Humbauer Maximus versus Ifor Williams

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

freespirit

Humbauer Maximus versus Ifor Williams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 20:58

Aankomende zaterdag gaan wij kijken naar een Humbauer Maximus. Fantastische grote trailer en geschikt voor onze Irish Sporthorse van 1.84 en onze Appaloosa van 1.60 ernaast.

We twijfelen echter nog een beetje, de Ifor Williams mag nét 200 kg méér vervoeren.

Wie heeft er ervaringen met beide trailers en kan ons een beetje helpen met de te maken keuze ?

ikke

Re: Humbauer Maximus versus Ifor Williams

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 21:57

Ifor, zonder twijfel. Let er wel op dat je hem mag trekken. Om van het laadvermogen van een Ifor volledig gebruik te maken heb je een serieus dikke auto nodig. De echte die-hard zet er een Range Rover classic voor Haha!

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 22:31

ikke schreef:
Ifor, zonder twijfel. Let er wel op dat je hem mag trekken. Om van het laadvermogen van een Ifor volledig gebruik te maken heb je een serieus dikke auto nodig. De echte die-hard zet er een Range Rover classic voor Haha!

izze Nissan Patrol GR 2.8 TDi (lange uitvoering) zwaar genoeg ? Mag 3500 kg trekken Haha!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 22:40

freespirit schreef:
izze Nissan Patrol GR 2.8 TDi (lange uitvoering) zwaar genoeg ? Mag 3500 kg trekken Haha!

Ná, ken net Haha! Haha!

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 23:28

ikke schreef:
freespirit schreef:

Ná, ken net Haha! Haha!

oef...gelukkig maar Nagelbijten / Gniffelen Thanks voor je goede tip !!!

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 11:24

Ik heb zelf erg goede ervaringen met de Humbauer Maximus. Ifor Williams ken ik verder niet.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 11:36

Wil je degelijkheid of luxe?

pryde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 17:42

Trailer wordt standaard geleverd met een 2000kg as. Voor 100 euro meer zit er een 2400kg as onder.
Kun je dus meer laden. Zelf in bezit van Humbaur Pegasus 2007 met 2400kg as, het geheel bevalt uitstekend. Ga eens bij beide dealers langs en vraag een proefrit en maak dan een beslissing.
Succses met de aankoop.

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 21:22

Sjuimpje schreef:

degelijkheid Knipoog

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 21:26

Heb jarenlang Ifor gehad en nu een Humbauer. Mijn paarden staan veel rustiger op de Humbauer en gaan er makkelijker in. Hij is ook lekker groot en hoog. Verder vind ik persoonlijk een zadelkamer wel prettig. De Humbauer is alleen wel een ander kostenplaatje.
Als je voor een Ifor gaat kijk dan wel dat je voor de grote variant gaat.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 23:08

freespirit schreef:
Sjuimpje schreef:

degelijkheid Knipoog

Ifor dus.
Ifor is opgetrokken uit gewapend beton, er zijn maar heel weinig trailers die aan die degelijkheid kunnen tippen. Het heeft een reden waarom een Ifor 900kg weegt. Die Engelsen hebben ook geen enkele reden om op gewicht te besparen. Een Land Rover kost een schijntje in GB om op de weg te houden (minder dan willekeurig welke kleine middenklasser in NL). Als je 3500kg aan de haak mag hebben, geef dan 10 goede redenen om te bezuinigen op gewicht!

save

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 23:17

Heey
wij hebben een grote ifor williams en daar wordt een Shire van 1,83m in vervoerd gaat prima, lekker veel ruimte, vooral in de hoogte, lengte past hij erin (geen halve meters over maar staat prima) en zijn billen passen er ook prima in! Verder vindt ik de trailer echt super goed op de weg liggen, zelfs als hij leeg is! Maar het belangrijkste is dat hij zo sterk is, tijd terug zag ik hier op bokt een nieuwsbericht dat een trailer was omgeslagen hele kap enz kapot en een (half) jaar daarvoor een ifor over de kop geslagen en die had geen schrammetje ( bij wijze van spreke) Het enige nadeel vind ik dat het niet een hele mooie trailer is maar veiligheid boven alles!!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 23:32

