Paardentrailer verven etcetera? Ervaringen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lancome

Paardentrailer verven etcetera? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 09:01

Graag wil ik mijn Atec paardentrailer van 2001/2002 opnieuw gaan verven. Hij was altijd heel donkergroen en de kleur is nu door de zon etc vervaagd. Wie heeft hier ervaring mee? Welke verf gebruiken en hoe ga je te werk? Ook zit er een gegoten bodem in waarin een kaal plekje is ontstaan. Kan je dat zelf opvullen of is het mogelijk om er zelf een rubberen vloer overheen te leggen?
Alvast bedankt voor de tips.

Elegance

Re: Paardentrailer verven etcetera? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 10:05

Lancome schreef:
Graag wil ik mijn Atec paardentrailer van 2001/2002 opnieuw gaan verven. Hij was altijd heel donkergroen en de kleur is nu door de zon etc vervaagd. Wie heeft hier ervaring mee? Welke verf gebruiken en hoe ga je te werk? Ook zit er een gegoten bodem in waarin een kaal plekje is ontstaan. Kan je dat zelf opvullen of is het mogelijk om er zelf een rubberen vloer overheen te leggen?
Alvast bedankt voor de tips.

Verven zou ik niet doen, hecht slecht op betonplex. Resultaat kan best mooi zijn na het verven, maar waarschijnlijk laat de verf binnen een jaar los van de wand. Ik zou er zelf voor kiezen om de trailer te behandelen met lijnzaadolie. Dit geeft vaak een goed resultaat en de trailer behoud z'n waarde.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 10:28

Gewoon hout kun je goed verven, als het gecoat is wordt het moeilijker. Mijn oude trailer (heeeeel oude trailer) heb ik geverfd met een speciale groene buitenlak en daarna heb ik hem met jachtlak 2x afgelakt. Was toen wel een mooi resultaat. Maar ik weet niet hoe lang dat mooi blijft, want deze trailer heb ik toen binnen 3 maanden verkocht.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 12:54

Verven van een moderne trailer kan alleen als je eerst een speciale hechtprimer aanbrengt.
Je krijgt echter nooit het strakke resultaat van een nieuwe trailer. Het zal altijd zichtbaar zijn en om eerlijk te zijn; wat ik aan geschilderde trailers heb gezien komt het allemaal wat armoedig over.
Bovendien zul je bij verkoop steeds moeten uitleggen waarom zo'n jonge trailer al overgeschilderd is en het draagt zeker niet bij aan de waarde van de trailer. Voor de meeste kopers zal er een zweem van verborgen gebrek blijven hangen en zal de koper meer op z'n hoede zijn.

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 13:51

Ik wil hem niet verkopen, ik wil hem graag weer wat mooier maken. Andere tips misschien?

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 13:54

Inderdaad bewerken met lijnzaadolie, wordt hij weer mooi glimmend van. Lachen