Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
adnariM schreef:Vraag desnoods degene aan wie je hem hebt gegeven of die er een schepje bovenop wil doen van 250/260 euro... Dan kun jij de stalling betalen, is alles opgelost.
Ik denk trouwens wel dat je wat aan onze meningen hebt... wat je er mee doet moet je zelf weten. Ik vind dat jullie in een 50-50 situatie zitten dat betekend dus als advies voor jou:
Ga praten en probeer er goed uit te komen met de staleigenaar en betaal 130 euro.
Mistic schreef:Ik vind dat het eraan ligt of je zwart staat of niet.
Imo heeft een staleigenaar niets te eisen op het moment dat alles zwart gaat. Als er dan een tijdje een box leeg is is dat een risico voor de staleigenaar.
Als er netjes door de staleigenaar belastingen betaald wordt over het stalgeld en dus ook netjes alles factureerd kan een staleigenaar imo meer eisen.
Is er geen andere stal waar je later eventueel terecht kan?
Ik denk wel dat als je persé terug wilt naar die stal dat je een gesprek aan moet gaan en eventueel het stalgeld wel betalen.
Als je bij je principes wil blijven zal je later een andere stalling moeten zoeken.
Bienotje schreef:Onderling contact en fatsoen zijn mijns inziens ook nuttige adviezen.
Als je voet bij stuk houdt, zul je waarschijnlijk wel weg kunnen komen zonder te betalen. Je hebt inderdaad het contract niet getekend en zult het dus kunnen gooien op ´contract is niet naar wens en ik ben nooit akkoord gegaan´. Maar daarmee zul je wel je eigen kansen ingooien als je ooit nog eens terug wil. Je zit hem immers aan zijn inkomen.
Anderzijds ben je mondeling wel een overeenkomst aangegaan..
Als je begin deze maand je contract hebt gekregen wist je vanaf dat moment dat de stalhouder een maand opzegtermijn hanteert. Als je daar niet mee instemde had je dat per direct aan kunnen geven ipv het contract ongetekend te laten liggen. De stalhouder weet dat je op de hoogte bent van de opzegtermijn die hij hanteert. Zolang jij niet over de opzegtermijn begint, zal hij uiteraard er vanuit gaan dat het goed zit.. Mijns inziens had je er dus kunnen overleggen, begin van de maand toen je mee heb gedeelt dat je evt. weggaat. Twee weken terug toen je definitief hebt opgezegd had ook nog gekund. Maar nu 2 dagen voor de nieuwe maand is toch wel erg laat, alhoewel je in goed overleg misschien er nog voor beide schappelijk uit kan komen. Succes in ieder geval!
adnariM schreef:Ja maar dat is toch niet het probleem van de staleigenaar?
Tommy10 schreef:Graag nuttige adviezen en informatie!
Meningen over of het in jou ogen wel of geen geldige/ goede reden is heb ik niets aan!
Ik wil inderdaad graag terug, maar niet tegen een betaling van 260 euro!! De "verkoop" van mijn paard heeft mij niets opgeleverd (hij is teruggegeven), dus er nog eens 260 euro bovenop doen zou ik natuurlijk liever niet doen.
Tommy10 schreef:Graag nuttige adviezen en informatie!
Meningen over of het in jou ogen wel of geen geldige/ goede reden is heb ik niets aan!
Ik wil inderdaad graag terug, maar niet tegen een betaling van 260 euro!! De "verkoop" van mijn paard heeft mij niets opgeleverd (hij is teruggegeven), dus er nog eens 260 euro bovenop doen zou ik natuurlijk liever niet doen.
mirgino schreef:ik zou niet betalen als ik daar nooit meer zou willen staan,wil je daar in de toekomst nog terug dan zou ik de kale boxhuur betalen
op mijn vorige stal waar 30 paarden staan was er geen opzeg termijn.
je kon daar gaan en komen daar werd niet moeilijk over gedaan.
260 euro is nogal wat zeg!!!
laat hem er maar achter heen zitten, en dat zal hij heus niet doen![]()
en staat het letterlijk in de wet, dat je een paardenstalling 1 mnd van te voren moet opzeggen en anders moet door betalen?
ik geloof daar niets van