verzekering; wat word gedekt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Danielle_D

verzekering; wat word gedekt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 23:32

hallo,
ik ben van plan om over ong een half jaartje mijn eerste paard te kopen. daarom ben ik nu alvast goed aan het rondkijken.
alleen heb ik niet zoveel verstand van verzekeringen ed. ik heb al wel veel rondgekeken op internet, maar niet echt een antwoord kunnen vinden op mijn vraag.
als ik mijn paard verzeker, is die bij de meeste verzekeringen verzekerd voor als hij komt te overleiden. maar is er ook een verzekering (en welke dan) waarbij alle dierenartskosten worden vergoed (met wellicht een eigen risico van????)
ik bedoel bijv, je paard is waarsch. een keer gestruikeld en loopt nu kreupel; dierenarst moet komen (waarsch vaker dan 1x) wellicht moeten er foto's worden gemaakt, medicijnen, operaties ed. in hoevere worden zulke dingen gedekt???

verder heb ik nog een vraagje alleen dan over het keuren...
weet iemand wat het ongeveer kost om je paard te laten keuren?? dit verschild waarschijnlijk per dierenarts...maar ongeveer?

hopelijk kan ik hier een duidelijker antwoord vinden op mijn vragen!

cissy

Re: verzekering; wat word gedekt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 09:22

hangt af van de verzekerde waarde van je paard en wat voor verzekering je afgesloten hebt, daar kunnen wij geen antwoord op geven dat zul je toch echt bij een verzekeringsmaatschappij moeten navragen.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 09:27

ik heb mijn paard bij hyppozorg verzekerd. Moet je daar eens info opvragen. Mijn paard is uitgebreid verzekerd en daar betaal ik dan ook wel voor hoor

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 09:28

interesant topic, keuren hangt inderdaad heel erg van dieren arts af en ligt ook aan of je rontgen foto's wil maken of alleen klinish
Rontgenlogish keuren kost ongeveer 400 euro geloof ik...

(volgens mij Knipoog)

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 11:31

Bij veel maatschappijen kun je je paard idd voor Va kosten verzekeren. Hierin wordt ook weer onderscheid gemaakt, zo kun je je paard bv. standaard of uitgebreid verzekeren. Voor meer informatie hierover kun je het beste even contact opnemen met een verzekeringsmaatschappij.

Imo is het verzekeren tegen va kosten alleen nuttig wanneer je dit uitgebreid doet. Onder de standaard dekking vallen bv. geen kreupelheden die van binnenuit ontstaan zijn. De uitgebreide variant vergoed dit dan wel weer.

Je verzekerd je paard voor een x bedrag. (= de verzekerde waarde) Laten we zeggen dat dit bedrag bv. 4000 euro is. Wanneer je paard nu iets mankeert en je hebt hem uitgebreid verzekerd incl. va-kosten dan kun je de kosten declareren tot maximaal de verzekerde waarde per jaar. Daarnaast heb je vaak wel een eigen risico per gebeurtenis, in mijn geval 20% met een minimum van 40 euro.

charily

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 14:50

je bent neit de enige met die vraag.
ik wil over 2 maanden een eigen paardje gaan aanschaffen
met een waarde tot 2000 euro (wil namelijk alleen recratief rijden)
ik zit nu bij de equipe paardenverzekeringen te kijken, spreekt me erg aan.
de grootste ziekenkosten polis is 175 euro voor een jaar
http://www.fairmount-bv.nl/pv_ziektekosten.php
alleen er staat neit duidelijk bij wat het eigen risico is.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 15:41

Ik zit er ook over na te denken maar mijn paard is al 12 jaar.

Ik ben eigenlijk ook benieuwd naar ervaringen, of verzekeringen het écht dekken.
Enige wat ik heb gehoord dat een dierenarts inslapen had aangeraden en de verzekering geen verdere dierenarts kosten wilde betalen. Beter nog, ze moest 500,- aan de verzekering betalen om haar paard terug te kopen.

Dus wat gebeurd er als je zelf besluit om je dier niet in te laten slapen?

Danielle_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 18:26

charily schreef:
je bent neit de enige met die vraag.
ik wil over 2 maanden een eigen paardje gaan aanschaffen
met een waarde tot 2000 euro (wil namelijk alleen recratief rijden)
ik zit nu bij de equipe paardenverzekeringen te kijken, spreekt me erg aan.
de grootste ziekenkosten polis is 175 euro voor een jaar
http://www.fairmount-bv.nl/pv_ziektekosten.php
alleen er staat neit duidelijk bij wat het eigen risico is.

als je hier kijkt: http://www.fairmount-bv.nl/verzekeringe ... zekering=8
staat er wel dat je eigen risico 25% is met een minimum van 50 euro.
dus stel mijn paard krijgt wat (bijvoorbeeld, rug problemen) en de dierenarst/medicijn kosten bedragen in totaal 400 euro, dans is 100 euro voor mijn rekening en de rest word vergoed..?
en die verzekering kost mij dan 175 euro per jaar?