Kosten voor het exporteren van een paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Kosten voor het exporteren van een paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 16:25

Super lange titel, maar wel gelijk duidelijk.
Ik heb wat gezocht op internet maar ja dat valt allemaal niet zo mee.
Ik zit er enorm hard aan te denken te emigreren, en m'n pony gaat mee dan natuurlijk.
Grote kans dat het buiten de EEG is en heb wel de keuringkosten voor buiten de EEG gevonden, maar ja hoe duur is een vliegticket(.nl) voor een paard?
in welke landen moeten ze wel of niet in quarentaine?
moet je voor een paard ook een visa hebben?
verschilt het allemaal per land?

Concorde

Re: Kosten voor het exporteren van een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 18:18

Eeehhh, je hebt het nu over de hele wereld?? Da's leuk praten... De eisen verschillen namelijk écht pér land. Ga er maar vanuit dat ze voor buiten de EEG in quarantaine moeten. Soms hier en op plaats van bestemming, soms één van beide. Paarden die naar Amerika gaan staan alleen daar in quarantaine: merries 2 weken, hengsten 4 weken en ruinen 3 dagen.
En net zo goed als een ticket voor jou naar Spanje toch ff goedkoper is dan eentje naar China... Geldt dat voor je paard ook. Valt geen zinnig woord over te zeggen. Wil je wat weten dan kun je bijvoorbeeld bellen met Peter Langeweg (die regelt vervoer per vliegtuig voor paarden) maar als je het bij hem zo brengt als hier krijg je daar ook geen nuttig antwoord.
Quarantaine is dúúr, tickets stervensduur... Loopt in de duizenden euros.
Van een visum voor paarden heb ik nog nooit gehoord.

Woogy

Re: Kosten voor het exporteren van een paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 12:48

Okay dan, wat ik dacht is dus het meest logische, bellen met ambassade van het land waar ik heen wil. Ik zit tot nu toe nog aardig te twijfelen waar ik heen wil. Dat het kost weet ik wel, maar dat is gewoon iets waar ik me bij neer moet leggen, ik kan geen afstand doen van m'n merrie, te veel emotionele band ermee.
Maar hier kan ik in elk geval al iets mee. dank je wel