camera in de wagen, wel of niet en waarom?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jos1

camera in de wagen, wel of niet en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-08 19:54

De titel zegt het al, hebben jullie of zijn jullie bekend met een camera in een paarden vrachtwagen ( B rijbewijs of groter)?

Als je er eentje hebt, waarom heb je daarvoor gekozen (welke merk / type heb je dan, b.v. draadloos, kleurenscherm, hoe bevalt het beeld, evt. prijs etc) en als je er geen eentje hebt, waarom niet?

Ik twijfel zelf of ik er eentje zal doen.

Graag hoor ik jullie ervaringen..........

Wolkje

Re: camera in de wagen, wel of niet en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 22:15

Hier zit er ook eentje in de vrachtwagen.
Het is een fijn idee om de paarden te zien, ook al kan er eigenlijk niks gebeuren. (Afkloppen....)
Als we incidenteel eens met de trailer gaan zien we het paard niet meer, en ik merk dat ik dan toch iets minder ontspannen zit.
Het is raar, maar ik ben er zo aan gewend geraakt om die paarden te zien, ik vind het niks om ze niet te zien.

Aan technische details kan ik je niet helpen, t is niet mijn vrachtwagen, en ook niet mijn camera-systeem.... Knipoog

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 22:43

Ik heb een camera in de wagen, niet draadloos, technische details zou ik moeten nakijken. Ding doet het super en het beeld is helder. Geloof dat ik er € 100 voor heb betaald bij de Praxis. Denk dat ze voor achteruitrijden bij caravans gebruikt worden...

Aprilsgatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 22:47

Waar ik altijd mee ga, zit er een in. (platscherm.)
Kleurenscherm en als je in het paardengedeelte iets zegt. dan hoor je dat in de cabine. Clown (nietDraadloos maar kan hem niet verplaatsen.)

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 22:54

Mijn vorige vrachtwagen heb ik bij Anemone gekocht, toen raaden ze me daar aan om er gelijk een camera in te zetten, dat deden ze toen bij de prijs in en is mij super goed bevallen!
Als je eens een paard hoort stampen weet je met één blik op het scherm wat er aan de hand is, we zijn wel eens onderweg even gestopt omdat er een paard met zijn halster aan zijn hooinet vast zat en die begon wat te panieken..

Nu heb ik net een nieuwe waar al een camera in zat, ook voor het achteruit rijden, ideaal!
Ik merk wel dat voor ik die camera had ik bijv bij rotondes heel langzaam reed en ik juist merkte dat de paarden daar niet veel om geven en juist wat meer door rijd nu en bij drempels ga ik nu juist langzamer, heel leuk om te zien wanneer de paarden reageren.

Jos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 11:25

Bedankt voor alle reacties.
Zijn er nog meer mensen met tips?

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 17:47

Ik heb geen tips want ik heb geen camera in de trailer. Ik vind het overbodig en onnodig! Ik weet van mijn paarden dat ze rustig staan dus vandaar dat het voor onze situatie behoorlijk overbodig is.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 21:36

Ik vind het best prettig om er een in de veewagen te hebben,maar aan de andere kant zitten we de hele tijd gespannen naar dat ding te kijken.
Tja beetje dubbel dus, toch hebben we in het verleden wel eens iest vreselijks meegemaakt.
Hond trok veulen onder het schot door (de hond was uit zijn bench losgebroken) en tja hadden we toen maar die camera gehad.
Maar ja wel een extreme situatie natuurlijk.