Ik heb een Humbaur rapid plus en ben er zeer tevreden over.
Ik heb toendertijd getwijfeld tussen de Humbaur en de IW, maar omdat de IW alleen in noord Dld te koop was en ik geen zin had in gedoe als er wat mee aan de hand zou zijn, heb ik uiteindelijk voor de Humbaur gekozen en tot-nu-toe geen spijt van gehad.
Hij is mooi ruim, alles erop-en-eraan, laad prettig en heeft een super wegligging (zowel met de paarden erin, als ongeladen).
Ik kan dus niet oordelen of de Humbaur beter is dan de IW, ik kan alleen uit ervaring zeggen dat de Humbaur super is Lachen .

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 18:32

freespirit schreef:
Sjuimpje schreef:

degelijkheid Knipoog

Dan kom je inderdaad op de Ifor uit,
ik heb er vorig jaar eentje achterover op zijn rug in de Ifor gehad, het duurde een half uur voor we het paard bevrijd hadden maar wat was ik blij dat ik de Brenderup thuis had gelaten, die trailer was totalloss geweest. De Ifor had alleen wat krasjes van het gemaai van de hoeven.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 19:35

Als je voor een Ifor gaat, neem dan niet een oude tweede handse maar een met een aluminium coating onder de lak. De generatie ervoor staat namelijk bekend voor rottende wanden.

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-08 23:39

Dank allemaal voor jullie reacties. Uiteindelijk hebben wij vandaag tóch de Humbauer Maximus gekocht Haha!

We hebben alle reacties naast elkaar gelegd, óók de pb's die ik heb gekregen. Daarnaast beide trailers bekeken en wij meenden toch dat de Humbauer degelijker in elkaar zit.

Tel daarbij op dat een goede vrienden van ons nog geen half jaar geleden een spiksplinternieuwe IforWilliams kochten, waar ze nu al weer mee terug kunnen naar de dealer; de popnagels roesten en er zijn panelen te krap waardoor e.e.a. schuift.

Daarbij is de afstand van achterkant auto en voorzijde trailer bij de Ifor erg kort, wat beperking opleverd bij manuvreren en uitladen auto.
De Ifor heeft bladveren en is dus stugger dan de Humbauer. Daarbij zijn de wielen van de Humbauer 15 inch en die van de Ifor maar 13 inch, de Humbauer is hiermee stabieler.

De nadelen van de Ifor wegen niet op tegen het voordeel van voorladen op.

Wij zijn erg blij met de Humbauer Vingers aflikken

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 11:49

Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop.
Fijn dat je er blij mee bent.

Alhoewel ik het persoonlijk niet eens ben met de bewering dat de humbaur degelijker is dan de ifor Knipoog

Ik heb ook veel trailers bekeken en alhoewel ik de ifor absoluut niet de mooiste vond, vond ik het wel de degelijkste.
Bij mij is het dus ook de ifor geworden.

Maar goed ik neem aan dat de humbaur ook prima is. Veel pleizer ermee!

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 12:00

Ik heb geen van beide maar ken ze wel. IW is een zwaar, sterk apparaat maar t grootste nadeel daarvan vind ik dat gerammel van die aluminium onderdelen, kettinkjes enz! Zouden ze dat niet anders kunnen maken? Zwaar irritant!

Gefeliciteerd met je trailer!

pryde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 17:37

Gefeliciteerd met je aankoop. De Maximus ligt wat ontwikkeling mijlen ver voor op de Ifor.
Dit model is toch al 25 jaar niet veranderd. Dus wat betreft de degelijkheid en technische ontwikkeling staat de Maximus ver voor.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 18:42

pryde schreef:
Gefeliciteerd met je aankoop. De Maximus ligt wat ontwikkeling mijlen ver voor op de Ifor.
Dit model is toch al 25 jaar niet veranderd. Dus wat betreft de degelijkheid en technische ontwikkeling staat de Maximus ver voor.

Waar baseer jij technische ontwikkeling op? Definieer wat jij onder degelijk verstaat.