Ik heb vorig jaar mijn 16 jarige ruin verkocht. Reed L1 met hem, maar voorheen had hij Z gesprongen en kende de trucjes t/m Z2 dressuur. Ik wilde hem echter verkopen als recreatiepaard, omdat hij het intensieve werk gewoon niet leuk meer vond.
Zat met m'n vraagprijs op 2500,- (expres wat hoger om koopjesjagers te vermijden) en heb een stuk of 4 kijkers gehad. Helaas toch allemaal mensen die voor dat geld een koopje zochten. Mijn paard kende alle trucjes t/m Z2 dressuur (wissels etc) en die mensen dachten dus goedkoop een goed leerpaard te hebben. Zelfs al vermeld je er duidelijk bij dat ik hem voor recreatie wilde verkopen. Ook al kent ie alles, ik wilde gewoon graag dat ie lekker bospaard werd, geen wedstrijden meer. Dat is me uiteindelijk gelukt, ik heb hem voor een mooi bedrag kunnen verkopen aan hele hele leuke mensen. (hij wa alsnog binnen een maand weg). Hij is wel een maand op proef geweest, omdat die mensen echt een boomproof paard zochten (en ook al zei ik dat hij het echt was, je moet het toch zelf ondervinden). Achteraf zal ik die maand proef nooit meer doen, ook de hele verkoop zou ik nooit meer zo doen. Als die goedkope dressuurpaardjagers had ik dan al meteen de stal uitgetrapt.