Trailer en Ford Focus

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Siebjuh

Trailer en Ford Focus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-08 19:54

Vanwege verhuizing op 1 maart zijn we aan het kijken voor onze auto + trailer combinatie voor de tocht.
Het is een stukje van niet meer dan 20 minuten.

We kunnen de auto van de ouders van mijn vriend meekrijgen, een ford focus(max trekgewicht 1600kg).
Is het mogelijk om met deze auto een trailer met een paard en een pony erin te trekken?

Ik weet niet wat het gewicht is van de trailer die we meenemen.

Alvast bedankt,

Sibel.

hesterve

Re: Trailer en Ford Focus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 20:05

T is volgens mij beter om ze dan maar om de beurt weg te brengen zeker als het maar 20 min. rijden is een tweepaards trailer weegt zo'n 7 a 800 kilo een paard zo'n 5 a 600kg en een pony 200/ 500 kg

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 20:48

Ik ben het eens met bovenstaande.
20 minuten is geen heel groot stuk, dan zou ik ook zeggen om ze om de beurt te vervoeren Lachen

Siebjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-08 20:52

Ik vervoer ze liever samen, dit vanwege het karakter van een van de twee. Dat wordt dus een andere auto. Boos!

carientje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 21:22

Ja ikdenk dat het beter is inderdaad om ze om ste beurt te vervoeren en anders moet je inderdaad opzoek naar een andere auto

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 23:10

Siebjuh schreef:
Ik vervoer ze liever samen, dit vanwege het karakter van een van de twee. Dat wordt dus een andere auto. Boos!

Je hebt kennelijk een trailer beschikbaar? Huur gewoon een dikke bestelbus. Met een beetje zoeken kun je ze zelfs voor een halve dag huren. Dat kost enkele tientjes, kun je de ellende niet voor hebben.
Dat je voor deze combi B-E nodig hebt, zal ik je waarschijnlijk niet hoeven vertellen, maar dan hoeven anderen die discussie niet óók nog op te starten Haha!

Siebjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-08 23:42

Een dikke bestelbus in het weekend huren mag je nog wel wat voor neerleggen, helaas.

We zijn er overigens uit; we gaan 2 keer rijden. Dan kunnen de voertonnen etc ook direct mee. Volgens mij moet ik me niet zo aanstellen en kan ze het best. Haha.

Mijn vader stamt nog uit de oude tijd dat je bij je B rijbewijs direct ook je E kreeg, in de afgelopen twee jaar daar goed gebruik van gemaakt, hehe.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 09:05

Siebjuh schreef:
Een dikke bestelbus in het weekend huren mag je nog wel wat voor neerleggen, helaas.

We zijn er overigens uit; we gaan 2 keer rijden. Dan kunnen de voertonnen etc ook direct mee. Volgens mij moet ik me niet zo aanstellen en kan ze het best. Haha.

Mijn vader stamt nog uit de oude tijd dat je bij je B rijbewijs direct ook je E kreeg, in de afgelopen twee jaar daar goed gebruik van gemaakt, hehe.

Ha, jou pa is ook zo'n ouwe sok van voor '84 al een rijbewijs Haha! Ja, ik ben ook zo'n ouwe sok
Maar twee keer rijden is waarschijnlijk de simpelste oplossing, waar je uiteindelijk ook het minste tijd mee kwijt bent.

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 10:25

Ikke, waar huur ik die dikke bestelbud met trekhaak?
Want ik kan ze nog niet met een kaarsje vinden....

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 10:50

kebie schreef:
Ikke, waar huur ik die dikke bestelbud met trekhaak?
Want ik kan ze nog niet met een kaarsje vinden....

Ik heb een aantal keren een Ford Transit gehuurd bij Noot in Ede, http://www.nootede.nl Neem de 10m3 versie, met de 5m3 heeft het kennelijk ooit problemen gegeven met de hoogte van de trekhaak. Zij wilden die toen niet aan mij verhuren toen ik melde dat er een trailer achter moest. De 10m3 voldoet uitstekend en doet ongeveer 1:10 met de trailer erachter, op de afstanden (snelweg). Wel opletten dat je niet naar 5 schakeld, dan gaat ie zuipen! In 4 doet ie het lekker, al heb je wel iets meer motorlawaai (hoger toerental), maar dat is niet storend, je kunt gewoon praten en radio luisteren Haha!