trailer bescherm vraagje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PBA_

trailer bescherm vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 13:10

Splash gaat altijd met bescherming de trailer op omdat ze wel eens wil pielen met inladen. Ben bang dat ze ergens achter blijft hangen dus heeft ze hoge beschermers om. Nu zakken die dingen telkens af en kan ze met regelmaat maken. Nu zijn ze al zover dat maken niet echt meer kan. Wat gebruiken julie voor bescherming en wat kan ik anders gaan gebruiken. Is in bandageren wat voor haar? Geen bescherming is geen optie. een peesbeschermer om vind ik te weinig. Graag zou ik wat advies hierin willen. Het gaat om ritten war ze soms langer in de trailer moet staan omdat we naar de andere kant van het land moeten ivm endurance wedstrijden.

ikke

Re: trailer bescherm vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 13:18

splash1999 schreef:
Splash gaat altijd met bescherming de trailer op omdat ze wel eens wil pielen met inladen. Ben bang dat ze ergens achter blijft hangen dus heeft ze hoge beschermers om. Nu zakken die dingen telkens af en kan ze met regelmaat maken. Nu zijn ze al zover dat maken niet echt meer kan. Wat gebruiken julie voor bescherming en wat kan ik anders gaan gebruiken. Is in bandageren wat voor haar? Geen bescherming is geen optie. een peesbeschermer om vind ik te weinig. Graag zou ik wat advies hierin willen. Het gaat om ritten war ze soms langer in de trailer moet staan omdat we naar de andere kant van het land moeten ivm endurance wedstrijden.

Dat zou dus niet mogen. De wet EIST dat er GEEN uitstekende delen zijn waaraan een dier zich kan verwonden!
Bandages zou ik zeker nooit doen, als je al bescherming wil gebruiken. Ga gewoon op zoek naar bescherming die niet afzakt. Dit vergt wel enig zoekwerk, maar het is in de handel. Andere optie is zelf maken. Kennelijk ben je handig genoeg om ze te repareren, dus zelf maken zou voor jou geen probleem mogen zijn.
Daarnaast zou je een soort bretels kunnen bedenken, die de beschermers omhoog houden.

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 13:22

Ik heb transportbeschemers gehaald bij Hypo, ze waren toevallig in de aanbieding en bleven 150km perfect zitten.

Ik denk niet dat bandages je in dit geval zullen helpen, als ze ergens aan blijft haken gaat het zo door die stof heen en waarschijnlijk beschadigd haar been alsnog en een peesbeschermer lijkt mij ook niet de oplossing.

Heb je nu gewone transportbeschermers met klitteband ? Misschien dat iets met gespjes iets is ?

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 13:41

niet het feit dat ze ergen aan blijft hangen, verkeerde woordkeuze maar dat ze zich beschadigd als ze schuin de loopplank weer afloopt en zich zo kan bezeren. Alle pinnen zijn tevens gewoon ingetrokken. Zo handig ben ik nu ook weer niet hoor

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 13:54

verder heb ik al vele beschermers gehad en gepast en na een tijdje gaan ze allemaal afzakken. De enige die ik kan bedenken zijn die hele harde dingen maar vind ze persoonlijk iets te prijzig

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 14:03

je zou ook de klittenbanden een stukje kunnen opschuiven of stukje bijmaken, zodat je de beschermers wat strakker kunt vastmaken dan zakken ze ook niet meer af. Ook een optie is om je paard beter te leren trailerladen dan loopt ie voortaan beter op en niet meer er naast, je zegt zelf al dat ie loopt 'te pielen' met inladen, wat doet ie precies?

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 14:09

Probleem van afzakken heb ik nog nooit gehad, heb je wel de goeie maat gekocht?
Misschien moet je ze wat strakker vast maken. Neem aan dat er klitteband opzit? Is die nog wel goed?

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 14:16

klittenband is goed strak en zelfs dan zakken ze af, heb al meerdere modellen geprobeerd. Pielen met laden bedoel ik dat ze een kontje nodig heft om er op te lopen en soms gaat ze even terug in haar achteruit en wil dan wel eens schuim stappen en kan net langs de loopank komen. Ze stormt er niet. uit. We zijn bezig om haar nog beter er in te laten lopen. Voorheen deed ze het gewoon pertinent niet. Ze heeft de trailer echt vreselijk gevonden en nu gaat dat weer. maar wil gewoon een goed advies hierin.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 14:23

Bandageren kan natuurlijk ook maar denk dat de bescherming beter is met hoge transportbeschermers.
Heeft ze gewoon echt dunne beentjes van zichzelf dan?
Snap eigenlijk niet dat het af kan zakken, want ik gebruik deze dingen al jaren en bij eel verschillende paarden maar heb nog nooit meegemaakt dat ze afzakken.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 14:26

AaronYve schreef:
Bandageren kan natuurlijk ook maar denk dat de bescherming beter is met hoge transportbeschermers.
Heeft ze gewoon echt dunne beentjes van zichzelf dan?
Snap eigenlijk niet dat het af kan zakken, want ik gebruik deze dingen al jaren en bij eel verschillende paarden maar heb nog nooit meegemaakt dat ze afzakken.

