Hoe onderhouden jullie je trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Barbara88

Hoe onderhouden jullie je trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 16:32

Hoi hoi,
Ik heb net een trailer gekocht en was benieuwd hoe jullie je trailer onderhouden.
Zo ie zo elke keer na gebruik de mest eruit halen neem ik aan.
En verder hebben jullie stro op de bodem, of helemaal niets?

Groetjes Barbara

AaronYve

Re: Hoe onderhouden jullie je trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 18:27

Altijd mest eruit halen na gebruik.
Wordt 1 of 2x per jaar onder de hoge druk gezet, sowieso in het voorjaar maar soms ook in het najaar.
Ik doe een beetje stro op de grond dan loopt hij er ook zo in en ik doe het voor de urine.
Sommige zeggen dat het dan glad kan worden maar dat is bij mij nog nooit zo geweest.

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 18:30

Ik heb stro op de bodem Lachen

Mijn paard plast altijd onderweg.
Stro absorbeert het meeste, dat haal ik er dan ook uit.

Eens in de zoveel tijd maak ik de bodem schoon met wat emmers met dettol voor de urine goed eruit te spoelen.

Ik probeer twee keer per jaar trailer helemaal schoon te maken met hogedruk. Binnen en buitenkant.
Dan poets ik het polyester met speciaal spul op en mijn pa checkt alles qua remmen en weet ik veel wat Clown

We hebben de trailer nu 2,5 jaar. Nieuw gekocht Lachen

Ziet er ook nog als nieuw uit Lachen

Anick

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 19:42

Ik doe dat idd ook. Mest eruit. Natte plekken eruit. Alles wat droog is blijft liggen.
Wel haal ik altijd het hooi eruit. Wij hebben kuil en dat wil nog wel eens flink warm worden eronder.

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 19:44

Ik haal altijd de mest eruit en ik heb geen stro ofzo op de bodem. 1 x per jaar ofzo goed schoonmaken en ook 1 x per jaar (voolgens mij) een controle. Knipoog

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 19:46

Wij hebben niets op de bodem. we halen de mest eruit en andere viezigheden,* Evt. hooi* we vegen altijd even na elke rit, en ook inderdaad met de hogedruk spuit eens in de zoveel tijd even goed schoonmaken.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 23:09

Voor elke rit banden en bandenspanning controleren. Check of alle verlichting werkt en glaasjes heel zijn.
Na de rit schoonmaken, indien nodig uitschrobben. Één á twee maal per jaar remmen en wiellagers controleren, koppeling en remsysteem doorsmeren en checken en eigenlijk moet ik 'm vaker wassen.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 23:14

ik haal meteen als ik terug kom de mest eruit en veeg de bodem schoon
en leg de rubberenmaten over het tussenschot zodat de bodem goed droog kan worden (mocht er urine onderliggen )
als je de rubberen matten lang laat liggen gaat het schimmelen is niet goed voor de bodem
een paar keer per jaar spuit ik hem van binnen en van buiten helemaal schoon met dettol of bleek

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 23:20

Na gebruik altijd uitmesten en uitvegen, soms vanbinnen een keer uitsoppen als dat nodig is en ook de buitenkant 1-2 keer per jaar wassen. 1 keer per jaar onderhoudsbeurt bij de dealer en met 2-3 jaar inruilen voor een nieuwe trailer.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 23:23

ikke schreef:
Voor elke rit banden en bandenspanning controleren. Check of alle verlichting werkt en glaasjes heel zijn.
Na de rit schoonmaken, indien nodig uitschrobben. Één á twee maal per jaar remmen en wiellagers controleren, koppeling en remsysteem doorsmeren en checken en eigenlijk moet ik 'm vaker wassen.

Same here. Al ben ik niet zo netjes dat ik voor elke rit de bandenspanning controleer.

1x per jaar was ik hem van onder tot boven. Verder af en toe de ergste bagger eraf, met name van kentekenplaat, verlichting en raampjes.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 13:10

Sythaa schreef:
Na gebruik altijd uitmesten en uitvegen, soms vanbinnen een keer uitsoppen als dat nodig is en ook de buitenkant 1-2 keer per jaar wassen. 1 keer per jaar onderhoudsbeurt bij de dealer en met 2-3 jaar inruilen voor een nieuwe trailer.

elke 2 tot3 jaar!!! Zoveel geld heb ik nou ook weer niet hoor Tong uitsteken
Maare bedankt voor alle reacties Haha!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 18:38

Na elke rit de mest eruit en schoon spuiten met water (Anouar plast minimaal één keer in de trailer, soms wel vaker), daarna goed laten drogen.
Ongeveer 2 keer paar jaar wordt de buitenkant gewassen en kijkt m'n vader hem helemaal na (bodem, remmen, banden...)

De trailer is al 30 jaar oud en nog perfect (wel een nieuwe bodem)

carientje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 18:28

Ik heb op de boden niks liggen er zit een rubberen vloer in. de poep haal ik er elke keer uit en als mijn pony er in heeft geplast spuit ik dat schoon 1x in de twee maand wordt de trailer met de hoge druk schoongespoten en hij wordt 1 keer per jaar het polyester gepoetst.
Ook wordt ie 1x per jaar naar de dealer gebracht voor een onderhoudsbeurt.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 22:35

Elke keer na gebruik de mest weg halen.
2x per jaar wassen van binnen en buiten.
1x per jaar kijkt mijn vriend (automonteur) hem na op de brug en zorgt ervoor dat alles weer soepel gaat.

Voordat ik mijn vriend leerde kennen is de trailer altijd (2x) nagekeken en doorgesmeerd door de trailerdealer. Maar dat laat ik hun nooit meer doen. Ze hebben nog nooit de banden gebalanceerd en de remmen zijn ook nog nooit daar uit elkaar gehaald schoongemaakt en ingespoten met vet.
Nu is dit allemaal wel gedaan en de trailer is weer helemaal super.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 22:43

Ook hier: altijd meteen na de rit de mest eruit. 1x per maand veeg ik hem echt helemaal leeg. Ik heb overigens niks op de bodem liggen.
2 x per jaar spuiten we hem binnen en buiten schoon met de hoge drukspuit.
1 x per jaar voor de check-up naar de dealer.

Verder heb ik er gelukkig alleen maar erg rustige types in staan. Kan me zo voorstellen dat als een paard onrustig is in de trailer, veel schraapt en trapt je daar extra moet controleren.

Veel plezier van je trailer!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 22:51

mensen hoge druk is zo slecht voor je trailer daardoor verzwaken de kitnaden.
ik heb nu een jaar een eigen trailer. als ik terug kom is het mest eruitscheppen(heb er geen stro in)
en paar emmertjes water(of met tuinslang ) erdoorheen. ook de trapbescherming ga ik even met borsteltje en wat water af. heb aluminium(of wat het dan ook is) trapbescherming en de mest bijt uit erop. verder doe ik soms de voorkant(voerbakken deurtje en hout mee) en ook elke keer het tussenchot. buitenkant doe ik 2 a 3 x per jaar en hij gaat 1 xper jaar terug naar dealer om na gekeken te worden. veel plezier ervan. en als je hem goed onderhoud kan hij erg lang mee.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 04:36

Ik maak mijn trailer ook altijd schoon als mijn paard er in heeft gestaan, verder ligt er bij mij niks op de bodem