslepen zal best gaan maar echt goed zoals met de tractor zal het niet gaan. Je kan de sleep bijvoorbeeld niet optillen en zo goed in de hoeken plaatsen zoals bij de tractor.

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 13:39

meggiemeg schreef:
De bak aanslepen zal best gaan maar echt goed zoals met de tractor zal het niet gaan. Je kan de sleep bijvoorbeeld niet optillen en zo goed in de hoeken plaatsen zoals bij de tractor.

Dat valt op zich best mee want met de quad kom je zoiezo al veel makkelijker in de hoeken en dan pak je voor die laatste meter toch een hark Vork Tong uitsteken

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 13:42

Je krijgt met een tractor de bak gewoon veel beter aangesleept. Wij hebben het ook een tijd lang gedaan met een quad en soms achter de jeep. Het zand sleep je als het ware mee en je kunt de druk op de sleep niet goed regelen. Bij een tractor kan je de sleep wat omhoog kantelen als dat nodig is. Onze bak zag er op een gegeven moment meer uit als een golfbad en was echt niet glad meer. Er is toen iemand gekomen om de boel te egaliseren en te vlakken en sindsdien houden we m bij met de tractor en sleep en blijft die super vlak en geen golven meer!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 13:50

PollyB schreef:
Hahaha ja Tong uitsteken. Quad gaan ook harder. Ik zit al op marktplaats te kijken naar quads. Maar wat is nou goed ? 2 of 4 takt. Hoeveel CC ? Ik heb er totaal geen verstand van Clown.

Laat dat dan maar aan je broer over, als die er wel verstand van heeft. Lachen

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 13:51

Heeft hij niet, hij weet alleen alles over brommers en computers

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 13:52

Ik zal eens navragen welke wij hadden, die was erg fijn.
Was ene van Mooren machines.. dat weet ik wel nog, en hij was groen haha Lachen

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 22:52

Je hebt bijna alle machines die achter een trekker kunnen ook voor achter een quad of autotrekhaak. De maaier gaat dan op benzine bijvoorbeeld. Vind de prijzen wel heel erg hoog!

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-08 07:56

Voor die eggen ?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 11:40

de prijzen van die machines in het algemeen. Weet dat je wel goedkopere bakvlakkers kunt krijgen voor achter een auto of quad, maar de prijzen die ik zag voor eggen, walsen, maaimachines en weideslepen etc waren behoorlijk hoog. Zou de link weer op moeten zoeken, misschien later een keertje.