Hoeft niet als je juist bandageert voor transport.

Een transportbandage zou een goed idee kunnen zijn. Je doet dat met hele lange onderlappen die er boven en onder ruim uitsteken. Dat is ook belangrijk om afknellen te voorkomen, zeker bij langere reisduur.
Je kunt het beste 4 meter stalbandages gebruiken. Die zijn lang genoeg, rekken wel iets, maar net niet te erg (vanwege afknellen).
Je kunt er ook voor kiezen om aan de onderkant de lap maar ietsje te laten uitsteken en dan springschoenen om te doen (kan zowel voor als achter).

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 14:29

over de springschoene zat ik ook te denken maar welke lappen gebruik je dan eronder. wat ik voor het rijden wel eens gebruikte en nog heb liggen zijn verkort en van die dunere eskadon dingetjes. kan ik beter vilt gebruiken of iets anders

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 14:30

Die van mij houden hun vorm trouwens ook zonder paardenbeen ertussen, wat voor transportbeschermers gebruik je nu ? Misschien een foto ervan ?

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 14:32

Als je góed bandageert zijn reisbandages zeker een optie. Je moet daar alleen wel goed geoefend in zijn, anders kun je wel eens voor onaangename verrassingen komen te staan (afzakken/afknellen/losraken/schuren).
Verder ben ik érg te spreken over de hoge (en ook lage) transportbeschermers van Harry's Horse. Ik heb ze al bij veel paarden gebruikt, zowel makkelijke als moeilijke dieren, en deze zakken niet af.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 14:33

ikke schreef:
splash1999 schreef:

Dat zou dus niet mogen. De wet EIST dat er GEEN uitstekende delen zijn waaraan een dier zich kan verwonden!
.

Ik vind dit een beetje vreemde reactie???? Een ongelukje zit in een héél klein hoekje, zeker bij het trailerladen, en al heb je nog zo'n veilige trailer, het paard kan bij een mistapje van de laadklep alsnog zijn benen schaven o.d. .......

Heb je al geexpirimenteerd met verschillende merken? Misschien een merk met een héle andere pasvorm ofzo?

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 14:34

Idd, je moet wel goed kunnen bandageren wat anders zakken deze je ook af.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 14:37

Die ik had konden niet afzakken.
Ze kwamen tot op de grond, en waren van heel stevig materiaal wat niet "in elkaar zakte".
Maar het waren gewoon normale simpele transportbeschermers.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 14:39

bandageren kan ik wel dat is het punt niet heb het alleen nog nit gedaan voor het transploft

Vreemd dat die van julie niet afzakken. In het begin dede ze dat ook niet maar het materiaal werd steeds dunner leek het en het moest wel gewassen worden.

heb HH, BR en global in ieder geval gehad

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 16:14

verder nog tips

carientje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 23:50

Hoi ik zelf ben nu net begonnen met transportbeschermers en heb die van eskadron gekocht ze bevallen mij goed.
Hiervoor bandageerde ik gewoon en ze kreeg springschoenen om dit werk ook perfect.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 11:48

Ik bandageer gewoon goed in.
Transportbandages met grote onderlappen.Over de klitteband sluiting nog eens van die klitteband-dingetjes. Ze zijn nog nooit afgezakt!

Je kunt ook 3-in-1 beschemers omdoen rondom en dan daaronder springschoenen. Of volledige combination-boots...

Bij mij zakten transportsbeschermers ook af maar meer omdat hij er af en toe op ging staan en ze aftrapte...

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 17:09

Onze paarden gaan altijd zonder bescherming de trailer op. Er is niks waar ze zich aan open kunnen halen!
Zou ook niet mogen Knipoog

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 19:05

nee dat gebeurt ook niet maar ze kan zich wel schampen als ze schijn terrug loopt van de klep

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 19:11

splash1999 schreef:
nee dat gebeurt ook niet maar ze kan zich wel schampen als ze schijn terrug loopt van de klep

Dat is ook de reden dat ik ze omdoe Knipoog
Die van mij loopt er gewoon normaal op en af, maar voor de zekerheid gebruik ik ze toch.
Draai ook altijd die hendels helemaal terug.
Heb je inmiddels al een oplossing gevonden voor jou probleem?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 19:15

splash1999 schreef:
heb het alleen nog nit gedaan voor het transploft

Haha!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 19:15

nee nog niet ga denk ik nog een maal beschermers kopen en stap anders over op bandages